Ο ρόλος του φωτογράφου γάμων
Πιστεύω ότι ο ρόλος του φωτογράφου γάμων είναι να προσφέρει αναμνήσεις στην επόμενη γενιά. Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία, ενώ η οικογένεια απολαμβάνει μια υπέροχη ανάμνηση εκείνης της μοναδικής, σημαντικής ημέρας της ζωής της. Έτσι, όταν φωτογραφίζω έναν γάμο, πρέπει προφανώς, να σκεφτώ την κεντρική φωτογραφία, αλλά πρέπει να είμαι και φωτορεπόρτερ και να διηγηθώ ολόκληρη την ιστορία.
Είναι όμως κάτι περισσότερο από απλή φωτογραφία ντοκιμαντέρ. Στην πραγματικότητα, είναι ένας συνδυασμός πολλών διαφορετικών στιλ και δεξιοτήτων. Πρόκειται για φωτογραφία τοποθεσίας και εκδηλώσεων, νεκρής φύσης, πορτραίτου, τοπίου. Πρέπει να έχεις προετοιμαστεί να κάνεις λίγο από όλα, σε πολύ μικρό χρόνο. Εξ' αιτίας αυτού, χρειάζομαι μια μηχανή που να με βοηθάει να φωτογραφίζω όλες αυτές τις διαφορετικές περιστάσεις, που είναι ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιώ τη Sony α7 III.
Sony α7 III και δυναμικό εύρος
Για εμένα, η Sony α7 III είναι σαν στυλό, ένα εργαλείο. Με ένα στυλό μπορώ να γράφω ό,τι θέλω και με την α7 III μπορώ να φωτογραφίζω ό,τι θέλω. Είναι ελαφριά, έχει υπέροχη σταθεροποίηση εικόνας, έχει δύο υποδοχές κάρτας μνήμης και η ποιότητα εικόνας είναι εξαιρετική, με πολύ καλό δυναμικό εύρος.
Το δυναμικό εύρος είναι πολύ σημαντικό, γιατί δεν φωτογραφίζω πάντα στον καλύτερο φωτισμό. Κάποιες φορές, το φως είναι χαμηλό και άλλες μπορεί να τραβάω σε πολύ δυνατό φως. Και στις δύο περιπτώσεις πρέπει να αποτυπώσω όλες τις λεπτομέρειες στο λευκό νυφικό της νύφης, χωρίς να κάνω υπερέκθεση. Με το δυναμικό εύρος της Sony α7 III, τίποτα από αυτά δεν είναι δύσκολο. Ένα κόλπο που χρησιμοποιώ είναι να κάνω ελαφρώς υποέκθεση, για να βεβαιωθώ ότι θα διατηρηθούν τα φωτεινά σημεία του νυφικού και αργότερα, στο στάδιο του post-production, μπορώ να αυξήσω τη φωτεινότητα των σκιών, για να επαναφέρω τη λεπτομέρεια εκεί.
Ρύθμιση φωτογραφικής μηχανής και φακοί
Σε μια γαμήλια τελετή, θα έχω δύο μηχανές α7 III, από μία σε κάθε πλευρά. Μια πολύ χρήσιμη λειτουργία της α7 III είναι ότι μπορώ να αποθηκεύσω τις ρυθμίσεις σε μια κάρτα SD και να τις μεταφέρω εύκολα σε άλλη μηχανή. Αυτό σημαίνει ότι και οι δύο μηχανές μου πάντα θα έχουν τις ίδιες ρυθμίσεις. Οι ρυθμίσεις, τα προσαρμοσμένα κουμπιά, όλα είναι ίδια και στις δύο μηχανές που χρησιμοποιώ.
