Υλοποιώντας το σχεδιαστικό όραμα

Μια συνέντευξη με την ομάδα ανάπτυξης του φακού FE 50 mm F1.2 G Master

Ο επικεφαλής οπτικής σχεδίασης εξηγεί κρατώντας τον φακό XA
Μελετημένη σχεδίαση οπτικών στοιχείων
Ο επικεφαλής μηχανολογικού σχεδίου κρατάει τους γραμμικούς μηχανικούς XD, ενώ εξηγεί.
Μηχανολογικό σχέδιο και AF
Εικόνα ατόμου που κρατάει κάθετα μια μηχανή με προσαρτημένο φακό FE 50 mm F1.2 GM
Αξιοπιστία και ευκολία χρήσης
Φιλοσοφία κατασκευής

Η δημιουργία ενός πραγματικά εύχρηστου φακού F1.2

Επικεφαλής προϊόντος και οπτικής σχεδίασης / Atsuo Kikuchi

Ο επικεφαλής οπτικής σχεδίασης κρατάει τον φακό FE 50 mm F1.2, ενώ εξηγεί.

― Ποιοι ήταν οι στόχοι για τη σχεδίαση του πρώτου φακού διαφράγματος F1.2 της Sony; 

Kikuchi: Έχουμε βγάλει πολλούς σταθερούς φακούς μεγάλου διαφράγματος, αλλά ξέραμε ότι οι πελάτες μας παγκοσμίως ήθελαν έναν πιο γρήγορο φακό μεγάλου διαφράγματος. Η μεγαλύτερη ζήτηση ήταν για έναν "τυπικό" φακό G Master 50 mm με F1.2.
 
Κατά τη σχεδίαση του F1.2, ξέραμε ότι έπρεπε να κρατήσουμε την υψηλή ποιότητα ανάλυσης και bokeh της σειράς G Master, αλλά και την ιδιαίτερα εύκολη χρήση του. Αν απλώς θέταμε σε προτεραιότητα το μεγάλο διάφραγμα και ο φακός έβγαινε τεράστιος και βαρύς, θα χάναμε το μικρό μέγεθος και βάρος του συνδυασμού φακού-σώματος, που είναι το πλεονέκτημα του συστήματος E-mount. Έτσι, όσο εξαιρετικά κι αν ήταν τα οπτικά στοιχεία, ένας φακός που δεν θα αξιοποιούσε τη μέγιστη απόδοση των εξαιρετικών συστημάτων των μηχανών ή που δεν θα μπορούσε καν να χρησιμοποιήσει την αυτόματη εστίαση δεν θα είχε καμία απήχηση στους πελάτες.

Για να πετύχουμε τον ταχύτερο αριθμό F σε φακό αυτόματης εστίασης στην ιστορία των Alpha, χωρίς εκπτώσεις στην απόδοση αυτόματης εστίασης και στην ευκολία χρήσης και μεταφοράς, έπρεπε να αξιοποιήσουμε την τελευταία τεχνολογία αιχμής της Sony. Μαζί με την ανώτερη οπτική απόδοση, θεωρώ ότι οι πελάτες που θα πάρουν τον φακό θα εκπλαγούν από το πόσο ελαφριά, γρήγορη και αθόρυβη είναι η αυτόματη εστίαση για έναν φακό μεγάλου διαφράγματος F1.2.

Πιστεύω ότι η προσθήκη του φακού F1.2 στη σειρά Alpha ανοίγει νέους ορίζοντες στις δυνατότητες λήψης για τους δημιουργούς. Είναι ένας φακός που προσφέρεται για ποικιλία περιστάσεων, τέλειος για επαγγελματίες και ερασιτέχνες, για λήψη πορτραίτων και γάμων, αλλά και τοπίων και στιγμών.

Η σειρά προϊόντων Alpha ήδη περιλαμβάνει τον φακό Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Συγκρίνοντας τον νέο φακό FE 50 mm F1.2 GM με αυτόν, αν και η διαφορά στα μέγιστα διαφράγματα F1.4 και F1.2 φαίνεται μικρή, στην ουσία είναι μισό στοπ και το επιπλέον φως του F1.2 απαιτεί πραγματικό διάφραγμα (διάμετρο) περίπου 17% μεγαλύτερο ή περιοχή διαφράγματος σχεδόν 40% μεγαλύτερη, θέτοντας σοβαρά προβλήματα σχεδίασης και κατασκευής στην παραγωγή ενός φακού F1.2 μικρού μεγέθους.
 
Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε με πολλές δύσκολες καινοτομίες.

Μία από αυτές ήταν η διατήρηση του μικρού μεγέθους του μπροστινού στοιχείου φακού, παρόλο που ο φακός έχει F1.2, με τη χρήση πολλαπλών φακών XA (εξαιρετικά ασφαιρικών), μια αποκλειστική τεχνολογία της Sony. Έτσι, αποφύγαμε την ανάγκη να αυξηθεί το μέγεθος του μπροστινού φακού και μπορέσαμε να αντισταθμίσουμε τις αποκλίσεις που δημιουργούν οι φακοί μεγάλης διαμέτρου.

Για πλήρη εξάλειψη των αποκλίσεων, υιοθετήθηκε ένα σύστημα μεταβλητής εστίασης με ανεξάρτητη οδήγηση και δύο σετ εστίασης, για βέλτιστη αντιστάθμιση των αποκλίσεων σε όλο το εύρος εστίασης, καθώς και της ελάχιστης απόστασης εστίασης.

Η οδήγηση εστίασης έχει τον αποκλειστικό γραμμικό μηχανισμό XD (Extreme Dynamic) της Sony, για υψηλή αξιοπιστία και αθόρυβη λειτουργία. Χάρη στους τέσσερις ενεργοποιητές direct-drive με έλεγχο ακριβείας, η σχεδίαση του σετ εστίασης μπορεί να συμπεριλάβει πολλά στοιχεία που προσφέρουν υψηλή αντιστάθμιση των αποκλίσεων.

Έτσι, ο φακός έχει ανάλυση επιπέδου G Master και αξιοποιεί στο μέγιστο την ταχύτητα, ακρίβεια και παρακολούθηση της αυτόματης εστίασης της μηχανής, σε ένα σώμα φακού μήκους μόνο 108 mm (4 3/8 ίντσες) και βάρους μόνο 778 g, όπως ο φακός Planar. Νιώθουμε υπερηφάνεια για τον φακό F1.2, που δεν συγκρίνεται με κανέναν άλλον, και ελπίζουμε να προσφέρει ανεκτίμητη αξία σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες.

Μελετημένη σχεδίαση οπτικών στοιχείων
Εντυπωσιακή ανάλυση ακόμα και σε F1.2

Kikuchi: Για να πετύχουμε υψηλή οπτική απόδοση διατηρώντας τις μικρές διαστάσεις σε φακό F1.2, χρησιμοποιήθηκαν οι αποκλειστικοί φακοί ΧΑ της Sony και οι τεχνολογίες προσομοίωσης για ανάλυση, bokeh και χρωματική απόκλιση.
 
Στην ουσία, η αύξηση της οπτικής απόδοσης σχετίζεται άμεσα με τη μείωση των αποκλίσεων.

Παραδοσιακά, οι φακοί 50 mm χρησιμοποιούσαν διάταξη τύπου Gauss. Η διάταξη Gauss έχει σετ φακών διαμοιρασμένα συμμετρικά εκατέρωθεν ενός κεντρικού διαφράγματος, με αποτέλεσμα οι αποκλίσεις από κάθε πλευρά του διαφράγματος να αλληλοακυρώνονται. Ταιριάζει ιδιαίτερα καλά στη γωνία θέασης των 50 mm και, έτσι, στο παρελθόν, η πλειοψηφία των φακών 50 mm χρησιμοποιούσε αυτήν τη διάταξη.

Ωστόσο, η συμμετρική δομή από μόνη της αντισταθμίζει την παραμόρφωση και την καμπυλότητα των αποκλίσεων πεδίου, χωρίς, για παράδειγμα, να αντισταθμίζει αποτελεσματικά τη σφαιρική απόκλιση ή την οβελιαία αντανάκλαση. Εν ολίγοις, η συγκεκριμένη σχεδίαση δεν θα μας πρόσφερε την υψηλή απόδοση αντιστάθμισης αποκλίσεων που θέλαμε.

Όπως γνωρίζουν οι έμπειροι χρήστες μηχανών, δεν υπάρχει δυνατότητα υψηλής ανάλυσης σε ολόκληρη την επιφάνεια της εικόνας, χωρίς επαρκή αντιστάθμιση απόκλισης. Οι γωνιώδεις πηγές φωτός, σαν τα αστέρια στον ουρανό, θα έπρεπε ιδανικά να είναι εστιασμένες στις γωνίες, όπου εμφανίζονται στην εικόνα, αλλά οι ανεπαρκής αντιστάθμιση των αποκλίσεων μπορεί να τις κάνει να φαίνονται σαν φτερουγίσματα ή εξαπλώσεις χρώματος. Για αντιμετώπιση του φαινομένου ο χρήστης μπορεί να μικρύνει το διάφραγμα, αλλά φυσικά αυτό καταργεί τον σκοπό ενός φακού μεγάλου διαφράγματος.

