Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Τρόπος λήψης
Cinemagraph με τον Virgo Haan 

Πρώτη φορά ανακάλυψα τα cinemagraph από ένα άρθρο για τον Jamie Beck και τον Kevin Burg, δύο φωτογράφους από τη Νέα Υόρκη που εμπνεύστηκαν από τις κινούμενες εικόνες στις εφημερίδες των ταινιών του Χάρι Πότερ. Είχα δει κι εγώ τις ταινίες και μου φάνηκε καλή φάση να μπορείς να δημιουργήσεις αυτές τις κινούμενες εικόνες. Μετά από λίγους μήνες δοκιμών και λαθών, δημοσίευσα τα πρώτα μου cinemagraph στο Facebook. Ξεκίνησα με απλές ιδέες, όπως το να είναι όλα ακίνητα εκτός από τους δείκτες ενός ρολογιού, αλλά μετά άρχισα να εξελίσσω τις ιδέες μου.

Η ιδέα

Την προσοχή του θεατή θα την προσελκύσει μια πολύ καλή ιδέα. Ωστόσο, το αν θα λειτουργήσει αυτή ιδέα εξαρτάται απόλυτα από το πού θα δημοσιευτεί το cinemagraph. Αν το cinemagraph εμφανιστεί στο Instagram, η κίνηση πρέπει να είναι εμφανής και προφανής και πρέπει να ξεκινάει αμέσως για να αιχμαλωτίσει την προσοχή του θεατή πριν συνεχίσει το scrolling. Ωστόσο, αν προβληθεί σε μεγαλύτερη οθόνη, όπως σε μια διαφήμιση, η κίνηση μπορεί να είναι πιο διακριτική, γιατί είναι πιο εύκολο να τη δει ο θεατής.

© Virgo Haan | Model: Lisete Altma | Makeup and Hair: Triin Lepp | Stylist: Konstantsija Ivanova

Μονάδα Flixel

Πρέπει να υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης, που θα προσελκύσει το βλέμμα του θεατή. Για παράδειγμα, συχνά δημιουργώ αντίθεση ανάμεσα στα κινούμενα και τα στατικά στοιχεία των εικόνων. Ίσως το ακίνητο μέρος να είναι κάτι που θα περίμενες να κινείται, όπως σταγόνες νερού που αιωρούνται στον αέρα, ενώ ταυτόχρονα, τα μαλλιά του μοντέλου ανεμίζουν στον αέρα.

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Μονάδα Flixel

Το στοιχείο της έκπληξης εισάγεται επίσης όταν η εικόνα μοιάζει με στατική φωτογραφία, όπως ένα πορτραίτο, και μετά από ένα δευτερόλεπτο, το άτομο ξαφνικά ανοιγοκλείνει τα μάτια του, όπως σε αυτό το cinemagraph. Είναι η έκπληξη που θα κάνει τον θεατή να σταματήσει και να εστιάσει πραγματικά στην εικόνα, περιμένοντας να το ξαναδεί.

Η δημιουργία ενός cinemagraph

Μπορεί να ακούγεται προφανές, αλλά είναι κρίσιμο η μηχανή να παραμένει απόλυτα ακίνητη. Φωτογραφίζω με Sony α7R III και φακό FE 24-70 mm f/2,8 G Master, γιατί θεωρώ ότι η μηχανή κάνει όλα όσα χρειάζομαι, και στις φωτογραφίες και στο βίντεο, ενώ με τον φακό έχω πάρα πολλή ευελιξία και μπορώ να πετύχω το κατάλληλο καρέ.

© Virgo Haan | Client: Alexela | Agency: Age Creative | Lights: Heiki Laan |
Cat: Igor | Art Department: Viktoria Martjanova and Elisa Vesterinen

Μονάδα Flixel

Κατά τη λήψη cinemagraph, είναι σημαντικό οι στατικές εικόνες και το βίντεο να γυρίζονται με τις ίδιες ρυθμίσεις έκθεσης. Επομένως, πάντα φροντίζω η μηχανή να είναι ρυθμισμένη σε απόλυτα μη αυτόματη έκθεση και ισορροπία λευκών.

