Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Δείτε το με τα μάτια σας

Alin Popescu

"Κάθε φορά που δημοσιεύω μια υπέρυθρη φωτογραφία, λέω ότι είναι από έναν παράλληλο κόσμο" λέει ο Alin Popescu, "γιατί ζει μπροστά στα μάτια μας, αλλά δεν μπορούμε να τον δούμε". Αυτή είναι η τέλεια περιγραφή της υπέρυθρης φωτογράφισης. Συγκριτικά με τις κανονικές λήψεις, οι υπέρυθρες είναι βγαλμένες από το Ανάποδα της σειράς Stranger Things. Ένα μέρος, που φαινομενικά τουλάχιστον υπάρχει παράλληλα με τον κόσμο που βλέπουμε, αλλά παραμένει απόλυτα κρυμμένο από εμάς. Μέχρι δηλαδή, κάποιος να αποκτήσει πρόσβαση, με τα κατάλληλα εργαλεία.

alin popescu sony alpha 6000 υπέρυθρη λήψη μιας σκηνής δρόμου με ένα μπλε ποδήλατο στο προσκήνιο

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16-35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 s σε f/8,0, ISO 160

Ευτυχώς, για να δείτε την ομορφιά αυτού του διαφορετικού κόσμου δεν χρειάζονται γνώσεις πυρηνικής φυσικής, παρά μόνο μια μηχανή που να έχει τροποποιηθεί ώστε να αποτυπώνει το υπέρυθρο φως. Στην περίπτωση του Alin, είναι η Sony α6000. Και παρόλο που η τροποποίηση των μηχανών με ανάλογο τρόπο ή το φιλτράρισμα της σκηνής ώστε να φαίνεται μόνο το υπέρυθρο φως σε καμία περίπτωση δεν είναι νέες τεχνικές, η χρήση ενός σώματος μηχανής χωρίς καθρέπτη της Sony, όπως του Alin, φαίνεται ότι έχει πολλά πλεονεκτήματα.

"Όταν πήγα από τις DSLR στις φωτογραφικές χωρίς καθρέπτη" εξηγεί ο Alin, "αμέσως απόλαυσα αυτόν τον τρόπο λήψης, πρώτα με την α6000, στη συνέχεια με την α7s και την α7R II, και τώρα με την α9. Αλλά ακόμα και αφού έδιωξα όλον τον παλιό εξοπλισμό μου DSLR, μου έλειψε πολύ η μία μηχανή που είχα τροποποιήσει για υπέρυθρες λήψεις, οπότε αποφάσισα ότι πρέπει να το κάνω στη μικρή μου α6000."

alin popescu sony alpha 600 υπέρυθρη λήψη ενός καναλιού με μαύρο ουρανό και αφράτα λευκά σύννεφα

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16-35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 s σε f/10, ISO 160

Επομένως, γιατί τροποποιεί τον εξοπλισμό του αντί να φωτογραφίζει με φίλτρα; "Ένα τροποποιημένο σώμα μηχανής" μας λέει "είναι ο καλύτερος τρόπος λήψης υπέρυθρων. Όταν φωτογραφίζεις μόνο με φίλτρα σε φακό, μπλοκάρεις τόσο πολύ φως, ορατό και υπέρυθρο, που χρειάζεται έκθεση 20 ή 30 δευτερολέπτων και τρίποδο. Ενώ με τη μετατροπή αφαιρείται το φίλτρο υπεριώδους και υπέρυθρου, το γνωστό "hot mirror", που κανονικά βρίσκεται μπροστά από τον αισθητήρα, και αντικαθίσταται με ένα που κόβει μόνο τις υπεριώδεις και το ορατό φως, ώστε πλέον η μηχανή να βλέπει στο υπέρυθρο φάσμα, και έτσι, φωτογραφίζεις ως συνήθως".

Ο Alin πάντα ήθελε να αποτυπώνει "πράγματα που οι άλλοι δεν φωτογραφίζουν. Όταν λοιπόν βγήκε το HDR εγώ το χρησιμοποίησα. Και μετά, όταν άρχισαν όλοι να το κάνουν, εγώ σταμάτησα!" λέει γελώντας. "Αλλά η υπέρυθρη φωτογράφιση μου έμεινε, γιατί είναι τόσο ασυνήθιστη. Και ενώ ο περισσότερος κόσμος ξέρει τις κλασικές υπέρυθρες φωτογραφίες, με τα φωτεινά φυλλώματα και τους σκοτεινούς ουρανούς, είναι εκπληκτικό το τι άλλο μπορείς να βρεις".

alin-popescu-sony-alpha-6000-infrared-shot-palm-trees-in-a-large-greenhouse

© Alin Popescu | Sony α6000 + E PZ 16-50 mm f/3,5-5,6 OSS | 1/60 s σε f/3,5, ISO 640

Όπως, για παράδειγμα; ρωτάμε. "Για παράδειγμα, τα διαφορετικά υλικά που αντανακλούν το υπέρυθρο φως με διαφορετικούς τρόπους", εξηγεί ο Alin, "είτε πρόκειται για ρούχα ανθρώπων είτε για βαμμένα κτίρια, ή ακόμα και τα λουλούδια. Μερικές φορές όταν κοιτάζεις ένα λουλούδι σε υπέρυθρο φως, φαίνονται μοτίβα που προσελκύουν την προσοχή στο νέκταρ και τη γύρη, και είναι σαν φώτα διαδρόμου προσγείωσης για τις μέλισσες. Αυτό είναι που προσπαθώ να δείξω με τις φωτογραφίες μου, πώς φαίνεται ο κόσμος μέσα από διαφορετικά μάτια".