Στόχος μας με αυτόν τον φακό ήταν ένα επίπεδο οπτικής απόδοσης όπου η φωτογράφιση με μέγιστο διάφραγμα να είναι απόλυτα αξιόπιστη. Για να το πετύχουμε,η οπτική διάταξη δεν είναι απόλυτα συμμετρική, ώστε να αντισταθμίζει επαρκώς τις αποκλίσεις που δύσκολα αντιμετωπίζονται με συμμετρική σχεδίαση φακών.

Κανονικά, για να διορθωθεί η σφαιρική απόκλιση και η οβελιαία αντανάκλαση, οι φακοί συμμετρικού τύπου τείνουν να έχουν μεγάλο μπροστινό στοιχείο και μπορεί να αποτελούνται από πολλά στοιχεία.

Η νέα διάταξη οπτικών έχει τρεις φακούς XA (εξαιρετικά ασφαιρικούς), αποφεύγει την αύξηση μεγέθους του μπροστινού στοιχείου και διατηρεί τον ελάχιστο αριθμό φακών, επιτυγχάνοντας μικρό συνολικό μέγεθος. 

Απεικόνιση που δείχνει τη διάταξη του φακού
Διάγραμμα διάταξης φακού

[1] Υπερβολικά ασφαιρικός φακός (φακός ΧΑ) 

Όπως υπονοεί και η ονομασία "ασφαιρικός", η καμπυλότητα της επιφάνειας του φακού XA δεν είναι σταθερή. Αλλάζει από το κέντρο μέχρι την άκρη του φακού. Τα σχήματα των τριών στοιχείων ΧΑ σε αυτόν τον φακό βελτιστοποιήθηκαν ξεχωριστά, μετά από πολλές δοκιμές, χρησιμοποιώντας την αποκλειστική τεχνολογία προσομοίωσης της Sony.
 
Ίσως γνωρίζετε ότι η ακρίβεια επιφάνειας των φακών XA στη σειρά G Master έχει ρυθμιστεί σε επίπεδο κάτω του μικρόμετρου. Το μεγάλο διάφραγμα F1.2 και η μεγάλη εξωτερική διάμετρος του στοιχείου του φακού απαιτούσαν ουσιαστική αύξηση της ακρίβειας σε κάθε βήμα της διαδικασίας κατασκευής των τριών φακών XA που χρησιμοποιήθηκαν, για να επιτευχθεί η απαιτούμενη αυξημένη ακρίβεια επιφάνειας. Ήταν η δυσκολότερη κατασκευαστική πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ποτέ. Η ενοποίηση όμως των διεργασιών σχεδίασης και κατασκευής και η άμεση αντιμετώπιση των προκλήσεων μας βοήθησαν να συνδυάσουμε μεγάλο διάφραγμα και υψηλή ακρίβεια.

Συγκεκριμένα, ο φακός XA, δεύτερος από μπροστά στο παραπάνω διάγραμμα διάταξης φακού, συνεισφέρει πολύ στη μείωση του αριθμού των στοιχείων φακού που απαιτείται στη μπροστινή διάταξη, καθώς και του μεγέθους και βάρους του. Η δυνατότητα χρήσης σε αυτήν τη θέση ενός ασφαιρικού φακού μεγάλης διαμέτρου με τη μοναδική κατασκευαστική ακρίβεια της Sony είναι τεράστιο πλεονέκτημα που ενισχύει συνολικά την οπτική σχεδίαση του μικρού F1.2.

Η αποκλειστική τεχνολογία προσομοίωσης χρωματικής απόκλισης της Sony αξιοποιήθηκε στη χρήση του συνδυασμού υλικού γυαλιών, μειώνοντας δραστικά τη χρωματική απόκλιση και τη διάχυση χρώματος και πετυχαίνοντας τα υψηλότερα επίπεδα ανάλυσης και αντίθεσης, παρά το μεγάλο διάφραγμα, σε συνέπεια με τη σειρά G Master.