Το να μείνει ακίνητη η μηχανή είναι εύκολο, αλλά αν συμμετέχει άνθρωπος στη λήψη, πρέπει επίσης να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο ακίνητος. Βάζω τα μοντέλα να κάθονται, να ακουμπούν σε κάτι... ό,τι μπορώ να κάνω για να μείνουν όσο το δυνατόν πιο ακίνητα. 

© Virgo Haan | Client: Rohujuur Bakery

Μονάδα Flixel

Το ίδιο ισχύει και για τα αντικείμενα. Το θέμα κρατάει ένα μπέγκελ που μόλις έκοψε στα δύο, αλλά αυτό που δεν βλέπεις είναι ότι για να παραμείνουν όλα ακριβώς στην ίδια θέση, υπάρχουν μέσα κρυμμένα ξυλάκια, που το βοηθάνε να μη διαλυθεί. Στη συγκεκριμένη εικόνα, στάζουν σταγόνες και βγαίνει ατμός από το μπέγκελ, και αυτά είναι τα μοναδικά κινούμενα στοιχεία. Η υπόλοιπη εικόνα είναι μια στατική φωτογραφία. 

Για να αξιοποιήσω πραγματικά πλήρως το κινούμενο στοιχείο, τραβάω τη λήψη βίντεο στα 120 fps. Αυτή η λειτουργία αργής κίνησης δημιουργεί κίνηση που είναι πιο ομαλή και έχει μια κρεμώδη εμφάνιση, που κάνει την κίνηση πραγματικά να ξεχωρίζει. Συχνά αξιοποιώ και άλλες λειτουργίες, όπως η λήψη time-lapse, που προσθέτει μια επιπλέον σουρεαλιστική διάσταση. 

Post Production

Για τη σύνθεση του τελικού cinemagraph, χρησιμοποιώ διάφορα λογισμικά. Ξεκινάω δημιουργώντας τη λούπα βίντεο χρησιμοποιώντας το Adobe After Effects ή το Flixel Cinemagraph Pro. Ο στόχος είναι να επεξεργαστώ το κλιπ, έτσι ώστε το σημείο έναρξης και λήξης να δημιουργούν μια συνεχόμενη λούπα που θα μπορούσε να παίζει για πάντα, χωρίς άλματα ανάμεσα στο πρώτο και το τελευταίο καρέ. Κάποιες φορές, για να γίνει αυτό, επιστρατεύω κάποια κολπάκια, όπως η αντιστροφή των κλιπ όταν φτάνει στο τέλος ή οι μεταβάσεις με fade, αλλά κατά βάση, προσπαθώ κάθε κίνηση να ξεκινάει και να σταματάει ακριβώς στο ίδιο σημείο κατά τη λήψη. 

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Μονάδα Flixel

Στη συνέχεια, επεξεργάζομαι τη στατική εικόνα στο Adobe Photoshop. Μπορεί να πρέπει να πειράξω λίγο τα χρώματα, για να ταιριάξουν με τις λήψεις βίντεο ή να αλλάξω κάτι στην εικόνα. Μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία, τη φορτώνω στο Adobe After Effects ή στο Flixel Cinemagraph Pro μαζί με τη λούπα, όπου γίνεται η σύνθεση όλων των στρώσεων. 

© Virgo Haan | Client: Solaris keskus

Μονάδα Flixel

Το τελευταίο επίπεδο είναι η στατική εικόνα, ενώ η λούπα βρίσκεται από κάτω. Μετά, διαγράφω προσεκτικά ένα μέρος της στατικής εικόνας, δημιουργώντας άτι σαν παράθυρο από όπου αποκαλύπτεται το κομμάτι του βίντεο σε λούπα, που βρίσκεται από κάτω. Και αυτή είναι η βασική αρχή της δημιουργίας ενός cinemagraph!

Προϊόντα που παρουσιάζονται
ILCE-7RM3
φωτογραφική μηχανή α7R III 35 mm πλήρους καρέ

ILCE-7RM3

SEL85F14GM
FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

Σχετικά άρθρα
Virgo Haan
alpha universe

Virgo Haan

Εσθονία

"Δίνω τον καλύτερο εαυτό μου για να δημιουργήσω έργα που εκτείνονται πέρα από την καθημερινή ζωή."

Προβολή προφίλ


x