Μετάβαση στο περιεχόμενο



G Master

Συνέντευξη μηχανικών

Οι μηχανικοί της Sony μιλάνε για την ιδέα πίσω από τους φακούς G Master, που βασίζονται στην τεχνολογική καινοτομία και την απαράμιλλη οπτική σχεδίαση.

Το όραμα πίσω από τη σειρά G Master

Η G Master, η νέα σειρά φακών που έχει ξεκάθαρη εικόνα για το μέλλον των φωτογραφικών μηχανών, αναζητά την απόλυτη έκφραση της υψηλής ανάλυσης και της αποεστίασης φόντου (bokeh) 

Σχεδιασμός προϊόντων

Akira Shiraishi

Akira Shiraishi

Shiraishi:

Στη σειρά α7 το 2013, θέσαμε σε προτεραιότητα τους φακούς ζουμ F4 και τους σχετικά μικρούς σταθερούς φακούς, με την ιδέα της υψηλής απόδοσης σε μικρό μέγεθος. Τότε, πολλοί χρήστες ξεκίνησαν να μας ζητάνε φακούς ζουμ F2.8 και σταθερούς φακούς F1.4.

Στο μεταξύ, το σώμα των μηχανών είχε ήδη εξελιχθεί από το α7R, με ανάλυση περίπου 36,4 εκατομμυρίων pixel, στο α7R II, με ανάλυση σχεδόν 42,4 εκατομμυρίων pixel και σταθεροποίηση εικόνας σε 5 άξονες.

Η τεχνολογία αισθητήρα εικόνας εξελίσσεται διαρκώς και πιστεύουμε ότι οι τιμές υψηλής ανάλυσης είναι μια καθολική αξία που θα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική. Η αποεστίαση φόντου (bokeh) επίσης αποτελεί μία καθολική αξία και θα συνεχίσει να υπάρχει ζήτηση και για τις δύο. Έτσι, αναπτύξαμε τους μεγάλου διαφράγματος φακούς ζουμ F2.8 και σταθερούς φακούς F1.4, και παρουσιάζουμε μια νέα επωνυμία που εστιάζει στον αποτελεσματικό συνδυασμό υψηλής ανάλυσης και bokeh.

Η Sony γνωρίζει καλά το μέλλον των αισθητήρων εικόνας, και αυτός ο φακός συμβαδίζει με την εξέλιξη στις φωτογραφικές μηχανές 

Τα τρία προϊόντα της νέας επωνυμίας G Master είναι τα εξής: ο φακός τυπικού ζουμ 24–70 mm F2.8 GM, για απόδοση ανάλυσης επιπέδου σταθερού φακού σε κάθε εστιακή απόσταση, ο φακός για πορτραίτα FE 85 mm F1.4 GM με ξεχωριστές επιδόσεις αποεστίασης φόντου (bokeh) από την πιο ευκρινή εστίαση έως και το φόντο, και ο τηλεφακός ζουμ FE 70–200 mm F2.8 GM OSS, για λήψεις εκπληκτικής ανάλυσης όσον αφορά τον τηλεφακό και υπέροχα εφέ αποεστίασης σε λειτουργίες πορτραίτου.

Οι φακοί αξιοποιούν πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως τα νέα μας στοιχεία φακών ΧΑ (υπερβολικά ασφαιρικά). Η Sony πρωτοπορεί στην κατασκευή αισθητήρων εικόνας και γνωρίζει καλά ποια θα είναι εξέλιξή τους. Πιστεύω ότι το καθήκον της σειράς G Master, είναι να προβλέπει την πορεία της εξέλιξης και να προσφέρει φακούς που θα παραμένουν στην κορυφή της τεχνολογίας για πολύ καιρό.

Φακός G Master

Ανώτερης ποιότητας ασφαιρικοί φακοί

Masanori Kishi

Η σειρά G Master δεν θα ήταν δυνατή χωρίς αυτό το βασικό στοιχείο

Deputy General Manager - Τμήμα Μηχανολογικού Σχεδίου Φακών

Masanori Kishi

Kishi:

Κατά την ανάπτυξη της σειράς G Master, ενσωματώσαμε ένα στοιχείο φακού XA (υπερβολικά ασφαιρικό) με ακρίβεια επιφάνειας 0,01 micron. Κατ’ αρχάς, η κατασκευή των ασφαιρικών φακών είναι από μόνη της εξαιρετικά δύσκολη και ήταν μια πρόκληση το πόσο θα καταφέρναμε να αυξήσουμε την ακρίβεια επιφάνειας.

