Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Τρόπος λήψης
Φωτογραφία εντόμων με τον Javier Aznar 

Από παιδί αγαπούσα τη φύση, αλλά ξεκίνησα πραγματικά να φωτογραφίζω την άγρια φύση, όταν σπούδαζα βιολογία στο πανεπιστήμιο. Όταν αποφοίτησα, αποφάσισα να γίνω επαγγελματίας φωτογράφος και ταξίδεψα στον Ισημερινό, όπου έμεινα τρία χρόνια, δημιουργώντας τα πρώτα μου φωτογραφικά έργα. Μέσα στα χρόνια, έχω φωτογραφίσει διάφορα είδη, αλλά, πρόσφατα, η πλειονότητα των έργων μου εστιάζει στα έντομα.

Ερευνήστε το θέμα σας

Τα έντομα βρίσκονται παντού και, έτσι, αποτελούν εξαιρετικά θέματα για φωτογράφιση. Μπορείτε να τα βρείτε στον κήπο σας, στον δρόμο, στα πάρκα, ακόμα και μέσα στο σπίτι σας. Πριν ξεκινήσετε να τα φωτογραφίζετε, αφιερώστε λίγο χρόνο για να ενημερωθείτε για την καθημερινή τους δραστηριότητα και να πάρετε μια ιδέα σχετικά με το πότε, πού και πώς μπορείτε να τα βρείτε. Υπάρχει πολύ υλικό εκεί έξω, αρκεί να πλησιάσετε αρκετά κοντά για να το δείτε.

javier aznar sony alpha 7RM3 μια λιβελούλα κρατιέται από έναν μίσχο, ενώ στο βάθος μακριά φαίνεται η πόλη

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50 mm f/2,8 Macro | 1/160 s σε f/16, ISO 800

Τα έντομα συμπεριφέρονται με διαφορετικούς τρόπους και, άρα, χρειάζονται διαφορετικές τεχνικές για να τα φωτογραφίσεις. Για παράδειγμα, η φωτογραφία της λιβελούλας τραβήχτηκε νωρίς το πρωί που η θερμοκρασία είναι χαμηλή και εκείνη ήταν κρύα και χαλαρή. Χρησιμοποιώντας το τρίποδο και τον φακό μου macro FE 50 mm f/2,8, κατάφερα να πάω πολύ κοντά χωρίς να κουνηθεί. Μόλις βγαίνει ο ήλιος, οι λιβελούλες ζεσταίνονται και αρχίζουν να πετάνε, οπότε είναι αδύνατο να πετύχεις κοντινό πλάνο. Γι' αυτό είναι τόσο σημαντικό να ξέρουμε αυτές τις λεπτομέρειες. Το μόνο που χρειάζεται είναι γνώση και εξάσκηση. Και λίγη τύχη, εννοείται.

javier aznar sony alpha 7RM3 μια προνύμφη κρέμεται μέσα σε πορτοκαλί δίχτυ

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 100-400 mm f/4,5-5,6 GM OSS | 1/200 s σε f/5,6, ISO 6400

Έρευνα και προετοιμασία

Ποτέ μια ημέρα ή μια νύχτα φωτογράφισης δεν είναι συνηθισμένη. Όλα εξαρτώνται από το ζώο που φωτογραφίζεις. Τα έντομα είναι πιο εύκολα, καθώς συνήθως είναι περισσότερα, συγκριτικά με τα θηλαστικά, οπότε έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποτυπώσεις κάποιες συμπεριφορές.

javier aznar sony alpha 7RM3 μια ακρίδα κάθεται σε έναν σπειροειδή, πράσινο μίσχο, κόντρα σε σκοτεινό φόντο

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50 mm f/2,8 Macro | 1/160 s σε f/13, ISO 160

