Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Κινηματογραφώντας το Σερενγκέτι με Alpha 7S III 

Chris Schmid 

Είμαι Ελβετός φωτογράφος και κινηματογραφιστής και ειδικεύομαι στη φυσική ιστορία σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, ειδικά στα μεγάλα αιλουροειδή. Έχω αφιερώσει τη ζωή μου στην καταγραφή της φυσικής ομορφιάς του πλανήτη και ο στόχος μου είναι πάντα ο ίδιος: να προσεγγίζω απευθείας την καρδιά της φύσης, για να ενημερώνω τον κόσμο σχετικά με το πόσο εύθραυστη είναι η γη μας και να εμπνέω δράσεις για την προστασία της.

Είμαι βαθιά αφοσιωμένος στην προστασία της άγριας ζωής και συνεργάζομαι στενά με τη WildAid, μια περιβαλλοντολογική οργάνωση με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, με στόχο τη μείωση της ζήτησης παράνομων προϊόντων άγριας ζωής. Το 2019, ίδρυσα το Stay·WildTM, ένα διαδικτυακό κατάστημα κοσμημάτων, όπου το 50% των κερδών δωρίζονται σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για την υποστήριξη δράσεων προστασίας της άγριας ζωής. Η δουλειά μου εκπροσωπείται από το National Geographic Image Collection.

Ο βασικός στόχος μας ήταν να κινηματογραφήσουμε τη μετανάστευση των γκνου στο Σερενγκέτι της Τανζανίας. Κάθε χρόνο 1,5 εκατομμύριο γκνου μεταναστεύουν σε έναν τεράστιο σχηματισμό, κάτι που χαρακτηρίζεται ως ένα από επτά θαύματα του φυσικού κόσμου.

Αυτήν την εποχή του χρόνου, τα γνου μεταναστεύουν βόρεια του Σερενγκέτι, όπου διασχίζουν τον διάσημο ποταμό Μάρα, σε μια εντυπωσιακή μάχη με το νερό, τους κροκόδειλους και άλλα αρπακτικά. Καθώς η μετανάστευση γίνεται στην καρδιά της άνοιξης, σαρκοφάγα όπως τα λιοντάρια και οι γατόπαρδοι είναι πολύ ενεργά, και όλα έχουν μια ευκαιρία να σκοτώσουν τη λεία τους.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 κοπάδι από γκνου περνάει μέσα από ένα ποτάμι

© Chris Schmid | Sony α7R IV + 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/1250s @ f/7.1, ISO 400

Πρώτες εντυπώσεις από την Alpha 7S III

Χρόνια τώρα προτιμώ τη Sony και πλέον χρησιμοποιώ αποκλειστικά Alpha 9 II και 7R IV για στατικές λήψεις, αλλά ανυπομονούσα να δοκιμάσω την Alpha 7S III σε γύρισμα.

Για εμένα, η καλύτερη δυνατότητα της νέας μηχανής είναι σίγουρα λήψη σε 4K 4.2.2 50/60 p και η δυνατότητα αύξησης στα 100/120, με το ίδιο βάθος bit. Προτιμώ να τραβάω σε S-Log3 και να διαβαθμίζω χρωματικά τις λήψεις μου, άρα τα 10 bit είναι απαραίτητα.

Η εστίαση με αφή και όλες οι ρυθμίσεις εστίασης είναι επίσης πολύ θετικές προσθήκες στην Alpha 7S III. Η δυνατότητα παρακολούθησης ενός λιονταριού στο ψηλό γρασίδι με χρήση steadicam και εστίαση αφής στην εφαρμογή Imaging Edge ήταν πολύ σημαντική για εμάς και δεν χρειαστήκαμε συστήματα Follow Focus στη steadicam. Ο χειρισμός όλων των ρυθμίσεων της μηχανής γίνεται αξιόπιστα από μακριά.

Το φαινόμενο κυλιόμενου κλείστρου έχει επίσης μειωθεί δραστικά συγκριτικά με την Alpha 7S II, κάτι πολύ εμφανές σε λήψη με steadicam.

