Ανακαλύπτοντας τα άκρα

Marek Arcimowicz

"Δεν επέλεξα εγώ τον τίτλο του φωτογράφου πρότζεκτ ακραίων συνθηκών", λέει ο Marek Arcimowicz γελώντας, "απλώς με βρήκε. Ξεκίνησε από τον διευθυντή μάρκετινγκ της Alpinus, μιας εταιρείας με ρούχα για υπαίθριες δραστηριότητες για την οποία φωτογράφιζα, και τελικά μου έμεινε."

Του έμεινε, γιατί τον περιγράφει τέλεια. Από τη δουλειά του Marek, είναι εμφανές ότι έχει φτάσει στα περισσότερα, αν όχι σε όλα, πιο ακραία περιβάλλοντα του κόσμου.

"Ξεκίνησα να τραβάω φωτογραφίες σε μέρη και συνθήκες όπου πολλοί άλλοι δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να το κάνουν", εξηγεί. "Όπως το να φωτογραφίζεις την έρημο Γκόμπι τον χειμώνα, στους -20. Είναι σκληρό και για σένα και για τον εξοπλισμό σου."

marek arcimowicz sony alpha 6500 άλογα από μακριά που διασχίζουν την έρημο σε μια λίμνη φωτός

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 70-200 mm f/4 | 1/800 s σε f/11, ISO 400

Σε αυτά τα δύσκολα μέρη, βρήκε τα πιο ενδιαφέροντα θέματα. "Τα πραγματικά ενδιαφέροντα πράγματα τα βρίσκεις στα άκρα" εξηγεί. "Το ενδιάμεσο δεν είναι και τόσο συναρπαστικό. Για να βγάλεις μια φωτογραφία που θα συγκινήσει τους ανθρώπους, πρέπει να κάνεις τα πράγματα που συγκινούν εσένα. Εκείνα που αγγίζουν την ψυχή σου."

marek arcimowicz sony alpha 6500 κατασκήνωση στους πρόποδες ενός βουνού

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 18-55 mm f/3,5-5,6 | 1/200 s σε f/13, ISO 800

Η πιο δύσκολη πρόκληση που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ήταν στη Βενεζουέλα, όταν συμμετείχε στην αποστολή κατάκτησης μιας απάτητης κορυφής στη ζούγκλα, της Τράμεν Τεπούι. "Ήταν ένα βουνό", εξηγεί ο Marek, "που δεν υπήρχε στους χάρτες. Ούτε καν η NASA δεν μπορούσε να το τραβήξει από το διάστημα λόγω κακών καιρικών συνθηκών, καθώς είχε πολλά σύννεφα και υγρασία. Αλλά άξιζε εκατό τοις εκατό, γιατί κατακτήσαμε την κορυφή του βουνού, βοηθήσαμε στη χαρτογράφησή του και ανακαλύψαμε τρία νέα είδη πεταλούδας και ένα είδος βατράχου! Δύσκολα βρίσκεις μέρη σαν κι αυτά", συνεχίζει, "αυτή είναι η απόλαυση."

Το μέγεθος και η ποιότητα των μηχανών Sony που χρησιμοποιεί τώρα φάνταζαν σαν μακρινό όνειρο, όταν ο Marek έκανε τα πρώτα του βήματα. Κάποτε ανέβηκε στο Άμα Νταμπλάμ των Ιμαλαΐων με μια μηχανή 6x7, φακούς και ένα τρίποδο που ζύγιζαν 15 κιλά. Εξηγεί ότι τώρα, με την α7R II "είναι μια αποκάλυψη. Μπορώ να έχω την ίδια ποιότητα, και ακόμα καλύτερη, από τη μεσαίου μεγέθους 6x7, μόνο με 2 κιλά εξοπλισμού στην τσάντα μου."

marek arcimowicz sony alpha 7RII νυχτερινή κατασκήνωση στο βουνό κάτω από τον έναστρο ουρανό

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 16-35 mm f/4 | 25 s σε f/4,5, ISO 12.800

Για τον Marek, η σωστή οργάνωση των αποσκευών για εξορμήσεις είναι ζωτικής σημασίας, γιατί ένα μεγάλο μέρος περιλαμβάνει πεζοπορία και αναρρίχηση και δεν γίνεται η εξάντληση ή η ασφάλεια όσων συμμετέχουν να επηρεάζει τη φωτογράφιση.

