Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Πίσω από την ομορφιά: Φωτογραφίζοντας τη Ρώμη 

Massimo Siragusa 

"Προσωπικά, είμαι πεπεισμένος ότι η ασχήμια και το χάος έχουν μια πολύ ιδιαίτερη μορφή ομορφιάς. Πρέπει απλώς να την αναζητήσεις". Αυτά είναι τα λόγια του Massimo Siragusa για το διετές έργο του "the borgate".

Η καταγραφή των χαοτικών οικοδομικών έργων στέγασης στην περιφέρεια της Ρώμης αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα και απαιτητική συλλογή φωτογραφιών, που παρουσιάζουν ένα συνονθύλευμα άναρχης δόμησης στα σκόπιμα υπερφορτωμένα καρέ.

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 μια άδεια σκηνή που δείχνει έναν ξεφτισμένο κόκκινο τοίχο με παράθυρα

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/125 s σε f/11,0, ISO 400

Η αταίριαστη και χαοτική αρχιτεκτονική, διάστικτη με γκράφιτι, φωτογραφίζεται μέσα από φράχτες με συρματοπλέγματα. Ένα συνονθύλευμα από έπιπλα δρόμου και ένα κουβάρι από φανοστάτες με παρκαρισμένα αμάξια στριμωγμένα σε στενούς δρόμους, και η αρχαία αρχιτεκτονική δίπλα-δίπλα με σύγχρονα ψηλά κτίρια. Ο συνδυασμός μπορεί να φαίνεται αποπνικτικός και παράλογα ατημέλητος, αλλά, αν κοιτάξεις πιο προσεκτικά, η συλλογή αποκτά μια συνεκτική ομορφιά. Υπάρχει ισορροπία και γοητεία μέσα σε αυτό το χάος.

"Η φωτογραφία είναι μια γλώσσα και, όπως κάθε γλώσσα, έχει τους δικούς της κανόνες", εξηγεί ο Massimo. "Στη φωτογραφία, αυτοί οι κανόνες σπάνια διαχωρίζονται από την επιθυμία δημιουργίας μιας αρμονικής φόρμας και δεν εξαρτώνται από αυτό που αποκαλούμε ομορφιά ενός θέματος. Ως φωτογράφος, δίνεις την ερμηνεία που εσύ θέλεις".

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 τοιχογραφία τριών γυναικών που χορεύουν

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s σε f/11,0, ISO 400

Είναι ένα τυπικό έργο για τον Massimo, ο οποίος μέσα από τη φωτογραφία του κοιτάζει τη "μεταμόρφωση μιας περιοχής, μέσα από μακροπρόθεσμα έργα, που συχνά μετατρέπονται σε ένα βιβλίο ή μια έκθεση".

Ωστόσο, οι λήψεις για αυτό το έργο δεν ήταν εύκολες και με τη βοήθεια των μηχανών α7R II και α7R III, ο Massimo έπρεπε να υπερβεί πολλές δυσκολίες. "Πρώτον, κάποιες περιοχές έχουν πολύ υψηλό ποσοστό εγκληματικότητας. Οπότε, συχνά έπρεπε να τραβήξω πολύ γρήγορα τις φωτογραφίες, για να αποφύγω τυχόν αντιδράσεις από κόσμο που με είχε δει".

"Σε αυτές τις περιπτώσεις, ξεχώρισαν ιδιαίτερα δύο λειτουργίες των μηχανών μου Alpha", λέει ο ίδιος, "το μικρό μέγεθος και η διακριτική εμφάνιση των μηχανών μού επέτρεπαν να εργάζομαι χωρίς να φαίνομαι πολύ, και, ομοίως, μπορούσα να φωτογραφίζω με αρκετά παρατεταμένους χρόνους έκθεσης, χωρίς τρίποδο, χάρη στο σύστημα σταθεροποίησης σε πέντε άξονες SteadyShot Inside. Η φωτογράφιση με το χέρι σήμαινε ότι μπορούσα απλώς να τραβήξω τη λήψη και να φύγω".

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 η πινακίδα ενός φυσικοθεραπευτή στη Ρώμη

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/60 s σε f/11,0, ISO 400

Το σύστημα σταθεροποίησης SteadyShot ήταν ακόμα πιο σημαντικό, λόγω της επιθυμίας του Massimo για λήψεις με όσο το δυνατόν υψηλότερη λεπτομέρεια. Οι αισθητήρες υψηλής ανάλυσης της σειράς α7R, σε συνδυασμό με τη σκόπιμη επιλογή μικρών τιμών διαφράγματος σε όλο το έργο, του επέτρεψαν να αναδείξει τη λεπτομέρεια σε σκηνές με πλούσιες υφές.