Μάλιστα, κατά την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, συνεργαστήκαμε με τους μηχανικούς μιας μονάδας παραγωγής της Sony Global Manufacturing & Operations Corporation, στο Νομό Αϊκί της Ιαπωνίας, οι οποίοι διαθέτουν τεχνογνωσία στην παραγωγή ασφαιρικών φακών. Αφού μελετήσαμε λεπτομερώς τις κατασκευαστικές διαδικασίες από το μηδέν, αποφασίσαμε να εισαγάγουμε μια νέα.

Γνωρίζω με σιγουριά ότι οι φακοί ΧΑ που τελικά δημιουργήσαμε είναι κορυφαίας ποιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. Πιστεύω ότι είχαμε τη δυνατότητα να τους τελειοποιήσουμε σε τέτοιο βαθμό χάρη στη μοναδική αποκλειστική τεχνολογία της Sony και στην τόσο στενή συνεργασία με τη μονάδα παραγωγής.

Ακρίβεια επιφάνειας συμβατικού φακού
ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΥ ΦΑΚΟΥ
Ακρίβεια επιφάνειας φακού ΧΑ
ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΦΑΚΟΥ XA (0,01 MICRON)
Υπερβολικά ασφαιρικός φακός (ΧΑ)

Ο φακός XA (υπερβολικά ασφαιρικός) μεγιστοποιεί την απόδοση των υπόλοιπων στοιχείων φακού για να πετύχει υψηλή ανάλυση και φυσική αποεστίαση φόντου (bokeh)

Συνήθως, στη σχεδίαση φακών, δεν δίνουμε σε όλα τα στοιχεία φακού την ίδια αποτελεσματικότητα και ευαισθησία, αλλά προσαρμόζουμε τη σχεδίαση αναθέτοντας ρόλους σε κάθε στοιχείο. Έτσι, στη σειρά G Master όπου έχουμε ένα φακό XA με υψηλή ακρίβεια επιφάνειας, προσδίδουμε χαρακτηριστικά όπως η ευαισθησία και η ικανότητα αντιστάθμισης αποκλίσεων. Ως αποτέλεσμα, ολόκληρος ο φακός μπορεί να πετυχαίνει πιο υψηλή ανάλυση από ποτέ.

Πιστεύω ότι σειρά G Master μπορεί να συνδυάσει και τους δύο τύπους ανάλυσης από το κέντρο έως τις γωνίες της εικόνας, και ένα πολύ φυσικό εφέ αποεστίασης φόντου (bokeh) λόγω του στοιχείου φακού ΧΑ με εξαιρετικά υψηλή ακρίβεια επιφάνειας της τάξης του 0,01 micron. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η σειρά G Master δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς τα στοιχεία φακού ΧΑ.

Υψηλή ανάλυση και bokeh: επιτέλους μαζί

Δημιουργώντας έναν πιο αποτελεσματικό συνδυασμό αντικρουόμενων στοιχείων, με συχνότητα 50 ζευγών γραμμών ανά χιλιοστό ως τη βασική τιμή αναφοράς στη συνάρτηση μεταφοράς διαμόρφωσης (MTF)

Masanori Kishi

Kishi:

Η υψηλή ευκρίνεια και η ελκυστική αποεστίαση φόντου (bokeh) έρχονται από τη φύση τους σε αντιπαράθεση. Είναι πολύ δύσκολο να συνδυαστούν μεταξύ τους χωρίς κάποιον συμβιβασμό στην ποιότητα. Για την ανάλυση, υιοθετήσαμε μια συνάρτηση MTF 1 με χωρική συχνότητα 50 ζευγών γραμμών ανά χιλιοστό ως βασική τιμή αναφοράς κατά τη σχεδίαση, το πιο απαιτητικό πρότυπο που υπάρχει.

Όσο υψηλότερη είναι η χωρική συχνότητα, τόσο καλύτερα αποδίδει ο φακός τις λεπτές διαφορές στην αντίθεση. Έτσι εξαλείψαμε πλήρως τις οπτικές αποκλίσεις, όπως τις αποκλίσεις χρώματος και κόμης, στο στάδιο της σχεδίασης. Συγκεκριμένα, για την εξάλειψη των αποκλίσεων από τις γωνίες της εικόνας, έπρεπε να κάνουμε πολλές προσομοιώσεις, καταργώντας τις αποκλίσεις μία-μία, μέχρι την τελική οπτική σχεδίαση. 

Φυσικά, μόνο η υψηλότερη χωρική συχνότητα δεν εγγυάται την ποιότητα του φακού, καθώς ενδέχεται να υπάρχουν πολλά στοιχεία χαμηλής συχνότητας, ανάλογα με το θέμα. Σε τελική ανάλυση, ο απώτερος στόχος μας είναι μια ελκυστική φωτογραφία, άρα σημασία έχει η ισορροπία από τις χαμηλές έως και τις υψηλές συχνότητες.

