Το πιο σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε στις φωτογραφίσεις γάμων είναι ότι αφηγούμαστε μια ιστορία. Πάντα αναζητώ γύρω μου τις εικόνες που θα με βοηθήσουν να συνθέσω την ιστορία της ημέρας. Κάθε επόμενη φωτογραφία που τραβάω με βοηθάει να εμβαθύνω και να αναπτύξω την αφήγηση. Είναι οι μικρές λεπτομέρειες και οι ξεχωριστές στιγμές που εμπλουτίζουν την αφήγηση. Για να μπορέσεις να αποτυπώσεις αυτές τις στιγμές και να βγάλεις αυτές τις εικόνες, το κλειδί είναι η οργάνωση, η εμπιστοσύνη και η ιδανική φωτογραφική μηχανή.
Η εμπιστοσύνη είναι τα πάντα
Επειδή φωτογραφίζω σε στιλ ντοκιμαντέρ, πρέπει να περνάω απαρατήρητος. Να γίνομαι ένα με τη διακόσμηση, να κινούμαι αργά, και γενικά, να μην τραβάω την προσοχή.
Για να το κάνω αυτό, χρησιμοποιώ το αθόρυβο κλείστρο της Sony α7R III. Είτε φωτογραφίζω σε στιλ ντοκιμαντέρ μια δημόσια εκδήλωση είτε έναν γάμο, η συνταγή για να αποτυπώσω τα συναισθήματα του θέματος παραμένει η ίδια. Προσπαθώ να αφιερώσω όσο το δυνατό περισσότερο χρόνο στη νύφη και τον γαμπρό, να τους γνωρίσω, να ανακαλύψω τι τους αρέσει και να προσπαθήσω να μην χάσω στιγμή. Θέλω η νύφη και ο γαμπρός, και οι οικογένειες και οι φίλοι τους να νιώσουν ότι οι εικόνες μου τους αντιπροσωπεύουν, αποτυπώνοντας πλήρως τα συναισθήματά τους. Για να γίνει αυτό πρέπει να τους πλησιάσεις αρκετά, κάτι που προϋποθέτει το χτίσιμο μιας σχέσης ώστε να ξέρουν ότι μπορούν να σε εμπιστευτούν.
Προγραμματισμός και προετοιμασία
Όσο βρίσκομαι εδώ για να καταγράψω και να ανταποκριθώ σε ό,τι συμβαίνει γύρω μου άλλο τόσο χρειάζεται να κάνω τον προγραμματισμό μου. Πρέπει να ξέρω το πρόγραμμα της ημέρας, να γνωρίζω τα μέλη της οικογένειας και, φυσικά, είναι απολύτως απαραίτητο να σέβομαι την τελετή και τον κόσμο γύρω μου. Προσπαθώ να είμαι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένος, για να μπορώ να γίνομαι ένα με το περιβάλλον και να μην παρεμποδίζω τις δραστηριότητες της ημέρας.
Ωστόσο, παρά τον προγραμματισμό που μπορεί να έχει γίνει, πάντα υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες, και όσο πιο προετοιμασμένος είναι κάποιος τόσο καλύτερα θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις εκπλήξεις.
Μια νέα οπτική
Κάθε νέος γάμος και αίθουσα αποτελούν νέες ευκαιρίες που σας επιτρέπουν να παρουσιάσετε μια διαφορετική οπτική. Για παράδειγμα, συχνά θα μιλήσω στον DJ για να μάθω τι έχουν ετοιμάσει ο γαμπρός και η νύφη για τον πρώτο τους χορό, μήπως έχουν σχεδιάσει κάτι ξεχωριστό για το τέλος, όπως μια έκρηξη από κονφετί. Μόλις μάθω κάτι ανάλογο, μπορώ να αρχίσω να δουλεύω πάνω στον φωτισμό και στη θέση που θα βρίσκομαι για να αποτυπώσω τη στιγμή.
Άλλες φορές, κάτι που εντοπίζω μπορεί να μου δώσει μια νέα ιδέα. Σε έναν πρόσφατο γάμο, κοίταξα από το μπαλκόνι και είδα κάτι ζωγραφισμένο στον δρόμο, και σκέφτηκα ότι παρουσίαζε ενδιαφέρον για μια φωτογραφία της νύφης. Έτσι, έστησα τη μικρή μου Sony RX0 και χρησιμοποιώντας το smartphone με την εφαρμογή Sony Imaging Edge για απομακρυσμένες λήψεις, μπόρεσα να αποτυπώσω την εικόνα, ενώ παρέμενα στη σωστή θέση για να φωτογραφίσω την κανονική έξοδο του ζευγαριού. Πάντα αναζητώ ενδιαφέρουσες εναλλακτικές οπτικές γωνίες που κάνουν πιο ενδιαφέρουσα την αφήγηση.
