Πραγματοποιώντας την αλλαγή

Kaisa Lappalainen

"Κάντε περισσότερα". Δεν υπάρχει καλύτερη συμβουλή για τους φωτογράφους άγριας ζωής, και αυτή είναι η μεθοδολογία που διέπει το σύνολο του έργου της Kaisa Lappalainen, όπως και το πιο πρόσφατο έργο της, που εστιάζει στο εύκρατο δάσος της βροχής της Τασμανίας και στους οικότοπους που φιλοξενεί.

Αλλά, περισσότερα από τι και με ποιον τρόπο; Η Kaisa εφαρμόζει τη συμβουλή πηγαίνοντας ακόμα πιο μακριά γεωγραφικά, αυξάνοντας τη δημιουργικότητα στο έργο της και πετυχαίνοντας περισσότερα σε πολιτικό επίπεδο με τις φωτογραφίες της.

kaisa lappalainen sony alpha 9 μικρό θηλαστικό καθισμένο στα καπούλια του, στη ζούγκλα

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS | 1/640 s σε f/2,8, ISO 2000

Η Kaisa, επιτυχημένη οδηγός σαφάρι σε πολυάριθμες περιηγήσεις στην Αφρική, φωτογραφίζει τη φύση από την ηλικία των 15 ετών, με πρώτη της μηχανή μια παλιά DSLR, ενώ πρόσφατα άρχισε να χρησιμοποιεί τη Sony α9.

Ωστόσο, στην Τασμανία την οδήγησε κάτι πολύ διαφορετικό. "Θα πήγαινα στην Αυστραλία για τον γάμο ενός φίλου", μας λέει, "και σκέφτηκα ότι αν είναι να πετάξω για 20 ώρες, ας κάνω και κάτι άλλο στο ίδιο ταξίδι. Δεν είχα ξαναπάει στην Τασμανία και εντυπωσιάστηκα από το περιβάλλον, μιας και αυτό το εύκρατος δάσος βροχής υπάρχει μόνο σε ελάχιστα μέρη στον κόσμο. Ήθελα να το ζήσω και να το δω από κοντά".

 

kaisa lappalainen sony alpha 9 μικρό θηλαστικό σε ανοιχτό πεδίο

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/2500 s σε f/2,0, ISO 100

Η Kaisa ένιωσε αμέσως να συνδέεται με την Τασμανία λόγω ενός προβλήματος περιβαλλοντικής προστασίας. "Η Τασμανία αντιμετωπίζει μια μεγάλη απειλή από την υλοτόμηση, και το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στη Φινλανδία. Και στις δύο χώρες, καλλιεργούμε δάση και τα μετατρέπουμε σε χαρτί υγείας! Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στην Τασμανία οι εταιρείες έρχονται και κόβουν δέντρα χιλίων ετών, μόνο και μόνο για να μπορούν να φυτέψουν περισσότερους ευκαλύπτους. Τα δάση είναι διαφορετικά, αλλά τα προβλήματα παραμένουν τα ίδια. Όταν χάνεται ένας οικότοπος, πάντα κινδυνεύουν κάποια είδη ζώων". Για να υποστηρίξει τη διάδοση της ενημέρωσης σχετικά με όσα συμβαίνουν, η Kaisa αποφάσισε να αφιερώσει ένα έργο στη συγκεκριμένη περιοχή.

kaisa-lappalainen-sony-alpha-9-tasmanian-bird-stands-alone-in-an-open-space

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 70-200 mm f/2,8 GM OSS | 1/1250 s σε f/5,6, ISO 400

Για να μεταδώσει το οπτικό μήνυμα που θέλει, η Kaisa έχει αναπτύξει ένα στιλ αφήγησης πιο κοντά στο ντοκιμαντέρ. "Είναι σημαντικό να υπάρχει πλαίσιο αναφοράς", μας λέει η ίδια, "έτσι ώστε ο θεατής να μπορεί να δει το ζώο, αλλά και το τοπίο και τον οικότοπό του".

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Kaisa τονίζει τη σημασία του να μην επικεντρώνεσαι αποκλειστικά στις κοντινές λήψεις, όπου, όπως πιστεύει, έγκειται το σφάλμα κάποιων φωτογράφων όταν βγάζουν πορτραίτα ζώων και δράσης.

kaisa lappalainen sony alpha 9 ένα σμήνος πουλιών της Τασμανίας κάθεται υπομονετικά πάνω στο ψηλό γρασίδι

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS | 1/320 s σε f/2,8, ISO 320

"Νομίζω ότι οι φωτογράφοι άγριας ζωής περνάνε από τρία στάδια", εξηγεί η Kaisa. "Το πρώτο στάδιο είναι να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ζώο και να γεμίσουν το καρέ, σαν να είναι πορτραίτο. Όταν γίνει αυτό, η δεύτερη φάση αφορά την αποτύπωση του θέματος στο περιβάλλον του, για το σωστό πλαίσιο αναφοράς. Στην τρίτη φάση, γίνεσαι πιο δημιουργικός με εφέ περιστροφής ή αργές ταχύτητες κλείστρου, κάτι που άπτεται περισσότερου του καλλιτεχνικού πεδίου, παρά του ντοκιμαντέρ. Όλη αυτή η ποικιλία βελτιώνει το έργο μας".