Όταν ένας μηχανικός οπτικών κοιτάζει το διάγραμμα της διάταξης φακών, ίσως να σκεφτεί ότι "αυτό το στοιχείο δεν κάνει πολλά για τη διόρθωση των αποκλίσεων" (γέλια). Ως μηχανικός, ο στόχος μου είναι να πετύχω την πιο αποδοτική διόρθωση απόκλισης με τον μικρότερο αριθμό στοιχείων φακού. Με άλλα λόγια, να βρίσκω λύσεις που μειώνουν το συνολικό μέγεθος, ενώ διατηρούν την οπτική απόδοση. Όπως βλέπετε στο παραπάνω διάγραμμα διάταξης του FE 50 mm F1.2 GM, η σχεδίαση δεν έχει περιττά στοιχεία ούτε συμβιβασμούς, ενώ η καμπυλότητα όλων των φακών μελετήθηκε ενδελεχώς για τη συνεισφορά της στις αποκλίσεις. Ελπίζω ότι οι δημιουργοί θα βιώσουν και θα απολαύσουν τον συνδυασμό μικρού μεγέθους και οπτικής απόδοσης που προσφέρει η τελευταία λέξη στην οπτική σχεδίαση.

Οι μοναδικοί φακοί ΧΑ (εξαιρετικά ασφαιρικοί) της Sony
Ο επικεφαλής οπτικής σχεδίασης εξηγεί κρατώντας τον φακό XA
Απεικόνιση που δείχνει τις συναρτήσεις MFT
Συνάρτηση MTF

[1] Αντίθεση (%) [2] Απόσταση από το οπτικό κέντρο φακού (mm) [3] Μέγ. διάφραγμα [4] Διάφραγμα F8 [5] Χωρική συχνότητα [6] 10 ζεύγη γραμμών / mm [7] 30 ζεύγη γραμμών / mm [8] Τιμές ακτίνας [9] Τιμές εφαπτομένης

Ο φακός F1.2 G Master αποδίδει εντυπωσιακά απαλή και πλούσια αποεστίαση φόντου (bokeh)

Kikuchi: Οι φακοί F1.2 είναι διάσημοι για το πλούσιο bokeh, αλλά αυτός ο φακός δεν προσφέρει μόνο πλούσιο bokeh, αλλά ιδανικό, απαλό και ομαλό bokeh σε συνέπεια με τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται οι G Master. Ειδικά για τα πορτραίτα, το bokeh παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη φυσική ανάδειξη του θέματος. Το bokeh είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο εφέ, με δύσκολη μηχανική, αλλά ξέραμε ότι έπρεπε να είναι άψογο, για να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών από έναν F1.2 G Master.
 
Από την αρχή της σχεδίασης, κάναμε προσομοιώσεις και προσαρμογές του bokeh, για να βρούμε την ιδανική σφαιρική απόκλιση, για βέλτιστο bokeh και ανάλυση, χωρίς να υπονομευτεί κάποιο από τα δύο.

Ακόμα, στην παραγωγή, η απόσταση των στοιχείων προσαρμόζεται φακό-φακό, για λεπτομερή έλεγχο της σφαιρικής απόκλισης, πετυχαίνοντας τη δύσκολη ισορροπία ανάμεσα στο προσκήνιο και στην αποεστίαση φόντου, για να επιτευχθεί ένα όμορφα ουδέτερο συνολικό αποτέλεσμα.

Νωρίτερα, αναφέρθηκα στην ανάλυση της κατασκευής των φακών XA, αλλά η ρύθμιση της ακρίβειας επιφάνειας σε επίπεδο κάτω του μικρόμετρου επίσης εξαλείφει το εφέ "onion ring" μέσα στο bokeh σφαιρικού σχήματος.

Φακοί XA: η ακρίβεια επιφάνειας ελέγχεται σε επίπεδο 0,01 micron

[1-1] Συμβατική επιφάνεια ασφαιρικού φακού [1-2] Ανεπιθύμητο αποτέλεσμα αποεστίασης φόντου (bokeh) [2-1] Επιφάνεια φακού XA (υπερβολικά ασφαιρικού) [2-2] Όμορφο αποτέλεσμα αποεστίασης φόντου (bokeh)

Απεικόνιση που συγκρίνει τις ανωμαλίες στην επιφάνεια των κανονικών φακών και των XA, δείχνοντας τις διαφορές του εφέ "onion ring" στην αποεστίαση φόντου.
Ο επικεφαλής μηχανολογικού σχεδίου κρατάει τον FE 50 mm F1.2, ενώ εξηγεί.