 

alin popescu sony alpha 6000 υπέρυθρη λήψη ενός σπιτιού στην έρημο με ένα δέντρο στο φόντο

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16-35 mm f/4 ZA OSS | 1/160 s σε f/8,0, ISO 100

Και αυτό που είναι πραγματικά εκπληκτικό με τις τροποποιημένες μηχανές χωρίς καθρέπτη, είναι ότι μπορείς να δεις με "άλλα μάτια" σε πραγματικό χρόνο, μέσα από το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο. "Αυτή είναι στην ουσία η βασική διαφορά σε σχέση με τις DSLR" λέει ο Alin, "αλλά είναι πολύ σημαντική. Αυτό που βλέπεις είναι ακριβώς η εικόνα που θα τραβήξεις, και έτσι, μπορείς να αποφασίσεις αν είναι καλή σκηνή για υπέρυθρες ή όχι. Μπορείς επίσης να δεις τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί, γιατί η υπέρυθρη φωτογράφιση μπορεί να εξαρτάται πολύ από την ώρα και τον καιρό. Με τις DSLR, πιο πολύ ελπίζεις να βγει κάτι καλό, εκτός αν γνωρίζεις σε βάθος το θέμα, που είναι δύσκολο, γιατί δεν μπορείς να το δεις!"

 

alin popescu sony alpha 6000 υπέρυθρη λήψη ενός μικρού κτιρίου στη μέση ενός χωραφιού

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16-35 mm f/4 ZA OSS | 1/400 s σε f/8,0, ISO 100

Αναφορικά με την ώρα και τον καιρό, η υπέρυθρη φωτογράφιση έχει άλλο ένα "ανάποδο" θα λέγαμε χαρακτηριστικό. Η καλύτερη ώρα για φωτογράφιση είναι η αντίθετη από εκείνη για τις κανονικές λήψεις. "Όπως ακριβώς και στην κανονική φωτογράφιση, η κύρια πηγή υπέρυθρων είναι ο ήλιος", εξηγεί. Και συνεχίζει, "αν όμως έχει συννεφιά ή ο ήλιος είναι χαμηλά δεν μπορείς να πετύχεις καλές λήψεις, γι' αυτό πρέπει να σκεφτείς ανάποδα".

alin popescu sony alpha 6000 υπέρυθρη λήψη δέντρων δίπλα σε λίμνη

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16-35 mm f/4 ZA OSS | 1/320 s σε f/8,0, ISO 100

Και συνεχίζει "Εκεί που κανονικά πιστεύεις ότι το φως δεν είναι καλό στη μέση της ημέρας, γιατί έχει υπερβολικό ήλιο και αντίθεση, τότε είναι που φωτογραφίζεις και βγαίνει αυτό το υπέροχο υπέρυθρο φως σε αντανάκλαση! Είναι απόλυτα αντίθετο από τα ένστικτο που έχεις ως φωτογράφος, αλλά έτσι λειτουργεί".

"Αυτό που είναι εκπληκτικό" λέει ο Alin "είναι ότι μπορείς να φωτογραφίζεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Έτσι, αν ταξιδεύεις, μπορείς να χρησιμοποιείς την κανονική μηχανή τη "χρυσή ώρα" και μετά, να παίρνεις την υπέρυθρη, όταν ο ήλιος ανεβαίνει".

alin popescu sony alpha 6000 υπέρυθρη λήψη ενός βοσκού που βόσκει πρόβατα μπροστά από μια ξύλινη καλύβα

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16-35 mm f/4 ZA OSS | 1/60 s σε f/10, ISO 100

Και εδώ πάλι ξεχωρίζει το πλεονέκτημα της απουσίας καθρέπτη, και το μικρότερο μέγεθος και βάρος συγκριτικά με τις DSLR. "Το να έχεις μια μηχανή χωρίς καθρέπτη, όπως η α6000, στην υπέρυθρη φωτογράφιση, σημαίνει ότι το μόνο που χρειάζεται να κουβαλάς είναι αυτό το μικρό σώμα. Έτσι, μπορεί να μην τη χρησιμοποιείς συχνά, αλλά αν δεις μια υπέροχη σκηνή, ξέρεις ότι έχεις μαζί σου τη μηχανή και μπορείς να βασιστείς σε αυτήν".

 

*Ενημερώνουμε ότι δεν προσφέρεται υπηρεσία μετατροπής μιας μηχανής σε υπέρυθρη από τη Sony ή τα εξουσιοδοτημένα κέντρα σέρβις της. Η Sony δεν συνιστά τις μετατροπές λογισμικού και αν γίνονται, ο ιδιοκτήτης αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη.

Προϊόντα που παρουσιάζονται
ILCE-6000
Μηχανή Alpha 6000 E-mount με αισθητήρα APS-C

ILCE-6000

SEL1635Z
Vario-Tessar® T* E 16-35 mm F4 ZA OSS

SEL1635Z

SELP1650
E PZ 16-50 mm F3,5-5,6 OSS

SELP1650

Σχετικά άρθρα


x