Στον αριστερό ώμο μου, έχω την α7 III, είτε με τον φακό FE 28 mm f/2 είτε με τον FE 35 mm f/1.8. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, έχω όλους τους φακούς Sony G Master, αλλά οι FE 28 mm f/2 και FE 35 mm f/1.8 είναι ελαφρύτεροι και πολύ ευκρινείς. Κατά την καλοκαιρινή σεζόν των γάμων, μπορεί να τραβάω έναν γάμο την ημέρα, σχεδόν. Οπότε, για εμένα, οι φακοί αποτελούν τον τέλειο συνδυασμό ποιότητας, μεγέθους και βάρους. Μου επιτρέπουν να φωτογραφίζω όλη την ημέρα, χωρίς να το νιώθω στο σώμα μου. Έχουν, επίσης, πολύ καθαρή εστίαση, οπότε μπορώ να τραβήξω και κοντινές λήψεις με λεπτομέρεια.
Στον δεξί μου ώμο, η δεύτερη Sony α7 III θα έχει τον φακό Sonnar T* FE 55 mm f/1.8 ZA. Και πάλι, θα μπορούσα να έχω έναν 50 mm f/1.4, αλλά η ποιότητα εικόνας από τον φακό 55 mm f/1.8 είναι φανταστική και είναι μικρότερος και ελαφρύτερος. Προφανώς, η ποιότητα εικόνας της σειράς φακών G και G Master είναι εντυπωσιακή, αλλά αυτοί οι φακοί μεσαίου εύρους επίσης προσφέρουν εκπληκτική ποιότητα.
Εστίαση στα πρόσωπα
Η εστίαση των φακών είναι εύκολη με την α7 III. Πάντα χρησιμοποιώ τη λειτουργία συνεχούς εστίασης, μαζί με τη λειτουργία παρακολούθησης, αν προσπαθώ να αποτυπώσω κάποια κίνηση, όπως τη νύφη ή τον γαμπρό να περπατάνε. Για πορτραίτα, χρησιμοποιώ την αυτόματη εστίαση στα μάτια, για να εστιάσω με ακρίβεια στα μάτια του θέματος. Αυτό σημαίνει, ότι πάντα πετυχαίνω τη λήψη και ότι όλα μου τα πορτραίτα είναι τέλεια εστιασμένα στα μάτια του θέματος.
Έχω άλλο ένα κόλπο. Χρησιμοποιώ την ανίχνευση προσώπου και την καταχώριση. Στο ξεκίνημα της μέρας, τραβώ ένα απλό πορτραίτο της νύφης και του γαμπρού με τη λειτουργία καταχώρισης προσώπου. Αυτή η δυνατότητα είναι καταπληκτική, γιατί σημαίνει ότι όταν η φωτογραφική μηχανή εντοπίζει πολλά πρόσωπα σε μια σκηνή, θα εστιάσει αυτόματα στο πρόσωπο της νύφης ή του γαμπρού, εάν είναι στο πλάνο. Μπορώ ακόμα και να ρυθμίσω την προτεραιότητα, ώστε να δίνει προτεραιότητα, για παράδειγμα, στο πρόσωπο της νύφης αντί του γαμπρού.
Αυτές οι λειτουργίες εστίασης μου επιτρέπουν να επικεντρώνομαι στο πιο σημαντικό κομμάτι, που είναι η αποτύπωση κίνησης. Πρέπει να είμαι έτοιμος να φωτογραφίσω την έκφραση του γαμπρού, ενώ γυρίζει το κεφάλι του να δει για πρώτη φόρα τη νύφη να έρχεται προς το μέρος του. Η έκφρασή του δεν είναι σημαντική, μπορεί να χαμογελάει ή να δακρύζει. Απλώς ξέρω ότι πρέπει να αποτυπώσω τη στιγμή με αυθεντικότητα, ώστε εκείνος να μπορεί να κοιτάζει αυτήν την ανάμνηση για πάντα.
Για εμένα, φωτογραφία σημαίνει να λύνεις προβλήματα, να μιλάς για τη ζωή, να επικοινωνείς με όλους στη σιωπή.