Επικεφαλής μηχανολογικού σχεδίου / Yuichiro Takata

Takata: Το απαλό και όμορφο bokeh οφείλεται επίσης στο κυκλικό διάφραγμα 11 λεπίδων. Η μονάδα διαφράγματος έχει νέα σχεδίαση για να διατηρεί ένα σχεδόν κυκλικό σχήμα ακόμα και στα δύο στοπ από την πλήρη διάμετρο.
 
Εφόσον ο F1.2 είναι μεγάλου διαφράγματος, σε μια συμβατική κατασκευή, οι λεπίδες του διαφράγματος θα ήταν επίσης μεγάλες. Και όταν είναι ανοιχτό το διάφραγμα, οι μεγάλες λεπίδες πρέπει να μετακινούνται σε έναν χώρο διαφυγής εκτός του οπτικού μονοπατιού και πέρα από την ενεργή διάμετρο, αυξάνοντας έτσι την εξωτερική διάμετρο του ίδιου του φακού. Για να διατηρηθεί μικρό το μέγεθος της μονάδας, έπρεπε όλα να σχεδιαστούν από την αρχή, από το σχήμα των λεπίδων έως τα στοιχεία του μηχανισμού οδήγησης, ένα προς ένα.

Η μονάδα διαφράγματος είναι εξαιρετικά σημαντική για τον προσδιορισμό της τιμής του διαφράγματος και της έκθεσης. Η μείωση μεγέθους των μερών απαιτεί υψηλότερη μηχανολογική ακρίβεια για το κάθε ένα ξεχωριστά και συνολικά για τη διάταξη. Η ενδελεχής επανεξέταση της μηχανικής κατασκευής και συναρμολόγησης απέδωσε με επιτυχία το μικρό μέγεθος και την ακρίβεια.

Ο επικεφαλής μηχανολογικού σχεδίου κρατάει τις μονάδες ίριδας, ενώ εξηγεί.
Μονάδα διαφράγματος
Μπροστινή όψη του FE 50 mm F1.2, με το διάφραγμα κλειστό σε λίγα στοπ
Το κυκλικό σχήμα διατηρείται ακόμα και στα 2 στοπ
Γραμμικοί ενεργοποιητές: το κλειδί της σμίκρυνσης

Takata: Για να πετύχουμε υψηλή οπτική απόδοση με αυτόματη εστίαση, ήταν απαραίτητη η στενή συνεργασία της ομάδας των μηχανικών με την ομάδα λογισμικού.

Όπως εξήγησα νωρίτερα, η διατήρηση της υψηλής απόδοσης σε όλο το εύρος της εστίασης απαιτούσε δύο σετ εστίασης, με πολλά οπτικά στοιχεία στο καθένα. Και η μεγάλη διάμετρος του φακού F1.2 αύξησε αναπόφευκτα το βάρος των σετ των στοιχείων εστίασης. Το αυξημένο βάρος των σετ εστίασης προκαλεί σοβαρές δυσκολίες στην ταχύτητα εστίασης, καθώς και περισσότερο θόρυβο και δονήσεις, όταν λειτουργεί η μονάδα οδήγησης.

Το ερώτημα ήταν πώς να διατηρηθεί η ανάλυση και το bokeh στα ιδανικά επίπεδα, χωρίς να θυσιάζεται η ταχύτητα αυτόματης εστίασης. Η λύση για αυτόν τον φακό βρέθηκε στην υιοθέτηση των γραμμικών μηχανισμών direct-drive XD, μιας αποκλειστικής τεχνολογίας της Sony, ως ενεργοποιητών.

Μηχανολογικό σχέδιο και AF
Αυτόματη εστίαση υψηλής ταχύτητας και ακρίβειας, ακόμα και με F1.2

Takata: Η μεγαλύτερη πρόκληση στην υψηλής απόδοσης αυτόματη εστίαση του φακού F1.2 ήταν η επίτευξη της εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας εστίασης που απαιτείται για το μικρό βάθος πεδίου.