Για το πρόσφατο έργο μου με τα έντομα, ήμουνα μαζί με τις Sony α7R III και α7R IV και τους φακούς μου μέσα στο τροπικό δάσος και κυρίως τη νύχτα. Αφιερώνω το μεγαλύτερο μέρος της νύχτας τραβώντας φωτογραφίες, με μόνο τρεις ώρες ύπνο. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος γιατί υπάρχουν τόσο πολλά πλάσματα εκεί έξω και όταν κοιμάμαι νιώθω ότι χάνω πολύτιμο χρόνο.

javier aznar sony alpha 7RM4 μια ομάδα από πράσινα ζωύφια, που έρπουν στο τεντωμένο χέρι ενός άντρα

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 24-70 mm f/2,8 GM | 1/200 s σε f/16, ISO 50

Δεν φωτογραφίζω πάντα σε ακραία περιβάλλοντα, αλλά πάντα υπάρχουν προκλήσεις. Για παράδειγμα, η παρακάτω φωτογραφία τραβήχτηκε για την εφημερίδα Dominical Newspaper στην Ισπανία, αναφορικά με την ασιατική σφήκα που προκαλούσε διάφορα προβλήματα, μεταξύ των οποίων και τον αφανισμό χιλιάδων ντόπιων μελισσών που χρησιμοποιούνταν στην παραγωγή μελιού. Ένας από τους αγρότες είχε πάρει τα πράγματα στα χέρια του, κατασκευάζοντας ηλεκτρικούς φράκτες κοντά στις μελισσοκομικές μονάδες, για να σκοτώνονται οι σφήκες και να σώσει τα μελίσσια του. Έπρεπε να φωτογραφίσω την κατασκευή, φορώντας στολή μελισσοκόμου, ενώ προσπαθούσα να μην αγγίζω τα ηλεκτροφόρα σύρματα, πράγμα αδύνατο. Με χτύπησε το ρεύμα αρκετές φορές, αλλά το υπέμεινα, για να τραβήξω την τέλεια λήψη.

javier aznar sony alpha 7RM3 κοντινό μιας σφήκας, κουλουριασμένης γύρω από ένα νήμα

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/80 s σε f/16, ISO 50

Φωτογράφιση τη νύχτα και τη μέρα

Τη νύχτα, δεν κουβαλάω πολλά. Συνήθως, παίρνω τη Sony α7R IV και ίσως και την α7R III, την οποία χρησιμοποιώ σαν εφεδρική, μαζί με τους φακούς FE 50 mm f/2,8 Macro και FE 90 mm Macro. Επίσης, έχω φλας για να φωτίζω τα έντομα. Επειδή ελέγχω πλήρως την ένταση του φλας, ρυθμίζω τη μηχανή εξ ολοκλήρου με το χέρι, για να έχω την έκθεση που θέλω. Επιλέγω τη μέγιστη ταχύτητα κλείστρου που μπορώ να χρησιμοποιήσω με το φλας, στο 1/250ό του δευτερολέπτου, και, κατόπιν, επιλέγω την έκθεση και την ισχύ του φλας, προσαρμόζοντας όταν χρειάζεται. Από τη στιγμή που θα επιλέξω τις ρυθμίσεις, συνήθως μπορώ να χρησιμοποιήσω τις ίδιες όλη τη νύχτα της φωτογράφισης.

javier aznar sony alpha 7RM3 ένα μεγάλο έντομο σε χέρι ενός άντρα, κόντρα σε σκοτεινό φόντο

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50 mm f/2,8 Macro | 1/160 s σε f/11, ISO 80

Την ημέρα, συνήθως φωτογραφίζω θηλαστικά ή πουλιά, οπότε είναι σημαντικό να είμαι σε ετοιμότητα. Τα ζώα είναι πολύ πιο πιθανό να σε δουν και να τρέξουν ή να κρυφτούν, συγκριτικά με τα έντομα. Ωστόσο, έχω μαζί μου και τον φακό macro 90 mm F/2,8, για να μπορώ να αλλάξω φακούς, σε περίπτωση που δω κάτι μικρότερο και θέλω να το φωτογραφίσω.