"Γενικά", εξηγεί, "χρησιμοποιώ αυτά τα πολύ μικρά διαφράγματα, γιατί προτιμώ να έχω το μέγιστο βάθος πεδίου, με το θέμα απόλυτα ευκρινές. Θέλω κάθε μικρή λεπτομέρεια στις φωτογραφίες μου να μπορεί να εντοπιστεί. Όλα τα μέρη του θέματος, κάθε γκράφιτι, κάθε διαφήμιση, κάθε πινακίδα αυτοκινήτου, όλα είναι απαραίτητα στοιχεία για την κατανόηση της περιοχής".

Το τεράστιο δυναμικό εύρος που αποτυπώνεται από τον αισθητήρα της σειράς α7R επίσης φάνηκε χρήσιμο στον Massimo, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να ελέγξει ένα μεγάλο εύρος από φωτεινά σημεία και σκιές, συνηθισμένα στις φωτογραφίες αρχιτεκτονικής και υπερτονισμένα από τον ρωμαϊκό ήλιο. "Τα αρχεία της α7R έχουν ένα βάθος ποιότητας που διευκολύνει πολύ το στάδιο του post-production", εξηγεί. "Επομένως, είναι εύκολο να διατηρήσω τη λεπτομέρεια που έχω καταγράψει στα φωτεινά σημεία και στις σκιές".

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 τοιχογραφία μιας γυναίκας με μάσκα

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s σε f/11,0, ISO 400

Παρόλο που οι φωτογραφίες του Massimo δεν περιέχουν ανθρώπους παρά μόνο γκράφιτι και αγάλματα που αντιπροσωπεύουν τους ανθρώπους που κατοικούν σε αυτά τα μέρη, ο ίδιος λέει "Πιστεύω ότι συχνά ένας χώρος μπορεί να μας πει περισσότερα για την κουλτούρα και την κοινωνία μας, όταν παρουσιάζεται με απουσία ανθρώπων". Και οι φωτογραφίες διατηρούν μια αδιαμφισβήτητη ανθρωπιά, παρά την ερημιά τους.

Αυτή η ανθρωπιά εν μέρει οφείλεται στην επίμονη χρήση ενός τυπικού φακού που προσεγγίζει τη φυσικότητα της ανθρώπινης ματιάς. Ο φακός FE 55 mm f/1,8 ZA "αποτελεί τον ιδανικό φακό για να εισχωρήσεις σε μια σκηνή", εξηγεί, "κρατώντας ταυτόχρονα και μια κάποια απόσταση. Σε ανάλογα έργα, θεωρώ ότι είναι σημαντικό να έχω εξοικειωθεί με μία συγκεκριμένη εστιακή απόσταση. Μου επιτρέπει να συγκεντρώνομαι στο θέμα και να βρίσκω αμέσως τη σωστή οπτική γωνία".

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 τοιχογραφία μιας εγκύου wonder woman

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/200 s σε f/11,0, ISO 400

Το αν ο θεατής θα υιοθετήσει την ίδια οπτική γωνία και θα δει την απλή, αν και διαταραγμένη, ομορφιά, μια καταγραφή κοινωνικής και οικονομικής αλλαγής ή κάτι πιο βαθύ ως προς την ανθρώπινη κατάσταση εξαρτάται από τον ίδιο. Ωστόσο, λέει ο Massimo, "Είμαι πεπεισμένος ότι αυτού του είδους η οπτική έρευνα είναι σημαντική για την κατανόηση ενός τόπου και, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ο φωτογράφος βρίσκει τη θέση του εκεί".

Προϊόντα που παρουσιάζονται
ILCE-7RM2
α7R II με αισθητήρα εικόνας πλήρους καρέ με οπίσθιο φωτισμό

ILCE-7RM2

SEL55F18Z
Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA

SEL55F18Z

Σχετικά άρθρα
Massimo Siragusa
alpha universe

Massimo Siragusa

Ιταλία

"Η φωτογραφία για μένα πάνω από όλα είναι ένα μέσο έκφρασης"

Προβολή προφίλ


x