Η αύξηση της ανάλυσης κατά τη σχεδίαση απαιτεί το διαρκή έλεγχο της αποεστίασης φόντου (bokeh). Αυτό γίνεται με μια ειδική προσομοίωση για να διασφαλιστεί ότι η αποεστίαση δεν επιδεινώνεται όσο βελτιώνεται η απόδοση της συνάρτησης MTF.

Κατά τα άλλα, είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο εφέ με πολλές διαφορετικές μορφές, όπως είναι η πρόσθια και η οπίσθια αποεστίαση, αλλά και η κοντινού ή μακρινού πλάνου. Καθώς το είδος της αποεστίασης φόντου εξαρτάται από την εστιακή απόσταση, από μόνη της η προσομοίωση δεν αρκεί.

Για τη σωστή αξιοποίηση των προσομοιώσεων αποεστίασης φόντου απαιτείται η μακρόχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία της Sony. Έτσι αναζητάμε διαρκώς τα πιο όμορφα εφέ αποεστίασης που θα εκτιμήσουν οι πελάτες μας.

Εικόνες προσομοίωσης αποεστίασης φόντου (bokeh)

Εικόνες προσομοίωσης αποεστίασης φόντου (bokeh)

Κυκλικό διάφραγμα 11 λεπίδων

Shiraishi:

Η αποεστίαση φόντου (bokeh) επηρεάζεται από πολλά στοιχεία στη σχεδίαση των οπτικών, τα οποία είναι δύσκολο να εξαλειφθούν σε αυτό το στάδιο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε τελικό προϊόν παρουσιάζει διαφορές. Γι’ αυτό, οι φακοί της σειράς G Master ελέγχονται ένας προς έναν κατά την κατασκευή και ρυθμίζονται πριν από τη διάθεσή τους στην αγορά, ώστε να διασφαλιστεί ότι μπορούν να προσφέρουν το ιδανικό εφέ αποεστίασης. 

Αυτή η διαδικασία ρύθμισης απαιτεί την κατασκευή νέου εξοπλισμού και την ενσωμάτωση μηχανισμού ρύθμισης στον ίδιο το φακό. Αυτοί οι μηχανισμοί πρέπει να υπάρχουν από πριν. Ωστόσο, ρυθμίζοντας την αποεστίαση με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να προσφέρουμε κορυφαίας ποιότητας φακούς και νομίζω ότι αυτός ο τρόπος σκέψης διαμορφώνει τη νοοτροπία πίσω από τη σειρά G Master.    

Οι φακοί FE 85 mm F1.4 GM και FE 70–200 mm F2.8 GM OSS χρησιμοποιούν κυκλικό διάφραγμα 11 λεπίδων, για πρώτη φορά σε φακό τύπου α. Εμπνευστήκαμε τη δημιουργία του διαφράγματος 11 λεπίδων επειδή έπρεπε να βρούμε έναν τρόπο να διατηρείται όσο το δυνατό περισσότερο το κυκλικό σχήμα στις ρυθμίσεις μεγάλου διαφράγματος. Επιπλέον, οι μονάδες με πολύ μεγάλη διάμετρο διαφράγματος μπορούν πλέον να έχουν μικρότερο μέγεθος.

Οι φακοί ρυθμίζονται ένας προς έναν κατά τη διαδικασία κατασκευής ώστε να διασφαλιστεί η ικανότητά τους για ιδανική αποεστίαση φόντου (bokeh)

Αποεστίαση φόντου (bokeh) με διάφραγμα 11 λεπίδων

Αποεστίαση φόντου (bokeh) με διάφραγμα 11 λεπίδων

Αποεστίαση φόντου (bokeh) με διάφραγμα 7 λεπίδων

Αποεστίαση φόντου (bokeh) με διάφραγμα 7 λεπίδων

Πρωτοποριακός μηχανισμός οδήγησης

Η ανάλυση και η αποεστίαση φόντου (bokeh) βελτιστοποιούνται κατά την οπτική σχεδίαση και στη συνέχεια υποβάλλονται σε δοκιμές μέσω της τεχνολογίας ενεργοποιητή της Sony 

Μονάδα οδήγησης δακτυλίου SSM (φίλτρο υπερηχητικών κυμάτων) και μηχανισμός γραμμικής προσαρμογής

Kishi:

