Ήμουνα πολύ τυχερός, γιατί μεγάλωσα και έμαθα φωτογραφία στους δρόμους του Παρισιού. Οι μεγάλες πόλεις είναι φανταστικά μέρη για φωτογραφία δρόμου, γιατί συμβαίνουν τόσα πολλά και υπάρχουν τόσα διαφορετικά είδη κτιρίων και τοποθεσιών. Έτσι, έχεις την ευκαιρία να δοκιμάσεις διαφορετικά πράγματα και, πραγματικά, να μάθεις γρήγορα την τέχνη σου.
Τα τελευταία χρόνια δεν φωτογράφιζα μόνο το Παρίσι αλλά πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο, πρώτα με τη Sony α6000 και τώρα με την α7R III.
Η πόλη ως το πεδίο δράσης του φωτογράφου
Μια πόλη είναι σαν ένας λαβύρινθος. Κάθε μέρα είναι για μένα μια ευκαιρία, μια νέα πρόκληση να προσπαθήσω να βρω τοποθεσίες και να αποτυπώσω σκηνές που δεν έχουν φωτογραφηθεί ξανά. Έτσι, η πρώτη μου συμβουλή είναι απλώς να απολαμβάνετε την πόλη και να την περπατάτε. Πηγαίνετε να εξερευνήσετε την πόλη και να την κοιτάξετε με νέα μάτια.
Όταν νομίζω ότι έχω βρει μια σκηνή να φωτογραφίσω, μου αρέσει να σταματώ και να παρατηρώ τι συμβαίνει πριν να τραβήξω την εικόνα. Ψάχνω κάτι το μαγικό. Μπορεί να είναι το ξεχωριστό φως ή απλώς κάτι που πραγματικά αποτυπώνει τη διάθεση και την ατμόσφαιρα της πόλης τη συγκεκριμένη στιγμή. Το κλειδί, ωστόσο, είναι να σταματήσεις και να κοιτάξεις πριν να τραβήξεις τη φωτογραφία.
Μην φωτογραφίζετε το προφανές
Το πιο σημαντικό πράγμα για εμένα είναι να προσπαθώ να αναπαραγάγω την ατμόσφαιρα, την ενέργεια, το DNA μιας πόλης. Είναι εύκολο να αποτυπώσω μια πόλη σαν τη Νέα Υόρκη σε μια φωτογραφία τύπου καρτ ποστάλ. Μπορεί να βγει μια καλή φωτογραφία, αλλά αυτήν τη φωτογραφία όλοι την έχουμε δει χιλιάδες φορές. Αντί για κάτι τέτοιο, αναζητήστε ενδιαφέρουσες συνθέσεις ή χρώματα, προσπαθήστε να τραβήξετε μια πρωτότυπη εικόνα. Βάλτε στη φωτογραφία κάτι από τον εαυτό σας.
Ένας καλός τρόπος εξάσκησης στην εξερεύνηση μιας σκηνής, ώστε να βρεθεί κάτι διαφορετικό, είναι να τραβάτε την προφανή φωτογραφία και, στη συνέχεια, να μετακινείστε μέσα στη σκηνή. Προσπαθήστε να φωτογραφήσετε από πιο χαμηλά, πιο ψηλά ή να κοιτάξετε στην αντίθετη κατεύθυνση. Προσπαθήστε να βρείτε μια άλλη εικόνα για να τραβήξετε. Με τον καιρό, η ματιά σας θα αρχίσει να αλλάζει και να εντοπίζετε διαφορετικές συνθέσεις, εκτός από τις συνηθισμένες τουριστικές εικόνες.
