Πολλοί γάμοι είναι ίδιοι. Όλοι έχουν ένα προσωπικό στιλ και έναν συγκεκριμένο τρόπο που κάνουν τα πράγματα, αλλά οι παραδόσεις και το πρόγραμμα της ημέρας είναι σε μεγάλο βαθμό ίδια. Οπότε, η δική μου δουλειά είναι να βεβαιωθώ ότι αποτυπώνω τα πράγματα που είναι μοναδικά σε κάθε γάμο. Και γι' αυτό, παίζει καθοριστικό ρόλο η ουσιαστική επικοινωνία με το ζευγάρι.
Δεν πρόκειται για μια απλή φωτογράφηση των φίλων και των συγγενών τους. Προσπαθώ να δω πώς επικοινωνεί το ζευγάρι και τι είδους σχέση έχει. Με ποιους από τους φίλους τους μοιράζονται αστεία και γελάνε μαζί;
Αν εντοπίσετε ποιοι είναι οι σημαντικοί άνθρωποι και τις μεταξύ τους σχέσεις, τότε μπορείτε να αποτυπώσετε αυτές τις ιδιαίτερες στιγμές και αναμνήσεις που θα είναι σημαντικές για το ζευγάρι.
Καταγράψτε, μην σκηνοθετείτε
Στους γάμους, υιοθετώ μια προσέγγιση σε στιλ ντοκιμαντέρ, για να αποτυπώσω τον τρόπο με τον οποίο εκτυλίσσονται τα γεγονότα της ημέρας. Φυσικά, βγάζω κάποιες κλασικές λήψεις πορτραίτων, γιατί όλοι τις θέλουν, αλλά την υπόλοιπη ώρα, δεν μου αρέσει να ζητάω από το ζευγάρι να ποζάρει ή να τους λέω πού να πάνε. Όταν σε λίγα χρόνια το ζευγάρι κοιτάξει τις φωτογραφίες, θέλω να θυμηθούν τα αισθήματα και τις συγκινήσεις, και όχι ότι κάποιος συνέχεια τους ζητούσε να ποζάρουν.
Κάτι που ψάχνω πάντα είναι στιγμές με χιούμορ, και αυτές τις βρίσκεις όταν αρχίσεις να γνωρίζεις αυτές τις σχέσεις. Για να μπορώ να αποτυπώσω αστείες ή συναισθηματικές στιγμές, πρέπει να είμαι σαν νίντζα. Η αλλαγή από DSLR στην α9 μου πρόσφερε την αθόρυβη λήψη, που άλλαξε εντελώς τους κανόνες του παιχνιδιού. Τώρα, μπορώ να πλησιάζω τους ανθρώπους, χωρίς να τους αποσπώ, και να αποτυπώνω ουσιαστικές και αυθεντικές στιγμές. Όταν ο κόσμος ακούει το κλικ της μηχανής, συχνά αμέσως αφαιρείται και η στιγμή χάνεται.
Ο αγαπημένος μου φακός για τις περισσότερες λήψεις είναι ο GΜ FE 24-70 mm f/2,8. Μου προσφέρει ευελιξία όταν μετακινούμαι γρήγορα και το εύρος εστίασης είναι τέλειο. Επίσης, έχω μαζί μου τον FE 85 mm f/1,8, όταν προσπαθώ να είμαι όσο το δυνατόν πιο διακριτικός, και τον ΖΑ FE 35 mm f/2,8 όταν θέλω να αξιοποιήσω τις μικρές του διαστάσεις.