Ακόμα κι αν επιτευχθεί μια ισορροπία ανάμεσα στην υψηλή ανάλυση και την αποεστίαση φόντου (bokeh) για κορυφαίο επίπεδο απόδοσης, δεν θα μπορέσετε να την απολαύσετε χωρίς την αντίστοιχη ακρίβεια εστίασης. Άρα, πάλι απαιτείται κορυφαία ακρίβεια. Για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της απόδοσης του φακού, οι σχεδιαστές οπτικών ενίσχυσαν την απόδοσή του στο μέγιστο, ενώ εμείς δώσαμε στη σειρά G Master εκπληκτική ικανότητα εστίασης, συνδυάζοντας τους πρωτοποριακούς ενεργοποιητές της Sony, που αναπτύχθηκαν με την αποκλειστική μας τεχνολογία, με μηχανισμούς βελτιστοποιημένους για τα οπτικά χαρακτηριστικά κάθε φακού.

Ο φακός FE 70–200 mm F2.8 GM OSS μοιράζει το βάρος του φακού εστίασης διαιρώντας στα δύο την ομάδα στοιχείων εστίασης, η οποία συνήθως αποτελεί ενιαία διάταξη. Ακόμα, συνδυάζοντας τις ομάδες στοιχείων εστίασης με ανεξάρτητους ενεργοποιητές και τη δυνατότητα ξεχωριστού ελέγχου, επιτυγχάνεται πιο ομαλή εστίαση στις στατικές εικόνες, αλλά και στο βίντεο. Ο διαχωρισμός των στοιχείων εστίασης σε δύο ομάδες δημιουργεί μια κινούμενη δομή που επιτρέπει την αποτελεσματική διόρθωση αποκλίσεων, σε οποιαδήποτε απόσταση. Με τη δυνατότητα πλήρους ανεξάρτητου ελέγχου, μπορείτε να ρυθμίσετε την ιδανική θέση για κάθε στοιχείο ξεχωριστά, κάτι που είναι αδύνατον για μια συνηθισμένη κινούμενη δομή, αξιοποιώντας στο έπακρο την εγγενή ικανότητα απόδοσης των φακών.

1. Μονάδα οδήγησης δακτυλίου SSM (φίλτρο υπερηχητικών κυμάτων)     2. Μηχανισμός γραμμικής προσαρμογής

Πρωτοποριακή τεχνολογία ενεργοποιητή για μοναδικό στυλ φωτογράφησης

Οι φακοί FE 85 mm F1.4 GM και FE 70–200 mm F2.8 GM OSS διαθέτουν μονάδα οδήγησης δακτυλίου μοτέρ SSM (φίλτρο υπερηχητικών κυμάτων) νέας γενιάς που βελτιστοποιεί τα SSM με μονάδα οδήγησης δακτυλίου των φακών A-mount για την αντίθεση αυτόματης εστίασης (AF) των μηχανών εναλλάξιμων φακών χωρίς καθρέπτη. Οι ίδιες μηχανές που επίσης χρησιμοποιούν αντίθεση AF χρειάζονται μια μικρή μονάδα οδήγησης ανταπόδοσης κατά την εστίαση, άρα απαιτούν ομαλή περιστροφή.

Αυτό είναι πλέον εφικτό, καθώς για πρώτη φορά ενσωματώθηκαν σφαιρικά ρουλεμάν. Ο φακός FE 85 mm F1.4 GM έχει δύο αισθητήρες θέσης που εντοπίζουν και ελέγχουν το φακό εστίασης. Η εξαιρετική μονάδα οδήγησης SSM, οι διπλοί αισθητήρες εντοπισμού θέσης και ο εξελιγμένος αλγόριθμος οδήγησης προσφέρουν έλεγχο της θέσης του φακού σε επίπεδο 1 micron, για κορυφαίας ακρίβειας AF.

Σύστημα μονάδας οδήγησης δακτυλίου SSM (φίλτρο υπερηχητικών κυμάτων)
Masanori Kishi

Kishi:

Ελπίζω ο κόσμος να δοκιμάσει την αυτόματη εστίαση στα μάτια του θέματος (Eye AF), μαζί με το φακό FE 85 mm F1.4 GM και τη σειρά α7, γιατί τότε θα αντιληφθούν την πλήρη διάσταση της υψηλής ακρίβειας εστίασης του φακού. Οι παραδοσιακοί φακοί 85 mm F1.4, λόγω του ρηχού εστιακού βάθος πεδίου, δεν μπορούσαν πάντα να πετύχουν πλήρη εστίαση στα μάτια με τη λειτουργία αυτόματης εστίασης. 

