Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe

Τρόπος λήψης | Φωτογραφίζοντας τα αιλουροειδή της Αφρικής με τον Chris Schmid

Ίσως είναι προφανές, αλλά, κατά τη γνώμη μου, ίσως το πιο σημαντικό για τη φωτογραφία άγριας φύσης είναι να έχεις πάθος γι' αυτήν. Μου αρέσει να φωτογραφίζω τα αιλουροειδή της Αφρικής. Η συμπεριφορά τους είναι συναρπαστική, ο τρόπος που βγαίνουν στη φωτογραφία έχει ενδιαφέρον και φυσικά όταν τα φωτογραφίζω στο φυσικό τους περιβάλλον το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικά όμορφο. Ακολουθούν μερικές βασικές συμβουλές για όποιον θέλει να τραβάει καταπληκτικές φωτογραφίες άγριας ζωής.

Μάθε το θέμα σου

Για φανταστικές λήψεις, πρέπει να γνωρίζεις το θέμα σου. Περνάω αμέτρητες ώρες μαθαίνοντας για τις συμπεριφορές των αιλουροειδών. Προσπαθώ συνήθως να ιχνηλατώ ένα ή δύο ζώα, για να μάθω τις ατομικές συμπεριφορές τους.

Για παράδειγμα, μια φορά ακολουθούσα μια λεοπάρδαλη που είχε χάσει το αριστερό της μάτι για αρκετές ημέρες. Στην πορεία κατάλαβα ότι λόγω της κακής της όρασης, δεν ήταν πλέον σε θέση να κυνηγήσει. Για να φάει, έκλεβε τα αποφάγια από άλλες λεοπαρδάλεις. Όταν ακολουθείς μόνο ένα ή δύο ζώα, μπορείς να τα κατανοήσεις πραγματικά και να πεις όλη την ιστορία τους.

chris schmid sony alpha 9 3 αφρικανικές λεοπαρδάλεις καταβροχθίζουν το θήραμά τους και μία από αυτές κοιτάζει απευθείας τον φωτογράφο

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 70-200 mm f/2,8 GM OSS | 1/5000 s σε f/4,0, ISO 320

Να έχεις υπομονή και αποφασιστικότητα

Κάθε μέρα είναι διαφορετική, μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε. Φεύγω από την κατασκήνωση νωρίς το πρωί, πριν από την ανατολή, και το πρώτο που κάνω είναι να βρω τα ίχνη των ζώων που ακολουθούμε. Μερικές φορές δεν υπάρχουν ίχνη, οπότε πρέπει να ψάξεις ή να ακούσεις σημάδια. Μπορεί να ακούσεις τους μπαμπουίνους να καλούν ο ένας τον άλλον ή να βρεις κάποιο περιέργως ήσυχο ξέφωτο. Και τα δύο είναι σημάδια ότι καραδοκεί κάποιο αρπακτικό. Είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων: τα ίχνη, τα οπτικά σημάδια, οι ήχοι, οι μυρωδιές. Πρέπει να είσαι πάντα σε εγρήγορση.

chris schmid sony alpha 7RIII μια αγέλη λιονταριών κάθεται νωχελικά σε ένα δέντρο, καθώς ο ήλιος δύει πίσω τους

© Chris Schmid | Sony α7R III + FE 24-105 mm f/4 G OSS | 1/800 s σε f/5,6, ISO 500

Το καλύτερο φως είναι πάντα η "χρυσή ώρα" της ανατολής και, κάτω από το σκληρό φως της Αφρικής, πρέπει να είσαι έτοιμος να φωτογραφίσεις αυτές τις πρώτες ώρες του πρωινού. Όταν φεύγεις το πρωί και δεν μπορείς να βρεις ίχνη ή σημάδια, πρέπει να αποφασίσεις. Μπορείς να σταματήσεις και να φωτογραφίσεις τους ελέφαντες στο φως της ανατολής ή να συνεχίσεις γνωρίζοντας ότι μπορεί να χάσεις εντελώς το καλύτερο φως. Είναι μια σημαντική απόφαση που πρέπει να πάρεις.

Σκέψου τι θέλεις να φωτογραφίσεις, πριν τραβήξεις τη φωτογραφία

Συνηθίζω να φωτογραφίζω σε πλήρη μη αυτόματη λειτουργία έκθεσης. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις την εικόνα που θέλεις να τραβήξεις πριν κοιτάξεις καν το εικονοσκόπιο. Έτσι, χρειάζεσαι λιγότερες λήψεις, επειδή γνωρίζεις ακριβώς τι θέλεις να πετύχεις όταν τραβάς τη φωτογραφία, αντί να φωτογραφίζεις χωρίς κριτήρια.

chris schmid sony alpha 9 μια μοναχική λεοπάρδαλη διασχίζει το λιβάδι αναζητώντας θήραμα

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS + τηλεμετατροπέας 1,4x | 1/2000 s σε f/4,5, ISO 400

