Η διαδρομή της Kate Hopewell-Smith στον χώρο της φωτογραφίας ήταν διαφορετική από τις περισσότερες. Αφού σπούδασε Καλές Τέχνες και Ιστορία της Τέχνης στο πανεπιστήμιο, ακολούθησε μια καριέρα στη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης, αλλά στη συνέχεια όλα άλλαξαν όταν έγινε μητέρα. Η Kate άρχισε να αναζητά ένα νέο πάθος και μια απόδραση από την επιστροφή της στον κόσμο του γραφείου και της ρουτίνας.
"Είχαμε μια παλιά φωτογραφική μηχανή και μου κίνησε το ενδιαφέρον, αλλά βρισκόμασταν στην ψηφιακή εποχή, έτσι ζήτησα μια DSLR για τα Χριστούγεννα και ξεκίνησε ως χόμπι. Μετά παρακολούθησα δια αλληλογραφίας ένα μάθημα στο Open University με τίτλο "Η Τέχνη της Φωτογραφίας". Δεν είχε πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το πώς να χρησιμοποιήσω τη μηχανή, αφορούσε περισσότερο τη σύνθεση και το χρώμα. Τότε συνειδητοποίησα ότι ήταν κάτι πολύ παρόμοιο με τις καλές τέχνες που είχα σπουδάσει στο πανεπιστήμιο, αλλά με διαφορετικό μέσο. Ακούγεται απαίσιο, αλλά πάντα θεωρούσα ενδιαφέρον ότι η φωτογραφία είναι πιο γρήγορη, στιγμιαία. Βλέπεις τα αποτελέσματα γρήγορα και η όλη διαδικασία είναι πολύ ικανοποιητική."
Τα χρόνια που πέρασε στο πανεπιστήμιο μελετώντας Καλές Τέχνες και Ιστορία της Τέχνης βρήκαν εφαρμογή όταν η Kate ξεκίνησε το φωτογραφικό της ταξίδι και συνεχίζουν να της δίνουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη φωτογραφία μέχρι και σήμερα. "Αντλώ πολλά από τον κόσμο της τέχνης", λέει, "και το λεξιλόγιο της οπτικής σύνθεσης είναι παρόμοιο με αυτό που είχα διδαχτεί όταν σπούδαζα ιστορία της τέχνης. Κάποιοι μπορούν να δημιουργούν ενστικτωδώς μια εικόνα καλύτερα από άλλους, αλλά η θεωρία μου είναι ότι ο καθένας μπορεί να διδαχθεί σύνθεση και να βελτιωθεί η δουλειά του. Πιστεύω ακράδαντα ότι η διδασκαλία των βασικών αρχών της σύνθεσης μας κάνει όλους καλύτερους φωτογράφους".
Η Kate εξηγεί ότι γι' αυτήν, το φως είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στις φωτογραφίες της: "Αν καταλαβαίνεις το φως, καταλαβαίνεις την έκθεση, και τότε έχεις τον έλεγχο της εικόνας. Τότε γίνεται συναρπαστικό. Ξέρω πώς μου αρέσει να φωτογραφίζω το φως και παρόλο που μπορεί να είναι ενίοτε δύσκολο όταν δουλεύω επιτόπου, αυτό είναι το ωραιότερο μέρος του φωτογραφικού ταξιδιού: η ανακάλυψη."
Η χρήση φωτός από την Kate είναι μια σταθερά σε όλες τις φωτογραφίες της με ανθρώπινο στοιχείο. Είτε πρόκειται για ατομικό πορτραίτο, για οικογενειακή φωτογραφία, για φωτογραφία στο μπουντουάρ ή σε γάμο, σε όλες διαφαίνεται το μοναδικό της στυλ και μπορείτε να διαπιστώσετε πώς αναδεικνύεται ο τρόπος που χρησιμοποιεί το φως και το καλλιτεχνικό φόντο. Κάθε εικόνα αποτελεί από μόνη της έργο τέχνης, σχεδιασμένη για να εκτεθεί σε κάποιον τοίχο.
Η Kate συνεργάζεται με τον σύζυγό της στη φωτογράφιση γάμων και εξηγεί ότι ο ρόλος τους είναι να διηγηθούν μια ιστορία, ωστόσο η φιλοσοφία τους είναι πολύ διαφορετική από τους καταγραφικούς φωτογράφους. "Πιστεύουμε ότι δημιουργούμε τις φωτογραφίες, δεν τις αποτυπώνουμε απλά", λέει, "μετακινώ και διευθύνω τα θέματα και προσπαθώ να τα βάλω στο πιο όμορφο φως που μπορώ να βρω, δημιουργούμε αυτές τις στιγμές, δεν φωτογραφίζουμε απλά ό,τι συμβαίνει εκείνη τη στιγμή."
Όσον αφορά το σύστημα που χρησιμοποιεί, η Kate βασίζεται σε δύο α9 της Sony, καθώς θεωρεί ότι προσφέρουν εξαιρετικό συνδυασμό μεγέθους και ταχύτητας, τόσο όσον αφορά την αυτόματη εστίαση όσο και την ταχύτητα λήψης. "Χρειάστηκα επίσης μια φωτογραφική μηχανή με δύο υποδοχές καρτών. Για μένα είναι αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση όταν φωτογραφίζω γάμους".
Όσον αφορά τους φακούς, η Kate έχει διάφορους φακούς για άμεση χρήση. "Χρησιμοποιώ τους φακούς Sony G Master για όλες τις φωτογραφίσεις με ανθρώπινο στοιχείο. Έχω τον FE 70-200 mm f/2,8 GM, τον FE 24-70 mm f/2,8 GM και τον 85 mm f/1,4 GM. Χρησιμοποιώ επίσης τον φακό macro FE 50 mm f/2,8, κυρίως όμως για κοντινά πλάνα."
Η αλλαγή από DSLR σε φωτογραφικές μηχανές χωρίς καθρέπτη είχε μεγάλη επίδραση στον τρόπο που φωτογραφίζει η Kate. "Σε σχέση με την DSLR που χρησιμοποιούσα, υπάρχουν δυνατότητες που μου έχουν γίνει πλέον απαραίτητες", λέει η Kate. "Η δυνατότητα να βλέπεις την τελική εικόνα στο εικονοσκόπιο πριν την τραβήξεις είναι απίστευτη και η αυτόματη εστίαση στα μάτια μού επιτρέπει να κρατάω τη μηχανή οπουδήποτε και τα μάτια να παραμένουν εστιασμένα".
"Η μετάβαση από DSLR σε φωτογραφική μηχανή χωρίς καθρέπτη μού ήταν εύκολη. Είναι σαν να έχεις πάρει ένα αυτοκίνητο που δεν έχεις οδηγήσει ξανά. Στην αρχή δεν είναι οικείο, αλλά μετά από μερικές βόλτες σού γίνεται δεύτερη φύση. Νομίζω ειλικρινά ότι θα ήταν περίεργο να επιστρέψω στο παλιό σύστημα και να μην μπορώ να βλέπω την έκθεση, είναι κάτι που φαίνεται τόσο προφανές. Νομίζω ότι θα μου ήταν δύσκολο."
"Πάντα κυνηγάω το φως. Το φως μετατρέπει το καθημερινό σε μαγικό." - Trent Parke
Ακολουθήστε μας στο Twitter
Εγγραφείτε στο YouTube
Πατήστε "μου αρέσει" στη σελίδα μας στο Facebook