Ακόμα και στο μέγιστο διάφραγμα του F1.2, ένας φακός δεν μπορεί πραγματικά να αποκαλείται εύχρηστος, αν δεν αποδίδει ισάξια επίπεδα ακρίβειας αυτόματης εστίασης και παρακολούθησης. Κάτι που πραγματικά είναι εξαιρετικά δύσκολο τεχνικά. Ο φακός αυτός ενσωματώνει διάφορες τεχνολογίες και τεχνικές για να πετύχει υψηλής ταχύτητας κι υψηλής ακρίβειας απόδοση αυτόματης εστίασης, ακόμα και σε εξαιρετικά μικρό βάθος πεδίου με F1.2. Τέσσερα είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά: οι γραμμικοί μηχανισμοί XD, οι τέσσερις αισθητήρες τοποθέτησης εστίασης και η βελτιστοποιημένη εξισορρόπηση των κέντρων βαρύτητας των δύο σετ φακών εστίασης.

Η δομή μεταβλητής εστίασης βελτιώνει την οπτική απόδοση, ενώ η διαίρεση των ομάδων εστίασης σε δύο επίσης μειώνει το βάρος κάθε σετ, υποστηρίζοντας τη γρήγορη οδήγηση της αυτόματης εστίασης με ακρίβεια.

Από την άλλη, η λεπτομερής ακρίβεια της εστίασης είναι κρίσιμη για την επίτευξη πλήρους απόδοσης ανάλυσης στο F1.2, κάτι που απαιτεί συγχρονισμένη κίνηση ακριβείας των δύο σετ φακών εστίασης, που παραμένουν σχετικά μεγάλα και βαριά. Αυτό επιτεύχθηκε από τους αποκλειστικούς γραμμικούς μηχανισμούς XD της Sony, που έχουν υψηλή ώθηση, παρά το μικρό μέγεθος.

Το μικρό βάθος πεδίου με F1.2 δεν επιτρέπει σφάλματα. Έτσι, εντάχθηκαν αισθητήρες 4 θέσεων για την παρακολούθηση των σετ φακών εστίασης, διασφαλίζοντας ότι οι θέσεις τους είναι ακριβείς κάθε φορά.

Τέλος, για την πλέον αποδοτική χρήση των γραμμικών μηχανισμών XD χωρίς απώλειες και για πιο εύκολη ισορροπία των κέντρων βαρύτητας στα δύο σετ εστίασης, έχει εισαχθεί μια ομάδα σταθερών στοιχείων ανάμεσα στα δύο σετ. Έτσι, το σημείο ώθησης των μηχανισμών ευθυγραμμίζεται με το κέντρο βαρύτητας κάθε σετ εστίασης, μεγιστοποιώντας την αποτελεσματικότητα της μετάδοσης ισχύος και εξαλείφοντας την περιττή ώθηση, περαιτέρω συνεισφέροντας στον επιτυχημένο έλεγχο της υψηλής ταχύτητας, υψηλής ακρίβειας και χωρίς θόρυβο αυτόματης εστίασης. 

Ο επικεφαλής ελέγχου ενεργοποιητών και ο FE 50 mm F1.2

Επικεφαλής ελέγχου ενεργοποιητών / Yuki Mizuno

Mizuno: Επιτρέψτε μου να προσθέσω κάποιες ακόμα πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση του φακού.
 
Κατ' αρχάς, αυτός ο φακός χρησιμοποιεί συνολικά τέσσερις γραμμικούς μηχανισμούς XD, όπου κάθε σετ φακών ελέγχεται από δύο μηχανισμούς.

Κάθε μηχανισμός έχει σχεδιαστεί βάσει των δεδομένων από την αποκλειστική προσομοίωση μηχανισμών της Sony. Οι εξελίξεις στην προσομοίωση σχεδίασης μηχανισμών καθιστά δυνατή την ανάπτυξη εξαιρετικά αποδοτικών μηχανισμών, που παράγουν επαρκή ισχύ, παρά τους περιορισμούς μεγέθους, και επιτυγχάνουν υψηλή αξιοπιστία σε διάφορα δύσκολα περιβάλλοντα. Η δυνατότητα σχεδίασης μηχανισμών με προδιαγραφές και μέγεθος ιδανικά για αυτόν τον φακό συνεισέφερε στο μικρό μέγεθος, χωρίς εκπτώσεις στην απόδοση.

Κανονικά, τα βαριά σετ εστίασης έχουν περιστροφικούς ενεργοποιητές, αλλά οι άξονες και τα γρανάζια που μετατρέπουν την περιστροφική σε γραμμική κίνηση προκαλούν απώλεια ισχύος. Επίσης, τα πολλά μηχανικά μέρη προκαλούν θόρυβο και κραδασμούς.

