Τρόπος λήψης | Χρώματα σε τοπίο με τον Albert Dros

Το χρώμα είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό χαρακτηριστικό στις φωτογραφίες μου από τοπία. Είτε πρόκειται για ένα εντυπωσιακό τοπίο με απίστευτα ζωηρά χρώματα είτε για κάτι πιο διακριτικό, θέλω να δείξω στον θεατή πόσο εκπληκτικό μπορεί να είναι το φως και το χρώμα.

albert dros sony alpha 7RIII ένα αετός πετάει πάνω από ηφαιστειακά βουνά φωτισμένος με πυρακτωμένο πορτοκαλί χρώμα

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 100-400 mm f/4,5-5,6 GM OSS | 1/320 s σε f/7,1, ISO 100

Προγραμματισμός εύρεσης τοποθεσίας

Όλα ξεκινούν από τον προγραμματισμό. Αφιερώνω πολύ χρόνο στην εξερεύνηση τοπίων, και ειδικά στη χώρα μου, την Ολλανδία. Πρέπει πάντα να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά για μια πιθανή τοποθεσία, ακόμα και όταν έχεις περάσει από εκεί άπειρες φορές.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εξερευνήσεις πιο απομακρυσμένους τόπους. Μπορείς να βρεις σχεδόν όλα τα μέρη από το Instagram ή το Google Images, και έτσι μπορείς να πάρεις μια ιδέα της περιοχής και του φωτισμού με τον οποίο θα δουλέψεις. Όταν κάνω έρευνα για κάτι λιγότερο πολυσύχναστο, χρησιμοποιώ το Google Earth. Μπορώ να περάσω ώρες απλώς κοιτάζοντας το τοπίο και τσεκάροντας πιθανές τοποθεσίες. Όταν φτάσω σε ένα μέρος, συχνά χρησιμοποιώ το drone μου για να εξερευνήσω πιθανά σημεία, αντί να ξοδεύω χρόνο και ενέργεια για να τα ψάχνω.

Για να πετύχω τα σωστά χρώματα, χρειάζεται να γνωρίζω το φως. Πρέπει να ξέρω πότε και από πού θα βγει ο ήλιος ή το φεγγάρι και πού θα δύσουν. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιώ την εφαρμογή PhotoPills για να δω την κίνηση του ήλιου και της σελήνης και πώς θα επηρεάσουν την κλίση σε μια τοποθεσία.

albert dros sony alpha 7RIII μακρινός φάρος με τον ανατέλλοντα ήλιο να ξεπροβάλλει από πίσω

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12-24 mm f/4 G | 13 s σε f/10,0, ISO 200

Επιπλέον, πάντα έχω στον νου μου τον καιρό, γιατί επηρεάζει σε τεράστιο βαθμό το χρώμα σε μια λήψη. Αν όλα πάνε βάσει σχεδίου και έχω τον καιρό με το μέρος μου, ο τέλειος φωτισμός είναι είτε ακριβώς πριν από την ανατολή είτε πριν από τη δύση του ήλιου. Αυτές τις στιγμές, ο ουρανός μπορεί να γίνει κόκκινος, ροζ ή μοβ –τα έντονα χρώματα που λατρεύω. Φωτογραφίζω,επίσης, και τη νύχτα. Ο νυχτερινός ουρανός έχει πολλά χρώματα που μπορούν να αποτυπωθούν με μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης.

Σε γενικές γραμμές, όμως, αυτό που πραγματικά αναζητάω είναι τα συμπληρωματικά χρώματα. Το μπλε και το πορτοκαλί είναι από τους αγαπημένους μου χρωματικούς συνδυασμούς. Η μπλε θάλασσα ταιριάζει τόσο καλά με έναν πορτοκαλί ουρανό. Αλλά είναι και τα μικρά πράγματα στο προσκήνιο που μπορεί να ταιριάζουν με το χρώμα του ουρανού, όπως ένα μικρό λουλούδι ή ένας μικρός βράχος. Αναζητήστε αυτά τα πράγματα και χρησιμοποιήστε τα στις συνθέσεις σας.

albert dros sony alpha 7RIII μακρινά όρη που αντανακλώνται στα στάσιμα νερά μιας λίμνης, με μοβ λουλούδια στο προσκήνιο

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12-24 mm f/4 G | 1/4 s σε f/11,0, ISO 200

Ένας τρόπος να αναδείξω μικρότερα, πολύχρωμα θέματα στο προσκήνιο, είναι οι εξαιρετικά ευρυγώνιοι φακοί. Συχνά, χρησιμοποιώ τον φακό G των 12-24 mm με f/4 στα 12 mm. Όταν είσαι κοντά στο έδαφος με αυτήν την εστιακή απόσταση, ξαφνικά βλέπεις όλες τις γραμμές και τις λεπτομέρειες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ως θέματα προσκηνίου. Στα 12 mm, το προσκήνιο γίνεται τόσο μεγάλο που νιώθεις να σε καταπίνει η εικόνα.

