"Η πιο σημαντική λήψη για ένα περιοδικό είναι το εξώφυλλο", λέει ο Maki Galimberti, " και τα εξώφυλλα σχεδόν πάντα αφορούν τα πρόσωπα. Τα πρόσωπα δημιουργούν σύνδεση με τον θεατή όπως τίποτα άλλο και αυτός είναι ο λόγος που ειδικεύτηκα στο πορτραίτο". Ο Maki έχτισε μια λαμπερή καριέρα στη φωτογραφία πορτραίτου, συνεργαζόμενος με τα σημαντικότερα ιταλικά περιοδικά, αλλά τότε κάτι άλλαξε.
Όπως λέει, "Το πρόβλημα είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι εκδότες έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν για φωτογράφους, κάτι που με οδήγησε στο να εργάζομαι απευθείας με ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες που θέλουν να προωθήσουν την εικόνα ή την επιχείρησή τους. Αλλά, ως επαγγελματίας, για εμένα είναι βασικό να έχω έναν σκοπό και πάθος για το θέμα μου. Έτσι, ακόμα κι αν η εργασία για τις εταιρείες έχει γίνει πιο σημαντική από ό,τι για τα περιοδικά, συνεχίζω να αναζητώ το λαμπερό αποτέλεσμα των εξωφύλλων".
Έτσι, δημιουργήθηκε το "Casting Italy", ένα έργο που περιλαμβάνει καθημερινούς ανθρώπους από την πατρίδα του Maki, ο οποίος τους έχει φωτογραφίσει σαν να είναι σταρ.
Η μεταμόρφωση πραγματικών ανθρώπων σε σταρ της πρώτης σελίδας έχει τα πλεονεκτήματά της, λέει ο Maki, ως προς το ότι "η φωτογράφιση μιας ομάδας ερευνητών για μια διαφήμιση νοσοκομείου μπορεί να είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα από τη φωτογράφιση ενός ηθοποιού ή ενός τραγουδιστή, και η ανακάλυψη της ομορφιάς και της υπερηφάνειας που προσφέρει η απεικόνιση φυσιολογικών ανθρώπων είναι μια επαγγελματική εμπειρία την οποία απολαμβάνω ιδιαίτερα".
Στην καρδιά της διαδικασίας λήψης ενός πορτραίτου είναι το να φέρεσαι καλά στους ανθρώπους, αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα τους και την καλύτερη πλευρά τους, "Είναι αλήθεια", μας λέει, "η δουλειά μου αντανακλά την αγάπη μου για τους ανθρώπους".
Η μηχανή του Sony α7R III τον βοηθάει να συνδέεται με τον κόσμο, ειδικά όσο αφορά το σύστημα αυτόματης εστίασης στα μάτια.
"Η λεπτομέρεια και η ποιότητα των εικόνων από τις δύο α7R III που χρησιμοποιώ είναι απίστευτα σημαντική", μας λέει, "αλλά για έναν επαγγελματία φωτογράφο πορτραίτων, το να μην κρύβεται πίσω από το εικονοσκόπιο είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Πιστεύω ότι, όταν το κάνω αυτό, χάνω την προσοχή των θεμάτων μου και τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από αυτήν τη σχέση. Έτσι, εμπιστεύομαι το σύστημα αυτόματης εστίασης στα μάτια της α7R III και εργάζομαι χρησιμοποιώντας την πίσω οθόνη. Με αυτόν τον τρόπο, μπορώ να αφοσιωθώ στη σχέση με τον άνθρωπο που φωτογραφίζω".
Ο τρόπος με τον οποίο η α7R III βοηθάει στη δημιουργία μιας σχέσης ενισχύεται από χαρακτηριστικά όπως είναι η λειτουργία αθόρυβης λήψης της μηχανής, που είναι γνωστό ότι βοηθάει τους πιο ντροπαλούς ανθρώπους να συμπεριφέρονται με μεγαλύτερη φυσικότητα μπροστά στον φακό. Και ο Maki διασφαλίζει την εξαιρετική ποιότητα και το βάθος πεδίου χρησιμοποιώντας δύο από τους αγαπημένους φακούς των φωτογράφων πορτραίτων, τον GM FE 24-70 mm f/2,8 και τον GM FE 70-200 mm f/2,8. Έχει από έναν στην κάθε μηχανή, αποκτώντας έτσι την ευελιξία να καλύπτει κάθε πλάνο, από κοντινά έως και ομαδικές λήψεις.
Ο Maki βγάζει το θέμα του σαν σταρ για εξώφυλλο, συνεργαζόμενος με στιλίστα, όπως σε φωτογράφιση περιοδικού. Η λεπτομέρεια τραβάει την προσοχή του θεατή και αφαιρεί τους περισπασμούς που ο φωτογράφος μπορεί να μην προσέξει. "Την πρώτη φορά που συνεργάστηκα με στιλίστα, ένιωσα ότι είμαι στον παράδεισο των φωτογράφων. Η προσοχή στο ντύσιμο και στις λεπτομέρειες αυτόματα βελτίωνε τη φωτογραφία. Έτσι, προσπαθώ να το κάνω κάθε φορά". Η μεγάλη οθόνη 3 ιντσών της α7R III επίσης βοηθάει, καθώς η προβολή 100% απεικονίζει το καρέ πιο πιστά από το παραδοσιακό οπτικό εικονοσκόπιο.
Και τελικά, όπως πάντα, το μυστικό είναι το φως. Όσον αφορά τον φωτισμό για φωτογραφίσεις εξωφύλλου, η αγαπημένη συνταγή του Maki είναι να χρησιμοποιεί έναν μεγάλο προβολέα softbox στο θέμα, ισορροπώντας το φυσικό φως μιας εξωτερικής τοποθεσίας. Για τον Maki, η προετοιμασία είναι τα πάντα. "Η μελέτη της τοποθεσίας είναι συχνά το ίδιο σημαντική με την προσοχή που αφιερώνουμε στο θέμα", λέει, "καθώς το φόντο παίζει καίριο ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας του ατόμου που φωτογραφίζω. Και, άλλωστε, αυτό είναι και το πιο σημαντικό, όχι απλώς να φαίνεται κάποιος όμορφος, και ο εξοπλισμός μού είναι απολύτως απαραίτητος για να το πετύχω".