Αυτό δεν επιτρεπόταν στον φακό F1.2 που θέλαμε να δημιουργήσουμε, οπότε επιλέξαμε μικρούς αλλά ισχυρούς γραμμικούς μηχανισμούς XD, που κινούν τα σετ εστίασης απευθείας και γραμμικά, προσφέροντας υψηλή ταχύτητα, με χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς.

Ωστόσο, επειδή οι γραμμικοί μηχανισμοί δεν έχουν σύστημα μείωσης ταχύτητας, απαιτείται εξαιρετική ευαισθησία για την επίτευξη ταχείας αυτόματης εστίασης υψηλής ακρίβειας.

Συγκεκριμένα, οι τέσσερις αισθητήρες που ανέφερα εντοπίζουν με ακρίβεια τις θέσεις των σετ εστίασης και παρέχουν αυτά τα δεδομένα θέσης στο σύστημα ελέγχου, σε έναν αστραπιαίο κύκλο ανατροφοδότησης που αυξάνει την ευαισθησία απόκρισης. Η αποκλειστική τεχνολογία προσομοίωσης ελέγχου της Sony αξιοποιήθηκε και εδώ. Τα μοτίβα κίνησης και στοπ του φακού προσομοιώθηκαν ενδελεχώς, δοκιμάστηκαν σε πραγματικό εξοπλισμό και αναλύθηκαν. Η τελική ρύθμιση έδωσε στον ενεργοποιητή ομαλή κίνηση, ιδανική για αυτόν τον φακό, από την επιτάχυνση έως την επιβράδυνση.

Ο λεπτομερής έλεγχος μειώνει τον θόρυβο της οδήγησης και τους κραδασμούς, σε σημείο που αναρωτιέσαι αν κουνιέται καν. Οι γραμμικοί μηχανισμοί XD ελέγχονται με λογισμικό για μέγιστη ταχύτητα και ευαισθησία απόκρισης της αυτόματης εστίασης, σε έναν μικρό φακό με κορυφαία οπτική απόδοση.

Ένας φακός που προήλθε από το ξεκάθαρο όραμα της Sony για τις μηχανές του μέλλοντος

Kikuchi: Θα ήθελα να πω ότι αυτός ο φακός F1.2 αξιοποιεί πλήρως τη λειτουργικότητα του σώματος της μηχανής. Η Sony βρίσκεται πίσω από την ανάπτυξη όλων των σημαντικών μερών της συσκευής, όπως και του αισθητήρα εικόνας. Έτσι, οι μηχανές και οι φακοί σχεδιάζονται ταυτόχρονα από εμάς, ως ενιαίο σύστημα. Όταν αναπτύσσουμε εναλλάξιμους φακούς, συνυπολογίζουμε και τη μελλοντική εξέλιξη των μηχανών, για να διασφαλίσουμε ότι οι φακοί θα αποδίδουν αξιοποιώντας στο μέγιστο την απόδοση των σωμάτων.

Φυσικά, αυτός ο φακός είναι ιδανικός για χρήση με τη νέα α1, που ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, με συνεχή λήψη στα 30 fps, 8K και λήψη βίντεο υψηλής ανάλυσης 4K 120p. Επίσης, όμως, προσπαθήσαμε να προβλέψουμε και τις μελλοντικές τάσεις στα σώματα μηχανών. Στόχος μας είναι να επιδιώξουμε τη σχεδίαση που θα προσφέρει τη μέγιστη απόδοση, όχι μόνο τώρα, αλλά και στο μέλλον.

Αξιοπιστία και ευκολία χρήσης
Λειτουργικότητα χωρίς συμβιβασμούς

Takata: Δημιουργήσαμε αυτόν τον φακό χωρίς εκπτώσεις στη λειτουργικότητα, για να είναι κατάλληλος για επαγγελματίες.
 
Για παράδειγμα, παρά το μικρό του περίβλημα, υπάρχουν προσαρμόσιμα κουμπιά διατήρησης της εστίασης τόσο στο πάνω μέρος όσο και στο πλάι του φακού, για την ίδια αίσθηση λειτουργικότητάς, είτε η λήψη γίνεται στην οριζόντια θέση είτε στην κάθετη λήψη πορτραίτων.