Εκμεταλλεύομαι το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο στις μηχανές Sony α9 και α7R III, για να δημιουργήσω την εικόνα που θέλω στη φωτογραφική μηχανή, όσο το δυνατόν πιο κοντά στην τελική εικόνα. Έχω την τάση να δίνω προτεραιότητα στα φωτεινά σημεία, γνωρίζοντας ότι μπορώ να μειώσω την έκθεση για να αποτυπώσω έναν όμορφο ουρανό και να ενισχύσω τις σκιές στη συνέχεια, όταν επεξεργάζομαι την raw εικόνα. Και οι δύο μηχανές Alpha που έχω διαθέτουν αισθητήρες με το απαραίτητο δυναμικό εύρος για να το κάνω.

chris schmid sony alpha 9 μικρή λεοπάρδαλη κοιτάζει απευθείας τον φωτογράφο από κλαδιά που προεξέχουν

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS + τηλεμετατροπέας 1,4x | 1/1600 s σε f/4,0, ISO 320

Επιλογή φακού και θέματος

Είμαι πολύ τυχερός που χρησιμοποιώ μια Sony α9 και δύο Sony α7R III. Συνδυάζω την α9 με μια λαβή μπαταρίας που με βοηθά να ισορροπώ και να κρατώ τη μηχανή, καθώς συνήθως τη χρησιμοποιώ με τον φακό G Master 400 mm f/2,8 και, μερικές φορές, και με τηλεμετατροπέα 1,4x. Αυτό μου επιτρέπει να αποτυπώνω πορτραίτα των θεμάτων μου χωρίς να τα ενοχλώ. Μια βασική αρχή για τη λήψη καλών εικόνων είναι να μην ενοχλείς το θέμα σου, γι' αυτό και το αθόρυβο κλείστρο στο κιτ της Alpha μου είναι μια εξαιρετική δυνατότητα.

chris schmid sony alpha 9 λιονταρίνα κοιμάται ξαπλωμένη σε ένα δένδρο με τα μάτια κλειστά

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 100-400 mm f/4,5-5,6 GM OSS | 1/500 s σε f/5,6, ISO 400

Η άλλη συμβουλή μου για τους φακούς είναι όσο λιγότεροι τόσο καλύτερα. Πολλοί έχουν τσάντες γεμάτες φακούς, έτσι δυσκολεύονται να ξέρουν ποιον να χρησιμοποιούν και πότε. Προσωπικά, χρησιμοποιώ τον φακό GM 70-200 mm f/2,8 για ευρυγώνιες λήψεις και τον 400 mm f/2,8 για τηλεφακό. Στην άλλη μηχανή μου, έχω τον φακό 24-105 mm. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις μέσα στην καυτή ζέστη είναι να κουβαλάς φακούς και εξοπλισμό που δεν χρειάζεσαι, γι' αυτό σχεδόν πάντα κάνω τις λήψεις στο χέρι, για να έχω ελευθερία κινήσεων.

Σύνθεση

Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω είναι να χαμηλώνω, ώστε να είμαι στο επίπεδο των ματιών ή πιο κάτω από το αιλουροειδές. Έτσι, έχω μια ωραία προοπτική για να πω την ιστορία τους. Όσον αφορά τη σύνθεση, εφαρμόζω τους κλασικούς κανόνες. Χρησιμοποιώ το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο για τις γραμμές πλέγματος του κανόνα των τρίτων και αναζητώ επίσης ωραίες διαγώνιους για να τραβήξω το βλέμμα του θεατή προς το θέμα. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να δημιουργείς βάθος στην εικόνα, να υπάρχει ένα πρώτο πλάνο, το θέμα και έπειτα ένα φόντο, ώστε το θέμα να τοποθετείται στο περιβάλλον του, αλλά και να τραβάει την προσοχή.

chris schmid sony alpha 7RIII λιονταρίνα κάθεται σε ένα ξερό δέντρο και ατενίζει τα λιβάδια

© Chris Schmid | Sony α7R III + FE 100-400 mm f/4,5-5,6 GM OSS | 1/640 s σε f/8,0, ISO 500

Ωστόσο, αν θεωρείς ότι ίσως πρέπει να σπάσεις κάποιον κανόνα σύνθεσης, απλώς εμπιστεύσου την κρίση σου και τράβηξε τη φωτογραφία. Τα πράγματα αλλάζουν τόσο γρήγορα που μπορεί να μην έχεις άλλη ευκαιρία.

Προϊόντα που παρουσιάζονται

ILCE-9

Η α9 διαθέτει αισθητήρα Stacked CMOS πλήρους καρέ

ILCE-9

ILCE-7RM3

Φωτογραφική μηχανή α7R III πλήρους καρέ 35 mm με αυτόματη εστίαση

ILCE-7RM3

SEL24105G

Φακός FE 24 - 105 mm F4 G OSS

SEL24105G

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL100400GM

Σούπερ τηλεφακός ζουμ G Master FE 100 - 400 mm

SEL100400GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

SEL14TC

Τηλεμετατροπέας 1,4x

SEL14TC

Σχετικά άρθρα

Chris Schmid
Alpha Universe

Chris Schmid

Ελβετία

"Η εικόνα είναι πανίσχυρη. Μία μόνο λήψη μπορεί να αποτυπώσει μια αίσθηση ή να πυροδοτήσει ένα εσωτερικό συναίσθημα.

Προβολή προφίλ


x