Τώρα ΜΠΟΡΕΙΤΕ να φωτογραφίσετε σπορ με φωτογραφική μηχανή χωρίς καθρέπτη

Yonathan Kellerman

Κάποτε θεωρούσαμε ότι δεν είναι δυνατή η φωτογράφιση σπορ με μηχανή χωρίς καθρέπτη. Ωστόσο, ο φωτογράφος Yonathan Kellerman είναι ένας μόνο από τους πολλούς επαγγελματίες για τον οποίο η αλλαγή από μια DSLR στη Sony A9 άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο φωτογραφίζει.

"Η Sony έχει ξαναγράψει τους κανόνες της φωτογραφίας."

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100 - 400 mm f/4,5 - 5,6 | 1/40 δευτ. @ f/6,3, ISO 100

TEST

Ο Yonathan πιστεύει ότι "η κίνηση ασκεί έντονη επίδραση". Είτε πρόκειται για το καλλιτεχνικό έργο ενός χορευτή μπαλέτου, είτε για την αποφασιστικότητα ενός δρομέα ταχύτητας που περνάει τη γραμμή τερματισμού, είτε για την έκπληξη στα πρόσωπα του πλήθους καθώς ο πρωταθλητής κερδίζει τον αγώνα. Ο αθλητισμός προσφέρει μεγάλη ποικιλία όμορφων θεμάτων για έναν φωτογράφο, αλλά απαιτείται ο σωστός φωτογραφικός εξοπλισμός για να μην χαθεί η σπάνια ευκαιρία. Ο Καναδός φωτογράφος χρησιμοποιούσε DSLR επί σειρά ετών και η μετάβαση σε μηχανή χωρίς καθρέπτη δεν ήταν απλή απόφαση.

"Όποτε είχα σκεφτεί στο παρελθόν να αλλάξω από DSLR σε μηχανή χωρίς καθρέπτη, η μεγαλύτερη δυσκολία πάντα ήταν στην απόδοση της αυτόματης εστίασης. Αλλά η Sony α9 άλλαξε τα δεδομένα."

Με 693 σημεία στον αισθητήρα, παρακολούθηση αυτόματης εστίασης και ρυθμό λήψης στα 20 fps, η α9 προσφέρει στους φωτογράφους την ελευθερία να δημιουργήσουν τις εικόνες τους με τον τρόπο που οι ίδιοι επιλέγουν.

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100 - 400 mm f/4,5 - 5,6| 1/2500 δευτ. @ f/5,6, ISO 1250

"Υπάρχει κάτι στη χρήση της αυτόματης εστίασης της α9 που πραγματικά άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο δουλεύω. Τα σημεία αυτόματης εστίασης της α9 καλύπτουν ολόκληρο το καρέ της εικόνας και δεν περιορίζονται στο κέντρο, όπως στις DSLR. Μπορώ να έχω το θέμα μου προς τις άκρες του καρέ και να ξέρω ότι θα συνεχίσει να παρακολουθείται σε άψογη εστίαση. Ως αποτέλεσμα, αλλάζω λιγότερο συχνά το καδράρισμα. Τώρα έχω λήψεις που δεν περικόπτω στο post-production, κάτι που σπάνια συνέβαινε πριν."

Ο αθλητής μπορεί να είναι στην άκρη του καρέ αφήνοντας χώρο, για παράδειγμα, στους υπεύθυνους φωτογραφίας των εφημερίδων να προσθέτουν από πάνω λεζάντες.

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100 - 400 mm f/4,5 - 5,6| 1/1000 δευτ. @ f/5,6, ISO 6400

Για να αποτυπωθούν αυτές οι καθοριστικές στιγμές, όλοι οι φωτογράφοι βασίζονται στον φωτογραφικό εξοπλισμό τους και ο Yonathan δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Ο αισθητήρας πλήρους καρέ 24,2 MP της α9 πρέπει να του παρέχει την ποιότητα εικόνας που χρειάζεται, ακόμα και όταν ωθείται στα όριά του.

Αυτήν την εποχή, ο Yonathan λατρεύει να φωτογραφίζει χορό, αν και το θέμα αυτό παρουσιάζει τις δικές του προκλήσεις που, σε μεγάλο βαθμό, οφείλονται στις δύσκολες συνθήκες φωτισμού.

"Στην ουσία, το ISO 6400 είναι η ζωή μου. Μου δίνει χώρο να χειριστώ τις υπόλοιπες ρυθμίσεις μου και η α9 δεν έχει κανένα πρόβλημα με αυτό. Όταν τραβάς μια παράσταση μπαλέτου, κάποιες σκηνές θα είναι πολύ φωτεινές, αλλά συχνά υπάρχει μία που θα είναι εξαιρετικά σκοτεινή, για να δημιουργεί ονειρική ατμόσφαιρα. Είναι η πιο δύσκολη να φωτογραφιστεί. Εκεί ανεβαίνω στο ISO 12.800."

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 70 - 200 mm f/2,8| 1/400 δευτ. @ f/2,8, ISO 10000

Θα περίμενε κανείς ότι στον αθλητισμό χρησιμοποιούνται μόνο οι μεγάλοι τηλεφακοί αλλά, όπως τονίζει ο Yonathan, δεν είναι πάντα έτσι τα πράγματα.

"Όταν φωτογραφίζω χορό, χρησιμοποιώ και τον πιο ευρυγώνιο 16 - 35 mm f/4, γιατί στην όπερα τα σκηνικά και η διακόσμηση είναι όλα μέρος της παράστασης και, επομένως, ένας ευρυγώνιος φακός είναι σημαντική προσθήκη. Το ίδιο ισχύει και στη λήψη σπορ. Συχνά χρησιμοποιώ ευρυγώνιο φακό κατά τη λήψη κοντινών πλάνων, για να είναι στο πλάνο και το στάδιο. Όλα είναι κομμάτι της ευρύτερης εικόνας."

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100 - 400 mm f/4,5 - 5,6| 1/800δευτ. @ f/5,6, ISO 2500

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι το αθόρυβο κλείστρο της α9, χάρη στο οποίο οι φωτογράφοι μπορούν να τραβάνε σε μέρη όπου μια DSLR απλά θα ήταν υπερβολικά θορυβώδης. Οι φωτογράφοι μπορούν να τραβάνε στα 20 fps τη στιγμή που ένας γκόλφερ χτυπάει το μπαλάκι, χωρίς φόβο.

"Θα πάω λίγο πιο κοντά στη δράση γιατί ξέρω ότι δεν θα με ακούσουν ούτε θα με δούνε. Είμαι σίγουρος ότι στο μέλλον θα αρχίσουν να ζητάνε από τους φωτογράφους να έρχονται με πιο αθόρυβες μηχανές, ειδικά στο τένις, όπως συμβαίνει και στο γκολφ."

Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο

ILCE-9

Κάμερα α9 πλήρους καρέ χωρίς καθρέφτη με αισθητήρα Stacked CMOS

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL28F20 / SEL28F20FEC / SEL28F20UWC

Σούπερ τηλεφακός ζουμ G Master FE 100 - 400 mm

Yonathan Kellerman
Alpha Universe

Yonathan Kellerman

Γαλλία

Περίπου κάθε δεκαετία, γίνεται μια επανάσταση στον κόσμο της φωτογραφίας. Πιστεύω ότι οι μηχανές πλήρους καρέ χωρίς καθρέπτη της Sony πυροδότησαν την πιο πρόσφατη.

Προβολή προφίλ


x