Το κίνητρό μου για να φωτογραφίζω αθλήματα πηγάζει από τις διαφορετικές ιστορίες που πλαισιώνουν ένα αθλητικό γεγονός. Παρόλο που, προφανώς, ο αγώνας είναι το κεντρικό θέμα, υπάρχουν πολλές άλλες ιστορίες που μπορείς να πεις.
Με ποιον τρόπο όμως μπορώ να αφηγηθώ αυτές τις ιστορίες μέσα από τη φωτογραφία; Ακολουθούν μερικές συμβουλές.
Ξεκινώντας
Ανεξάρτητα από το τι άθλημα θέλεις να φωτογραφίσεις, για να είσαι πετυχημένος είναι απολύτως απαραίτητο να κατανοείς το άθλημα και τον τρόπο που μπορεί να εξελιχθεί το παιχνίδι. Πρέπει να έχεις την ικανότητα να αναμένεις την επόμενη κίνηση στο παιχνίδι και να είσαι έτοιμος να τραβήξεις μια εκπληκτική φωτογραφία όταν παρουσιάζεται η ευκαιρία, καθώς θα υπάρξει μόνο μία ευκαιρία να αποτυπώσεις ένα γκολ ή μια απόπειρα για γκολ.
Στα αθλήματα που έχουν γρήγορο ρυθμό, όπως το ράγκμπι, απλώς δεν υπάρχει χρόνος να σκεφτείς τις αλλαγές ρυθμίσεων της μηχανής ή να αποφασίσεις ποιον φακό θα χρησιμοποιήσεις. Πρέπει να γίνεται σχεδόν ενστικτωδώς, κάτι που προκύπτει μόνο μέσα από τη βαθιά κατανόηση του αθλήματος και του εξοπλισμού, καθώς και από την εμπειρία. Αν ξεκινάτε τώρα, αρχίστε από τα βασικά. Βρείτε ένα άθλημα που σας αρέσει και εξοικειωθείτε με τον εξοπλισμό σας μέσα από την επαναλαμβανόμενη πρακτική.
Τραβήξτε υπέροχες φωτογραφίες
Κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού, πάντα αναζητάω εκείνες τις ξεχωριστές στιγμές που έχουν πραγματικά τη δύναμη να διηγηθούν μια ιστορία, δίνοντας αξία στις λήψεις. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ράγκμπι, περιμένω ένα άγγιγμα με ακροβατικές κινήσεις, συναισθηματικές εκδηλώσεις πανηγυρισμών, κρίσιμα τάκλιν στην κορύφωση της δράσης. Δηλαδή, λήψεις που προσφέρουν υπέροχες εικόνες, ιδανικές τόσο για μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και για εφημερίδες.
Βασικό ρόλο στη λήψη αυτών των στιγμών είναι να βρίσκεσαι στη σωστή θέση. Κάτι που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους περιορισμούς του γηπέδου, αλλά και από το αν σε ενδιαφέρει μόνο μια ομάδα ή ένας συγκεκριμένος παίκτης. Για παράδειγμα, αν ένας παίκτης κάνει την 100η του εμφάνιση ή έχει πιθανότητες να πετύχει κάποιο άλλο ορόσημο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, δίνω ιδιαίτερη προσοχή στη θέση και τη γωνία από την οποία τραβάω, για να έχω τις περισσότερες πιθανότητες να τους βγάλω την τέλεια φωτογραφία.
Η σημασία του σωστού εξοπλισμού
Συνήθως χρησιμοποιώ και την α9 και την α7R III. Η α9 είναι για όλα, και κυρίως τη συνδυάζω με τον φακό μου G Master FE 400 με f/2,8 και τον G Master FE 70-200 με f/2,8, για τη φωτογράφιση δράσης σε υψηλή ταχύτητα.
Χρησιμοποιώ την α7R III για ευρυγώνιες λήψεις, μαζί με τον G Master FE 16-35 με f/2,8 ή τον G Master FE 24-70 mm με f/2,8, ανάλογα με το γήπεδο στο οποίο εργάζομαι και το είδος της φωτογραφίας που βγάζω. Κάποιες φορές, επίσης χρησιμοποιώ την α7R III για απομακρυσμένες λήψεις, τοποθετώντας την πίσω από ένα τέρμα ή μια γραμμή αγγίγματος, για να είναι έτοιμη να αποτυπώσει τη δράση.
Με αυτούς τους φακούς, μπορώ να καλύψω όλη τη δράση, όπου κι αν βρίσκομαι.
Χρήση των σωστών ρυθμίσεων
Πάντα φωτογραφίζω χρησιμοποιώντας μη αυτόματη έκθεση. Παίρνω μια ένδειξη έκθεσης από το γρασίδι στο κέντρο του γηπέδου, πριν να αρχίσει ο αγώνας, και μετά κλειδώνω εκεί την έκθεση, το οποίο σημαίνει ότι όλες οι εικόνες μου έχουν σταθερή έκθεση σε όλη τη διάρκεια του ματς.
Κατά τη φωτογράφιση ενός αγώνα που εκτυλίσσεται τόσο γρήγορα, η λειτουργία συνεχούς αυτόματης εστίασης πραγματικά με βοηθάει να τραβήξω πεντακάθαρες λήψεις. Επιπλέον, χρησιμοποιώ την εστίαση πίσω κουμπιού, ενώ η εστίαση του κουμπιού κλείστρου είναι ανενεργή. Έτσι, το κουμπί απελευθέρωσης κλείστρου το μόνο που κάνει είναι να ενεργοποιεί το κλείστρο, και ένα κουμπί στο πίσω μέρος, συνήθως το AE-L, ενεργοποιεί την αυτόματη εστίαση της φωτογραφικής μηχανής. Αυτό σημαίνει ότι το κλείστρο δεν ενεργοποιείται καθυστερημένα κατά το πάτημα του κουμπιού κλείστρου.
Τέλος, να προσπαθείτε να φωτογραφίζετε στα 20 fps, όταν τραβάτε σκηνές δράσης. Για εμένα, αυτό σημαίνει ότι έχω πολύ περισσότερες ευκαιρίες να πετύχω την τέλεια λήψη, τη στιγμή της κορύφωσης της δράσης. Είναι κρίσιμο η μπάλα να είναι στο πλάνο ή να προλάβω μια κρίσιμη έκφραση συναισθήματος. Αν τα χάσω αυτά, η στιγμή δεν πρόκειται να επαναληφθεί. Αν δεν πετύχω αυτό, όλη η προσπάθεια πάει χαμένη.
"Παρόλο που ασχολούμαι με διαφορετικά είδη φωτογραφίας, εφαρμόζω σε όλα έναν κοινό συνδυασμό δεξιοτήτων που βελτιώνει τη δουλειά μου"