Τέλος, η δυνατότητα αύξησης του ISO ήταν καίρια. Ήταν απίστευτο που μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε υψηλό ISO για τα 50/60p ακόμα και σε χαμηλό φως, κυρίως επειδή τα αιλουροειδή είναι ενεργά πολύ νωρίς και πολύ αργά τη νύχτα.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 ο chris καδράρει ένα πλάνο με τη μηχανή του alpha σε τρίποδο

Ο Chris καδράρει ένα πλάνο με τη μηχανή του Alpha 7S III με φακό G OSS FE 200-600 mm f/5.6-6.3

Εξοπλισμός 

Είχαμε την τύχη να διαθέτουμε 2 σώματα Alpha 7S III για τη λήψη. Το ένα συνδυάστηκε με τον φακό G OSS FE 200-600 mm f/5.6-6.3, για στατικές λήψεις σε τρίποδο και το άλλο με τον G Master FE 70-200 mm f/2.8 (και περιστασιακά με τον μετατροπέα x1,4) για χρήση steadicam Ronin 2. Και τα δύο σετ περιλάμβαναν Atomos Ninja V, για εγγραφή RAW απευθείας από τη θύρα HDMI.

Η δυνατότητα χειρισμού της μηχανής steadicam από την εφαρμογή Imaging Edge ήταν ανεκτίμητη και μπορούσαμε να επιλέξουμε γρήγορα άλλες ρυθμίσεις, όταν άλλαζε το φως.

Η εργασία σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες δεν θα πρόσφερε κάποια έκπληξη, αν η μία και οι δύο μηχανές έδειχναν σημάδια υπερθέρμανσης, ειδικά κατά τη λήψη σε πλήρη ανάλυση. Αλλά ακόμα και μετά από ώρες συνεχόμενης λειτουργίας, δεν εμφάνιζαν προβλήματα.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 μηχανή στερεωμένη σε steadicam

Συμβουλές λήψης άγριας ζωής

Μην γυρίζετε τα πάντα σε αργή κίνηση. Όσο όμορφα κι αν είναι τα 100/120 p, είναι σημαντικό να διατηρείται ένα ρυθμός ανάμεσα στην κανονική ταχύτητα και την αργή κίνηση. Στην ταινία σας, ο ρυθμός είναι τα πάντα.

Αφιερώστε χρόνο στη ρύθμιση της μηχανή σας αξιοποιώντας τη μνήμη, πριν το γύρισμα. Η δική μου μηχανή έχει ρύθμιση "M1" για 50/60 p, "M2" για 25 p και "M3" για 100/120 p για γρήγορη αλλαγή ρυθμού καρέ.

Είναι σημαντικό να κατανοείτε τις ρυθμίσεις αυτόματης εστίασης, πριν να ξεκινήσετε, για να ξέρετε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς και τον φακό σας. Εγώ ρυθμίζω το Κλείδωμα AF κυρίως στο 1, ώστε η μηχανή να προσπαθεί να κλειδώνει στο θέμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, και την Ταχύτητα AF στο 2, για ομαλή επανεστίαση, αν το χάσει.

Μην χρησιμοποιείτε και αυτόματο ISO στο γύρισμα, γιατί στη λήψη σκοτεινού αντικειμένου η ισορροπία λευκού θα προσπαθήσει να εξισορροπήσει τη θερμοκρασία χρώματος. Πάντα να χρησιμοποιείτε ισορροπία λευκού για συννεφιά ή ήλιο, ανάλογα με τις συνθήκες λήψης.

Αν μπορείτε, να έχετε μια μεγάλη εξωτερική οθόνη. Σε εξωτερικό χώρο, το φως μπορεί να είναι πολύ σκληρό και πρέπει να βλέπετε τι κάνετε.

Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα είναι η υπομονή. Μπορεί να χρειάζεται να κάνετε υπομονή και να προετοιμάζεστε για ώρες, μέχρι να συμβεί κάτι. Μην βιάζεστε να πάτε παντού, γιατί θα χάσετε τις πιο όμορφες λήψεις.

Και τέλος, δοκιμάστε να αλλάξετε την εστιακή απόσταση, με εναλλαγές μεταξύ ευρυγώνιων και κοντινών λήψεων, για να έχετε περισσότερες επιλογές στο μοντάζ.

Προϊόντα που παρουσιάζονται
ILCE-7SM3
α7S III με επαγγελματικές δυνατότητες για βίντεο/στατικές εικόνες

ILCE-7SM3

SEL70200GM
FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL200600G
Φακός G OSS FE 200-600 mm με F5,6-6,3

SEL200600G

SEL14TC

Τηλεμετατροπέας 1,4x

SEL14TC

Σχετικά άρθρα
Chris Schmid
alpha universe

Chris Schmid

Ελβετία

"Η εικόνα είναι πανίσχυρη. Μία μόνο λήψη μπορεί να αποτυπώσει μια αίσθηση ή να πυροδοτήσει ένα εσωτερικό συναίσθημα."

Προβολή προφίλ


x