kaisa lappalainen sony alpha 9 μια έχιδνα μυρίζει το έδαφος αναζητώντας τροφή

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 70-200 mm f/2,8 GM OSS | 1/1250 s σε f/2,8, ISO 400

Σε αυτήν την προσέγγιση, η ποικιλία φακών είναι καίριας σημασίας, και η Kaisa συνήθως βασίζεται σε τρεις: στον GM FE 16-35 mm με f/2,8, τον GM OSS FE 70-200 mm με f/2,8 και τον GM OSS FE 100-400 mm με f/4,5-5,6, για να είναι καλυμμένη σε όλο το εύρος, από τον υπερευρυγώνιο μέχρι τον τηλεφακό.

"Μου αρέσει να τα έχω όλα μαζί μου", εξηγεί, "και, για να επιταχύνω τα πράγματα, έχω δύο σώματα α9. Κανονικά έχω τον φακό 100-400 mm στο ένα σώμα και τον φακό 70-200 mm στο άλλο. Ωστόσο, πολλές από τις λήψεις στην Τασμανία τραβήχτηκαν με τον νέο φακό GM OSS FE των 400 mm με f/2,8, που είναι εκπληκτικός".

Ποιο πλεονέκτημα προσφέρει λοιπόν η χρήση πολλών σωμάτων φωτογραφικών μηχανών; "Λοιπόν", αρχίζει να εξηγεί η Kaisa, "μπορώ να αντιδράσω πολύ πιο γρήγορα σε σύγκριση με όταν αλλάζω φακούς. Τα ζώα είναι γρήγορα και οι συμπεριφορές τους φευγαλέες. Έτσι, συχνά απλώς δεν έχω αρκετό χρόνο να αλλάξω φακό".

Σύμφωνα με την Kaisa, ο μόνος λόγος που είναι δυνατή η μεταφορά περισσότερων φωτογραφικών μηχανών και φακών είναι επειδή διαθέτει εξοπλισμό Alpha, που είναι μικρότερος και ελαφρύτερος. Όπως λέει και η ίδια, "Ακόμα και τον φακό των 400 mm, ο οποίος θα περίμενες να είναι ένας βαρύς φακός, μπορώ να τον χρησιμοποιήσω χωρίς καθόλου στηρίγματα".

kaisa lappalainen sony alpha 9 δύο καγκουρό που παλεύουν μεταξύ τους για υπεροχή

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400 mm f/2,8 GM OSS | 1/800 s σε f/2,8, ISO 1600

"Όταν άρχισα να χρησιμοποιώ την α9", συνεχίζει η Kaisa, "έγινε ένα τεράστιο άλμα στην απόδοσή μου συγκριτικά με την DSLR. Πλέον, δεν διανοούμαι να γυρίσω στα παλιά, κυρίως λόγω της απόδοσης της αυτόματης εστίασης, που είναι απαραίτητη για τη δουλειά μου στη φύση. Ξέρω ότι εγγυημένα μπορεί να κλειδώσει σε ένα ζώο που τρέχει ή πετάει και να το κρατήσει σε εστίαση".

Και συνεχίζει: "Εναλλάσσομαι μεταξύ της συνεχούς αυτόματης εστίασης με ευρεία περιοχή ζώνης για λήψεις δράσης και απρόβλεπτων θεμάτων, αλλά επιλέγω την απλή αυτόματη εστίαση με περιοχή ακριβείας για τα πορτραίτα. Και το εκπληκτικό είναι ότι μπορείς να εστιάσεις σε πραγματικό χρόνο για να ελέγξεις ότι η λήψη είναι ευκρινής εκεί που τη θέλεις. Τώρα πια, όποτε είμαι οδηγός σε γκρουπ με χρήστες μηχανών DSLR, εγώ πάντα πετυχαίνω όλες τις λήψεις μου, ενώ εκείνοι όχι".

Και τι επίδραση θα ήθελε η Kaisa να έχει το έργο της;

"Τελικά, το όλο θέμα έχει να κάνει με το αν ο άνθρωπος θα συνειδητοποιήσει ότι οι ενέργειές του έχουν συνέπειες σε βάθος χρόνου. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η μάχη είναι η ίδια είτε είναι στην αυλή μας είτε στην άλλη άκρη του κόσμου. Έχουμε αυτό το υπέροχο περιβάλλον, το οποίο θα εξαφανιστεί, αν δεν αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας."

Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο

ILCE-9

Η α9 διαθέτει αισθητήρα Stacked CMOS πλήρους καρέ

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

Kaisa Lappalainen
Alpha Universe

Kaisa Lappalainen

Φινλανδία

Κίνητρό μου είναι η φωτογράφιση ειδών υπό εξαφάνιση στο φυσικό περιβάλλον τους. Ξέρω ότι ένα ζώο ή ένα ενδιαίτημα μπορεί να μην είναι εκεί για τις επόμενες γενιές. Γι' αυτό, είναι ακόμα πιο σημαντικό να μοιραζόμαστε εικόνες από τον όμορφο πλανήτη μας και τα διαφορετικά τοπία του.

Προβολή προφίλ


x