Ο σωστός συγχρονισμός είναι το παν
Όπως και σε κάθε άλλο είδος φωτογράφισης, το φως είναι απίστευτα σημαντικό. Τραβάω πολλές φωτογραφίες κατά την ανατολή και το ηλιοβασίλεμα. Μου αρέσει να ξυπνάω νωρίς, για παράδειγμα, στις 5 ή στις 6 το πρωί, για να βγάζω το πρώτο φως στον δρόμο. Απολαμβάνω τη φωτογράφιση εκείνη την ώρα, γιατί το φως είναι μαγικό και ο δρόμος είναι σχεδόν άδειος.
Ένας από τους τρόπους με τους οποίους μου αρέσει να φτιάχνω ατμόσφαιρα και να δημιουργώ μαγεία είναι φωτογραφίζοντας απευθείας στον ήλιο. Μου αρέσει να παίζω με το φως και τις αντανακλάσεις, τις ανταύγειες και τις λάμψεις που δημιουργεί. Σε κάποιους δεν αρέσει αυτό το εφέ και το αποφεύγουν, αλλά εγώ πιστεύω ότι δίνει ζωντάνια.
Για να βρω το καλύτερο φως, χρησιμοποιώ εφαρμογές που εντοπίζουν πού βρίσκεται ο ήλιος στον ουρανό κάθε ώρα της ημέρας και, στη συνέχεια, προσπαθώ να είμαι στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή για το κατάλληλο φως. Ακόμα δεν ξέρω σε αυτό το στάδιο πώς ακριβώς θα είναι η εικόνα που θα τραβήξω, αλλά ξέρω ότι το φως θα πέσει σε ένα κτίριο ή σε έναν δρόμο υπό συγκεκριμένη γωνία και μετά η δουλειά μου είναι να αξιοποιήσω στο μέγιστο το εφέ που θα δημιουργήσει.
Ποιοτικός χρόνος επεξεργασίας
Αφιερώνω περίπου τον ίδιο χρόνο στην επεξεργασία με τον χρόνο που έχω περάσει έξω, φωτογραφίζοντας. Μια ολόκληρη ημέρα φωτογράφισης παράγει αρκετές φωτογραφίες για μια ολόκληρη ημέρα επεξεργασίας.
Κατά την επεξεργασία, συγκεντρώνομαι στο επίπεδο αντίθεσης, για να αναδείξω τους ζωηρούς μαύρους και λευκούς τόνους και, στη συνέχεια, στρέφω την προσοχή μου στο χρώμα και το σχήμα. Μου αρέσουν πολύ οι πορτοκαλί αποχρώσεις στις φωτογραφίες μου και παίζω με την εικόνα μου για να τις φέρω στο προσκήνιο. Το κλειδί όμως είναι να εντοπίσεις τα χρώματα που θέλεις να αναδείξεις και να καταφέρεις τα φέρεις τις αντιθέσεις σε μια όμορφη ισορροπία.
Αφιερωθείτε σε ένα συγκεκριμένο έργο
Κάτι που μου αρέσει να κάνω είναι να προσπαθώ να δημιουργήσω μια σειρά εικόνων που να ταιριάζουν μεταξύ τους. Πρόσφατα, ταξίδεψα στη Σιγκαπούρη και επιδόθηκα στη φωτογράφιση αρχιτεκτονικής. Άλλαξα τον τρόπο με τον οποίο δουλεύω και χρησιμοποίησα τον φακό G FE 12-24 mm f/4 με την α7R III, για να τραβήξω αφηρημένες, μίνιμαλ εικόνες, σε άσπρο και μαύρο. Στόχος μου ήταν οι εξαιρετικά λιτές συνθέσεις, με πολλά γραμμικά στοιχεία.
Όταν έχεις να δουλέψεις για ένα συγκεκριμένο έργο, αποκτάς στόχο και κίνητρο για να πιέσεις τον εαυτό σου και να δοκιμάσεις κάτι νέο, να γίνεις καλύτερος φωτογράφος.
"Μέσω της φωτογραφίας προσπαθώ να εντοπίσω το φως, να αποτυπώσω την κίνηση, να συλλάβω τη στιγμή."