Επίσης, πάντα χρησιμοποιώ τον φακό G Master OSS FE στα 100-400 mm με f/4,5-5,6 της Sony. Είναι ένας πολύ ευκρινής φακός ζουμ! Όταν βγάζεις ένα τοπίο στα 400 mm απαιτείται δημιουργικότητα. Πρέπει να κοιτάζεις πολύ μακριά για να δεις πώς θα συνδυάζονται τα διάφορα στοιχεία του τοπίου. Οι λήψεις σε αυτές τις ακραίες εστιακές αποστάσεις σε ωθούν προς την καλλιτεχνική φωτογραφία, και οι εικόνες είναι πιο μοναδικές από ό,τι σε μια τυπική εστιακή απόσταση.

Κάποτε είχα το σώμα της Sony α7R II αλλά πλέον έχω τη Sony α7R III. Η ανάλυση των 42,4 megapixel μού προσφέρει όλη τη λεπτομέρεια που θέλω, και το δυναμικό εύρος μπορεί να ανασύρει στοιχεία από τις σκιές. Εκτός από τη μηχανή, τους φακούς και το τρίποδο, έχω μαζί μου και φίλτρα. Σπάνια όμως χρησιμοποιώ διαβαθμισμένα φίλτρα ND. Προτιμώ την έκθεση, για φωτεινά σημεία. Ξέρω ότι, σχεδόν πάντα, η α7R III μπορεί να αποτυπώσει πολλές λεπτομέρειες στις σκιές, τις οποίες, στη συνέχεια, μπορώ να αναδείξω κατά την επεξεργασία.

albert dros sony alpha 7RII ένα μικρό εκκλησάκι στη σκιά ενός βουνού με τα καμπαναριά λουσμένα σε χρυσό πορτοκαλί φως

© Albert Dros | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/1,6 s σε f/11,0, ISO 100

Επεξεργασία

Όταν επεξεργάζομαι τις εικόνες, μου αρέσει να αξιοποιώ ό,τι καλύτερο έχει μια σκηνή. Ωστόσο, ποτέ δεν θα δημιουργήσω μια ψεύτικη εικόνα αλλάζοντας τον ουρανό. Θα χρησιμοποιήσω τεχνικές επεξεργασίας για να αναδείξω ό,τι περιέχει μια σκηνή, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Για αυτόν τον σκοπό, χρησιμοποιώ το Adobe Lightroom για την καταλογοποίηση, και στη συνέχεια, κάνω την επεξεργασία με το Adobe Photoshop, προσαρμόζοντας το χρώμα και την αντίθεση, καθώς και την υπερέκθεση και υποέκθεση περιοχών της εικόνας.

Ο κόσμος συχνά λέει ότι οι φωτογραφίες είναι υπερβολικά επεξεργασμένες ή ακόμα και ότι μια εικόνα φαίνεται ψεύτικη, ειδικά σε λήψεις ανατολής και δύσης ηλίου. Αλλά το φυσικό φως και χρώμα μπορούν να είναι απίστευτα, και κάποιες φορές έχει χρειαστεί ακόμα και να μειώσω τον κορεσμό σε σημεία της εικόνας. Επομένως, η συμβουλή μου είναι να σηκώνεστε νωρίς το πρωί και να βλέπετε τι μπορεί να σας προσφέρει η φύση.

albert dros sony alpha 7RII μια πολύχρωμη μικρή πόλη με λιμάνι το σούρουπο, με κόκκινα σύννεφα στον στο ουρανό καθώς ο ήλιος δύει jpg manarola Sony 24 70 GM A7RII

© Albert Dros | Sony α7R II + 24-70 mm f/2,8 GM | 15 s σε f/9,0, ISO 50

Μερικές τελευταίες συμβουλές:

Πηγαίνετε στα άκρα: Δοκιμάστε τις εστιακές αποστάσεις των τηλεφακών και των υπερευρυγώνιων φακών, για να δώσετε ένταση στην εικόνα και να την κάνετε να ξεχωρίζει από τα πιο παραδοσιακά τοπία.

Πέστε χαμηλά: Χρησιμοποιήστε έναν ευρυγώνιο φακό χαμηλά στο έδαφος, για να δημιουργήσετε πιο ενδιαφέρον προσκήνιο.

Βρείτε συμπληρωματικά χρώματα: Το πορτοκαλί ηλιοβασίλεμα και η μπλε θάλασσα ταιριάζουν ωραία, αλλά καλό είναι να αναζητάτε και μικρές περιοχές χρώματος στο προσκήνιο. Πράγματα όπως φυτά και βράχια προσθέτουν ωραίες πινελιές.

Πριν και μετά: Οι ανατολές και τα ηλιοβασιλέματα είναι όμορφα, αλλά το καλύτερο χρώμα εμφανίζεται πριν και μετά το ίδιο το ηλιοβασίλεμα.

Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο

ILCE-7RM3

Φωτογραφική μηχανή α7R III πλήρους καρέ 35 mm με αυτόματη εστίαση

ILCE-7RM3

ILCE-7RM2

α7R II με αισθητήρα εικόνας πλήρους καρέ με οπίσθιο φωτισμό

ILCE-7RM2

SEL100400GM

Σούπερ τηλεφακός ζουμ G Master FE 100 - 400 mm

SEL100400GM

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA

SEL55F18Z

SEL1635Z

Vario-Tessar® T* E 16-35 mm F4 ZA OSS

SEL1635Z

Albert Dros
Alpha Universe

Albert Dros

Ολλανδία

«Έχω εμμονή με τη λήψη της τέλειας φωτογραφίας.»

Προβολή προφίλ


x