Mizuno: Επίσης, στη σχεδίαση του F1.2 λήφθηκε υπόψη η μη αυτόματη εστίαση, με ιδιαίτερη προσοχή στην τοποθέτηση του δακτυλίου εστίασης, στη ροπή του και στην αίσθηση κατά την περιστροφή. Ο φακός διαθέτει μη αυτόματη εστίαση γραμμικής απόκρισης, που αποκρίνεται ευθέως και γραμμικά στην περιστροφή του δακτυλίου περιστροφής, διασφαλίζοντας προσαρμογή ακριβείας της εστίασης, με ευαισθησία ακόμα και σε μικρές κινήσεις του δακτυλίου εστίασης. Το αίτημα για έναν F1.2 με ακρίβεια τοποθέτησης δύσκολα ικανοποιείται, αλλά η Sony δημιούργησε τον φακό που ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις.

Αρκετά ανθεκτικός για χρήση σε επαγγελματικές συνθήκες

Kikuchi: Ο φακός έχει καλή στεγανοποίηση για τη σκόνη, τους ρύπους και τις σταγόνες νερού, με αξιόπιστη αντοχή στη σκόνη και την υγρασία.
 
Ο μπροστινός φακός διαθέτει επίστρωση φθορίου για αντοχή στους ρύπους και εύκολο καθάρισμα επικαθίσεων και δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Mizuno: Οι θερμοκρασιακές διακυμάνσεις λήφθηκαν επίσης υπόψη. Οι ιδιότητες των μηχανικών και ηλεκτρικών στοιχείων, όπως η ισχύς ώθησης των ενεργοποιητών, ποικίλουν ανάλογα με το περιβάλλον και τη θερμοκρασία. Ο φακός διαθέτει λογισμικό που διαρκώς βελτιστοποιεί την απόδοση, με αυτόνομους υπολογισμούς διάφορων παραμέτρων ελέγχου, διατηρώντας την ακρίβεια ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες.

Ως αποτέλεσμα, προσφέρει αξιόπιστη υψηλή απόδοση, ακόμα και σε λήψεις υπό δύσκολες συνθήκες, όπως σε ακραία υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες.

Επιτέλους: Ένας φακός F1.2 που ξεχωρίζει με διαφορά

Kikuchi: Μιλώντας ως σχεδιαστής οπτικών, δεν είναι υπερβολή να πω ότι αυτός ο φακός αποτελεί το αποκορύφωμα της σειράς G Master, με απόλυτη ποιότητα ανάλυσης και bokeh. Ανυπομονώ οι πελάτες μας να διαπιστώσουν στην πράξη το όμορφο bokeh και την υψηλή ανάλυση αυτού του φακού F1.2.
 
Παρά το διάφραγμα F1.2, ο φακός αυτός επιτυγχάνει άριστη ισορροπία μικρών διαστάσεων και υψηλής απόδοσης, ενώ διαθέτει πλεονεκτήματα που δύσκολα περιγράφονται μόνο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Συνιστώ θερμά τη δοκιμή στην πράξη. Ο φακός διαθέτει όλο το εύρος των τεχνολογιών Sony και, ως μηχανικός, θα ήθελα πολύ να δω τον κόσμο να τον χρησιμοποιεί σε πολλές διαφορετικές περιστάσεις και σκηνικά.

Mizuno: Ένας ιδιαίτερα ευέλικτος φακός για πολλές χρήσεις, ιδανικός για επαγγελματίες, αλλά κι απλούς λάτρεις. Ποτέ δεν υπήρξε αντίστοιχος φακός F1.2. Είναι υπέροχος και όχι μόνο για πορτραίτα και γάμους. Η αυτόματη εστίαση υψηλής απόδοσης τον καθιστά εξαιρετικό για αποτύπωση φευγαλέων στιγμών και παρακολούθηση γρήγορα κινούμενων θεμάτων σε σπορ και λοιπά.

Takata: Αυτός ο μικρός φακός F1.2 προσφέρει και εξαιρετική απόδοση για λήψη βίντεο. Στο χέρι ή με gimbal, η απόδοση αυτόματης εστίασης καθιστά εύκολη την παρακολούθηση θεμάτων, ακόμα και με μικρό βάθος στο F1.2. Η αθόρυβη λειτουργία της αυτόματης εστίασης και του διαφράγματος, μαζί με τον ομαλό, ακριβή και ευαίσθητο δακτύλιο μη αυτόματης εστίασης, τον κάνουν πολύ ελκυστικό και για λήψη βίντεο. Ελπίζω ο κόσμος να απολαύσει τις νέες μορφές έκφρασης στη λήψη βίντεο.

Ένας φακός που ενσαρκώνει την αξία και τη δυναμική της σειράς G Master, διευρύνοντας τις δυνατότητες καλλιτεχνικής λήψης.