Χρησιμοποιήστε το περιβάλλον σας
Πραγματικά απολαμβάνω τους γάμους. Μου αρέσει πολύ να τρέχω στον χώρο αναζητώντας αντισυμβατικά πορτραίτα και ανακαλύπτοντας το μοναδικό μέσα στο συνηθισμένο. Θέλω όποιος βλέπει την τελική εικόνα να λέει "Απίστευτο! Πώς το έκανε αυτό ο φωτογράφος;"
Για παράδειγμα, πρόσφατα χρησιμοποίησα γυάλινα πάνελ σε μια οροφή, για να δημιουργήσω μια ευθεία που οδηγούσε προς το ζευγάρι, το οποίο στεκόταν μέσα σε μια δέσμη φωτός. Με το εικονοσκόπιο της α9, μπορούσα να δω ακριβώς πώς θα φαινόταν η λήψη, πριν πατήσω το κουμπί.
Δράση και αντίδραση
Η τέλεια φωτογραφία είναι εκείνη όπου μία εικόνα δείχνει μια ολόκληρη ιστορία και, για να γίνει αυτό, χρειάζεται μια δράση και μια αντίδραση.
Έχω αυτήν τη φωτογραφία όπου ο γαμπρός χόρευε για τη νύφη. Τράβηξα πολλές λήψεις, αλλά η αγαπημένη μου είναι αυτή που μπορείς να δεις από τα χέρια του ότι χορεύει, αλλά δεν φαίνεται ολόκληρο το πρόσωπό του, ενώ η νύφη είναι σε εστίαση στο φόντο και γελάει. Θα μπορούσα απλώς να βγάλω μια φωτογραφία με τη νύφη να γελάει, αλλά έτσι δεν θα φαινόταν γιατί. Βάζοντας τον χορό του γαμπρού εκτός εστίασης έχεις ολόκληρη την ιστορία, μια δράση και μια αντίδραση.
Άλλη αγαπημένη μου φωτογραφία είναι μία όπου ένας καλεσμένος έχει σηκώσει την κάρτα του μενού. Όλα είναι άψογα τοποθετημένα σε αυτήν την εικόνα. Έχει χιούμορ, έχει παραστατικά στοιχεία και δεν ήταν στημένη. Η αίθουσα ήταν πολύ φωτεινή και το φως τύφλωνε τους καλεσμένους, οι οποίοι έκαναν σκιά με τα μενού για να μπορούν να δουν. Είναι αστείο, αλλά θα θυμίζει σε όσους ήταν εκεί τόσες πολλές λεπτομέρειες αυτής της ημέρας: την τοποθεσία, το υπέροχο φως, το φαγητό, τους καλεσμένους, όλα με μία μόνο εικόνα, ενώ φαίνονται επίσης φανταστικά όλες οι λεπτομέρειες στα μενού.
Σε μια άλλη λήψη, μια νύφη στέλνει ένα φιλί στους κουμπάρους, που είναι μέσα σε ένα λεωφορείο. Και σε αυτήν την εικόνα, αποτύπωσα την κίνησή της να στέλνει το φιλί και την αντίδραση των κουμπάρων που χτυπούσαν το παράθυρο. Για να βγάλω τη λήψη, εμπιστεύτηκα τον γρήγορο ρυθμό καρέ και την παρακολούθηση αυτόματης εστίασης της Sony α9. Είδα τη νύφη να τρέχει προς το λεωφορείο και ήξερα ότι έπρεπε να την ακολουθήσω. Ήταν μόνο μία στιγμή. Έστειλε το φιλί και είχα ένα δέκατο του δευτερολέπτου για να καδράρω το κεφάλι της στο παράθυρο του λεωφορείου και να βρω τη γωνία που χώριζε το χέρι από το πιγούνι της. Χάρη στην αυτόματη εστίαση και την ταχύτητα λήψης στα 20 fps της Sony α9, μπόρεσα να τραβήξω μια ριπή και να πάρω το σωστό καδράρισμα, ενώ συνεχιζόταν η κίνηση.
"Όταν ξανακοίταξα, είχα το ένα τέλειο καρέ που χρειαζόμουν και αυτό απλώς αποδεικνύει πόσο σημαντικός είναι ο εξοπλισμός για την αποτύπωση αυτών των τέλειων φωτογραφιών".
"Αναζητώντας την τελειότητα στις ατέλειες"