Εξοικειωθείτε με τον εξοπλισμό σας
Είναι θεμελιώδες να ξέρεις πώς να χρησιμοποιήσεις τη μηχανή σου για να αξιοποιήσεις κάθε περίσταση στο μέγιστο. Αυτόν τον καιρό χρησιμοποιώ δύο μηχανές Sony α 7R III. Η φωτογράφιση ενός γάμου διαρκεί ολόκληρη την ημέρα, και, όταν κουράζομαι, το μικρός βάρος αποκτά ιδιαίτερη σημασία.
Ένα από τα χαρακτηριστικά της α7R III που λατρεύω είναι το ηλεκτρονικό εικονόσκοπιο. Έχει αλλάξει τον τρόπο έκθεσης των φωτογραφιών μου, καθώς τώρα πια σχεδόν πάντα χρησιμοποιώ τη μη αυτόματη έκθεση. Γιατί μπορώ να δω το αποτέλεσμα σε πραγματικό χρόνο από το εικονοσκόπιο και διαπιστώνω ότι μπορώ πιο γρήγορα να ρυθμίσω την έκθεση ανάλογα με την περίσταση. Ανεξάρτητα με το πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες φωτισμού, μπορώ να προσαρμοστώ γρήγορα. Ποτέ δεν συναντάω προβλήματα όταν τραβάω με την α7R III σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Εστιάστε στα σημαντικά
Το μάτι είναι το πιο σημαντικό στοιχείο κάθε εικόνας με ανθρώπους. Γι' αυτό, συνήθως χρησιμοποιώ τη συνεχή αυτόματη εστίαση και τη συνδυάζω με την αυτόματη εστίαση στα μάτια. Έτσι, διασφαλίζω ότι το μάτι του θέματος είναι πεντακάθαρο κάθε φορά.
Με τις μηχανές μου χρησιμοποιώ τους φακούς Zeiss Batis 25 mm f/2 και Sony ZA FE 55 mm f/1,8, και έχω στην τσάντα μου έναν Sony G FE στα 12-24 mm f/4. Ο 25 mm και ο 55 mm μού προσφέρουν καλό τυπικό οπτικό πεδίο, αλλά ο φακός των 12-24 mm είναι εκπληκτικός. Είναι πολύ ελαφρύς και μπορώ να πάω πολύ κοντά στο θέμα. Συχνά οι κοντινές και ευρυγώνιες λήψεις είναι απαραίτητες, γιατί, πολύ απλά, δεν υπάρχει χώρος να πας πιο πίσω, ή μπορεί να θέλεις να γεμίσεις το πλάνο με μια μικρή λεπτομέρεια, να προσθέσεις κάτι ενδιαφέρον.
Μου αρέσει να καδράρω τέλεια την εικόνα στη μηχανή όσο το δυνατόν περισσότερο κατά τη λήψη, αλλά δεν γίνεται πάντα. Ίσως να μην έχω χρόνο να πάω όσο κοντά θέλω ή να έμεινα μακριά για να μη χαλάσω τη στιγμή. Τίποτα από αυτά όμως δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς η Sony α7R III και ο αισθητήρας πλήρους καρέ στα 42,4 megapixel μού δίνουν την ανάλυση και τη λεπτομέρεια που χρειάζομαι για να κάνω περικοπή άφοβα.
Μην σταματάτε να μαθαίνετε
Το πιο σημαντικό είναι ποτέ να μη σταματάτε να μαθαίνετε και να εξασκείτε την τέχνη σας. Η φωτογραφία πρέπει να είναι πάθος, πάθος να πείτε μια ιστορία από τη δική σας οπτική γωνία. Το κλειδί είναι να συνεχίσετε να ανακαλύπτετε. Να ανακαλύπτετε τεχνικές και συγγραφείς, να θέτετε τους προσωπικούς στόχους σας και τα ατομικά όριά σας, και να λύνετε τα προβλήματα με όσο το δυνατόν λιγότερους πόρους. Στη φωτογραφία, ποτέ δεν σταματάμε να μαθαίνουμε, γιατί η οπτική μεταβάλλεται λεπτό με το λεπτό, και αυτή η οπτική γίνεται πιο προσωπική και πιο σοφή.
"Η ιστορία διαμορφώνεται από τους ανθρώπους, τα πάθη και τα συναισθήματά τους."