Πίσω από τον φακό 

Luigi Baldelli

Περιέργως, η παιδική φιλοδοξία του Luigi Baldelli πριν ασχοληθεί με τη φωτογραφία ήταν να γίνει γιατρός. Ίσως να μην είναι και τόσο περίεργο, αν αναλογιστούμε ότι έχει περάσει μεγάλο μέρος της ζωής του φωτογραφίζοντας συγκρούσεις σε χώρες που πλήττονται από τον πόλεμο, όπως η Συρία, το Αφγανιστάν και η Σιέρα Λεόνε. Και η μεταφορά των δεινών των ανθρώπων που συναντάει σε αυτές τις χώρες σε ένα ευρύτερο κοινό ενδεχομένως να είναι σαν φάρμακο, από την ανάποδη.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1987, ως εσωτερικός φωτογράφος στο ιταλικό πρακτορείο Contrasto πριν να προχωρήσει στη συνεργασία του με άλλο πρακτορείο, το Grazia Neri, και τελικά να προσχωρήσει στο ελεύθερο επάγγελμα το 2001. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony NEX-7 + 18 - 55 mm f/3,5 - 5,6 | 1/15 δευτ. @ f/3,5, ISO 800

"Θα ήθελα να πιστεύω ότι οι εικόνες μου πάντα αφηγούνται μια ιστορία και ότι το συναίσθημα που νιώθω όταν τις τραβάω περνάει και στον αναγνώστη."

Όταν κάλυπτε τον πόλεμο στη Βοσνία, ως εργαζόμενος σε ειδησεογραφικό πρακτορείο, γνώρισε τον διάσημο Ιταλό δημοσιογράφο Ettore Mo, ο οποίος κάλυπτε τις συγκρούσεις για την εφημερίδα Corriere della Sera. Οι δύο άντρες συνεργάστηκαν και δούλεψαν στενά ως ομάδα μέχρι το 2015. Μαζί, δημιούργησαν πολλά έργα που δημοσιεύτηκαν σε εκδόσεις ανά τον κόσμο.

Ο Baldelli συνάντησε πρώτη φορά τη Sony πριν από 10 χρόνια, αναζητώντας μια πιο ελαφριά εναλλακτική για το MacBook του. Εντυπωσιασμένος από την ποιότητα και την ταχύτητα του Vaio, άρχισε να δοκιμάζει τις μηχανές της Sony. Την προσοχή του τράβηξε το μέγεθος των α7 και, αφού είδε την ποιότητα των φωτογραφιών, άρχισε να τις χρησιμοποιεί αποκλειστικά πριν από περίπου 5 χρόνια.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/80 δευτ. @ f/4, ISO 2500

"Κάτι που μου αρέσει στην α7 είναι ο τρόπος που μπορώ να τραβάω ανθρώπους από κοντινή απόσταση και σχεδόν να μην με αντιλαμβάνονται καθόλου. Δεν είναι μια παρεμβατική μηχανή."

Καθώς η εργασία του τον ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο, είναι μεγάλος λάτρης των ταξιδιών και αυτήν την εποχή χρησιμοποιεί μια α7 II και μια α7R II με μερικούς φακούς: τον Vario-Tessar T* FE 24 - 70 mm f/4 ZA OSS, τον FE 28 mm f/2 και τον Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA. Λέει ότι το μέγεθος τον βοηθάει να ενσωματώνεται διακριτικά σε μια περίσταση, κάνοντας τα θέματά του να νιώθουν άνετα. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/3200 δευτ. @ f/10, ISO 2500

"Δεν μπορώ να βρω ψεγάδι στην ποιότητα των φακών. Είναι, εύκολα, το ίδιο καλοί, αν όχι καλύτεροι, με τον εξοπλισμό που έχω χρησιμοποιήσει στο παρελθόν."

Το στάδιο του post-production είναι ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς κάθε επαγγελματία φωτογράφου, αλλά ο Baldelli διαπιστώνει ότι πρέπει να περνάει πολύ λιγότερο χρόνο στην επεξεργασία των εικόνων του όταν βγαίνουν από τη μηχανή. Επίσης, είναι πολύ ευχαριστημένος να φωτογραφίζει σε JPEG συγκριτικά με το φορμά RAW και διαπιστώνει ότι η ποιότητα και η ταχύτητα ταιριάζουν με το ύφος του.

Μεγάλο μέρος της δουλειάς του Baldelli περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενα μοτίβα, έντονες ακτίνες φωτός και βαθιές σκιές, ένα ύφος που θυμίζει ιταλικό μπαρόκ ζωγραφικής, κάτι που αναγνωρίζει με ευχαρίστηση ως φόρο τιμής σε έναν από τους αγαπημένους του ζωγράφους, τον Καραβάτζιο.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7 + 28 - 70 mm f/3,5-5,6 | 1/1600s @ f/9,0, ISO 1600
TEST

"Για μένα αποτελεί συνειδητή απόφαση να τοποθετώ τους ανθρώπους ως κεντρικό θέμα και το φως ως δευτερεύον. Εύκολα δημιουργείται συνωστισμός σε μια φωτογραφία και έτσι προτιμώ να προσπαθώ να κρατάω μόνο δύο ή τρία στοιχεία."

 Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο 

ILCE-7RM2

α7R II με αισθητήρα εικόνας πλήρους καρέ με οπίσθιο φωτισμό

Σώμα/κιτ ILCE-7

Φωτογραφική μηχανή α7 E-mount με αισθητήρα πλήρους καρέ

Luigi Baldelli
Alpha Universe

Luigi Baldelli

Ιταλία

Για εμένα, η φωτογραφία δεν δίνει απαντήσεις, αλλά συναισθήματα και ερωτήσεις.

Προβολή προφίλ

x