Όπως μας εξηγεί, πρόκειται για μια ισορροπία που προϋποθέτει ότι γνωρίζεις το σώμα σου: "Τότε ήμουν σε πολύ καλύτερη φυσική κατάσταση! Έτσι, το να κουβαλάω 20 κιλά δεν ήταν και τόσο μεγάλο πρόβλημα. Τώρα είμαι 50 και δεν έχω την ίδια δύναμη, αλλά αντί γι' αυτό, έχω τους τέλειους φακούς και τις τέλειες μηχανές, που διαθέτουν αντοχή, στεγανοποίηση και μικρό βάρος. Έχω ένα σώμα Alpha και δύο-τρεις φακούς και δεν χρειάζομαι τίποτα άλλο."

marek arcimowicz sony alpha 7RII παγωμένη λίμνη στα βουνά

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 16-35 mm f/4 | 1/1250 s σε f/10, ISO 400

"Οι τελευταίοι αισθητήρες της Sony είναι εκπληκτικής ποιότητας και πραγματικά, μας κακομαθαίνουν, με στοιχεία όπως η ταχύτητα και η ακρίβεια της αυτόματης εστίασης. Αλλά ολόκληρο το σύστημα είναι πραγματικά σημαντικό για εμένα. Με τις α7R II και III, αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες αυτών των υπέροχων φακών."

Μαζί με την α7R II και την α6500, ο συνήθης εξοπλισμός του είναι "ο φακός FE 16-35 mm f/4 ZA, ο FE 70-200 mm f/4 G, και ο FE 35 mm f/1,4 ZA ή ο 55 mm f/1,8 ZA. Όταν δεν θέλω να αλλάζω φακούς, για να έχω πιο διακριτική παρουσία ως φωτογράφος, τότε χρησιμοποιώ κυρίως τον 35 mm, αλλά αν αυτό που κάνω είναι πιο κοντά στο πορτραίτο, έχω τον 50 mm."

marek arcimowicz sony alpha 6500 τοπίο με λίμνη και μακρινές χιονισμένες βουνοκορφές

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 70-200 mm f/4 | 1/160 s σε f/11, ISO 250

Η έξαψη που προκαλούν οι ταξιδιωτικές φωτογραφίες και οι εικόνες ακραίων συνθηκών του Marek προέρχεται από τους περιορισμούς που αντιμετώπισε μεγαλώνοντας πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα στην Πολωνία, κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. "Ήταν σχεδόν αδύνατο να ξεμυτίσεις έστω και από το σπίτι σου, κι έτσι, μπορούσα μόνο να ονειρεύομαι την περιπέτεια, τα βουνά, τους πόλους, τις ερήμους, όπως τη Σαχάρα, την Καλαχάρι, την Γκόμπι… Όταν επιτέλους υπήρχε η δυνατότητα, στα 18 ή τα 19 μου, δεν μπορούσα παρά να ταξιδέψω. Πρώτα στη Γαλλία, στην Ισπανία, μετά στο Μαρόκο, την Κίνα, το Θιβέτ… Τώρα πια δεν είναι τόσο σοκαριστικό, αλλά πριν από το ίντερνετ, το οποίο βοηθάει με τον προγραμματισμό του ταξιδιού, ήταν σαν πήγαινες απλώς με μια πυξίδα. Πραγματική περιπέτεια."

marek arcimowicz sony alpha 7RII μικρά παιδιά με πρόσωπα ζωγραφισμένα με λάσπη

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 | 1/200 s σε f/6,3, ISO 800

Τώρα που ολοένα και περισσότεροι φωτογράφοι φωτογραφίζουν τα ίδια θέματα, ο Marek θέλει να στραφεί σε κάποια νέα συναρπαστική θεματική. Όπως ο ίδιος λέει "Νομίζω πως αυτά που έκανα παλιότερα δεν είναι πλέον και τόσο ενδιαφέροντα. Πλέον, υπάρχουν οι Action Cam και βλέπεις τόσο πολλές εκπληκτικές φωτογραφίες από σνόουμπορντ, σερφ, σκι, ελεύθερες πτώσεις. Δεν μου αρέσει να είμαι μέρος της μάζας, και γι' αυτό διηγούμαι πιο ανθρώπινες ιστορίες, για την οικολογία και τις κοινωνικές αλλαγές. Ό,τι κάνεις, πρέπει να σε συγκινεί ως καλλιτέχνη. Τα τελευταία πέντε χρόνια πραγματοποιώ αυτήν τη μετάβαση και τραβάω κάποιες πολύ σκληρές εικόνες σχετικά με τη σωματεμπορία, την κακοποίηση και την πείνα, και όλα αυτά που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Είναι ένα διαφορετικό είδος ακραίων συνθηκών."

Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο

ILCE-6500

Φωτογραφική μηχανή E-mount APS-C α6500

ILCE-7RM2

α7R II με αισθητήρα εικόνας πλήρους καρέ με οπίσθιο φωτισμό

ILCE-7RM3

Vario-Tessar® T* E 16-35 mm F4 ZA OSS

Marek Arcimowicz
Alpha Universe

Marek Arcimowicz

Πολωνία

"Ο καλός ταξιδευτής δεν έχει σταθερά σχέδια και δεν έχει καμιά πρόθεση να φτάσει κάπου - 老子 Lǎozi (Λάο Τσε, 6ος - 5ος αιώνας π.Χ.)"

Προβολή προφίλ


x