Πολλοί επαγγελματίες χρησιμοποιούν μη αυτόματη εστίαση για ακρίβεια με τους φακούς 85 mm F1.4, οπότε είναι καταπληκτικό που μπορέσαμε να διευκολύνουμε αυτό το επίπεδο ακρίβειας με αυτόματη εστίαση. Παρά το ότι ο 85 mm F1.4 είναι ένας φακός με πολύ ρηχό εστιακό βάθος πεδίου, πετύχαμε τέτοιο βαθμό ακρίβειας ώστε οι φωτογράφοι να μπορούν να εστιάσουν όχι μόνο στην κόρη του ματιού, αλλά και στα βλέφαρα, στις άκρες των βλεφαρίδων, στην επιφάνεια της κόρης ή στην αντανάκλαση, ανάλογα με το τι θέλουν. 

Η πρωτοποριακή τεχνολογία ενεργοποιητή των φακών μάς επέτρεψε να κατακτήσουμε αυτόν το βαθμό ακρίβειας. Γεγονός που θεωρώ ότι θα οδηγήσει σε ένα εντελώς νέο στυλ φωτογράφησης, καθώς ενώ πριν οι φωτογράφοι έπρεπε να συγκεντρώνονται στην ακρίβεια εστίασης, τώρα έχουν την ελευθερία να αλλάζουν τη γωνία θέασης και να επιτρέπουν στο θέμα τους να κινείται ενώ οι κόρες παραμένουν σε εστίαση.

Akira Shiraishi

Ένα μήνυμα από τον Akira Shiraishi

Νιώθω μια ιδιαίτερη αγάπη για το φακό FE 85 mm F1.4 GM. Δέκα χρόνια πριν, έδωσα συνέντευξη για τον A-mount 85 mm F1.4 και είχα δηλώσει ότι, από τη σειρά α, ο φακός 85 mm F1.4 ξεχωρίζει ως ένα εμβληματικό μοντέλο με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Τον θεωρώ ένα άριστο αντιπροσωπευτικό δείγμα των φακών α.

Δημιούργησα τον 85 mm F1.4 επειδή ήθελα να κατασκευάσω τον απόλυτο φακό που θα ξεπερνούσε όλους τους άλλους. Πιστεύω ότι το πετύχαμε, και ελπίζω ότι και ο υπόλοιπος κόσμος θα νιώσει το ίδιο για τον FE 85 mm F1.4 GM. Επιπλέον, ακούγοντας προσεκτικά τα σχόλια των πελατών για τη σειρά F4, βελτιώσαμε την απόδοση δύο άλλων φακών στη σειρά G Master, των FE 24-70 mm F2.8 GM και FE 70-200 mm F2.8 GM OSS. Ελπίζω ότι οι πελάτες μας που ήδη χρησιμοποιούν τη σειρά F4 να δοκιμάσουν και αυτά τα νέα μοντέλα με διάφραγμα F2.8.

Μήνυμα από τον Masanori Kishi

Οδεύοντας προς την ταυτόχρονη κυκλοφορία των τριών φακών της νέας επωνυμίας G Master, όλοι οι μηχανικοί βελτιώναμε διαρκώς την ποιότητα των φακών προσθέτοντας νέα και εξελιγμένα χαρακτηριστικά, όπως τη δυνατότητα χειρισμού υψηλής ακρίβειας, γιατί δεν θέλαμε να κάνουμε συμβιβασμούς. Από όταν κυκλοφόρησε η σειρά α7, λάβαμε πολλά πολύτιμα σχόλια από επαγγελματίες.    

Φέραμε αυτά τα προϊόντα στην αγορά έχοντας εφαρμόσει την πλέον επιστημονική λύση για κάθε λεπτομέρεια, για τη λειτουργικότητα, την απόδοση ή άλλα χαρακτηριστικά, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στην εμπειρία του χρήστη. Πιστεύω λοιπόν ότι μπορώ να προτείνω ανεπιφύλακτα τους φακούς μας, και θα χαρώ πολύ να δω τον κόσμο να τους χρησιμοποιεί και να διασκεδάζει τραβώντας φωτογραφίες. Ελπίζω ότι εκείνοι που θα τους χρησιμοποιήσουν θα απολαύσουν τον ασύγκριτο συνδυασμό υψηλής ανάλυσης και υπέροχης αποεστίασης της νέας σειράς G Master.

Masanori Kishi

Οι φακοί Sony του αύριο, σήμερα

Ο φακός συνδυάζει υψηλή ανάλυση και εκπληκτική αποεστίαση φόντου (bokeh), ενώ θα προσφέρει για πολλά χρόνια ακόμα τέλεια απόδοση με τις πιο προηγμένες φωτογραφικές μηχανές.