javier aznar sony alpha 7RM4 ένα σμήνος πεταλούδες χαλαρώνει δίπλα σε μια λιμνούλα

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 16-35 mm f/4 ZA OSS | 1/50 s σε f/22, ISO 400

Καθώς την ημέρα έχει περισσότερο φως, βάζω την α7R IV σε λειτουργία προτεραιότητας διαφράγματος, ώστε να μπορώ απλώς να επιλέξω την κατάλληλη ευαισθησία ISO και να μην χρειάζεται να ανησυχώ ιδιαίτερα για την ταχύτητα κλείστρου. Όσο για την εστίαση, χρησιμοποιώ την παρακολούθηση εστίασης σε πραγματικό χρόνο, η οποία λειτουργεί στην εντέλεια. Ο συνδυασμός του αισθητήρα 61 megapixel με τον ρυθμό λήψης στα 10 fps της α7R IV, την καθιστούν πραγματικά την καλύτερη μηχανή στην αγορά για φωτογράφιση άγριας ζωής.

Δημιουργία πλαισίου

Μια ιδανική φωτογραφία άγριας ζωής είναι εκείνη που σε κάνει να νιώσεις κάτι. Πρέπει να προκαλείται μια αντίδραση. Δεν μετράει μόνο η αποτύπωση μιας εικόνας. Όπως και με κάθε άλλο είδος φωτογραφίας, πάντα πρέπει να είναι ωραία η σύνθεση και καλός ο φωτισμός, αλλά μια καλή φωτογραφία άγριας ζωής απαιτεί έναν συνδυασμό πραγμάτων. 

javier aznar sony alpha 7RM3 κοντινό σε ένα φτερωτό έντομο που κρέμεται ανάποδα, κάτω από ένα φύλλο

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/160 s σε f/14, ISO 100

Επειδή τα έργα μου συχνά αφορούν τη σχέση του ζώου με τον άνθρωπο, πολύ συχνά στις φωτογραφίες μου περιλαμβάνω ανθρώπους, για να μπορέσω να πω όλη την ιστορία. Θέλω να παρουσιάσω τη δική μου φιλοσοφία προστασίας της φύσης και να ενημερώσω τον κόσμο για τα έντομα, που αποτελούν το αντικείμενο της δουλειάς μου αυτήν τη στιγμή. Οι φωτογραφίες ανθρώπων είναι σημαντικές, επειδή αυξάνουν την ευαισθητοποίηση και συνδέουν τις συμπεριφορές των ανθρώπων και των ζώων. Δεν θέλω μόνο να δείξω την ομορφιά των εντόμων, αλλά θέλω να παρουσιάσω και τη σχέση τους με τον άνθρωπο. 

javier aznar sony alpha 7RM3 ένα μπολ γεμάτο προνύμφες, έτοιμο για μαγείρεμα

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 35 mm f/1,4 ZA | 1/160 s σε f/11, ISO 100

Προϊόντα που παρουσιάζονται
SEL90M28G
FE 90 mm F2.8 Macro G OSS

SEL90M28G

SEL2470GM
FE 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL100400GM
Φακός G Master FE 100-400 mm

SEL100400GM

SEL35F14Z
Distagon® T* FE 35 mm F1.4 ZA

SEL35F14Z

SEL1635Z
Vario-Tessar® T* E 16-35 mm F4 ZA OSS

SEL1635Z

Σχετικά άρθρα
Javier Aznar
alpha universe

Javier Aznar

Ισπανία

"Για να προστατεύσουμε κάτι, πρέπει πρώτα να γνωρίσουμε και να αγαπήσουμε όσα μπορεί να χάσουμε, και η φωτογραφία είναι ένα ισχυρό όπλο ευαισθητοποίησης και προβολής όλων όσων μας περιβάλλουν. Με τη μηχανή μου προσπαθώ να δείξω τα ζώα στην πιο αγνή μορφή τους, από βιολογική αλλά και καλλιτεχνική άποψη."

Προβολή προφίλ


x