Παρόλο που τον Αύγουστο, η Γροιλανδία δεν είναι τόσο παγωμένη όσο είναι τον χειμώνα, οι θερμοκρασίες στα ανοιχτά της θάλασσας παραμένουν πολύ δύσκολες. Για τον φωτογράφο τοπίων Albert Dros, το κίνητρο για να υποβάλει τον εαυτό του σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι το δέλεαρ του φωτός. Με σχεδόν 24 ώρες ηλιακό φως, ο ήλιος αιωρείται στις παρυφές του ορίζοντα επί ώρες, χρωματίζοντας τον ουρανό με εντυπωσιακές πορτοκαλί, μοβ και μπλε ανταύγειες.
Έχοντας ήδη χρησιμοποιήσει στη χώρα του, την Ολλανδία, ένα πρωτότυπο μοντέλο της Sony α7R IV πριν να κυκλοφορήσει στην αγορά, το ταξίδι στη Γροιλανδία πρόσφερε στον Albert άλλη μία ευκαιρία να δει στην πράξη τις πραγματικές δυνατότητες της Sony α7R IV των 61 megapixel.
Ο Albert αφιέρωσε δύο εβδομάδες όπου κοιμόταν και φωτογράφιζε στο ίδιο σκάφος για να τραβήξει τις λήψεις του, κάτι για το οποίο λέει αστειευόμενος ότι "πραγματικά, ήταν εμπειρία!" Ο Albert ήταν κάθε νύχτα έξω, στο σκάφος, φωτογραφίζοντας για ατελείωτες ώρες. "Ήταν πανέμορφα", θυμάται, "υπήρχαν τόσο πολλά διαφορετικά χρώματα και τρόποι για να δουλέψεις με τον ήλιο του μεσονυκτίου. Για κάποιον σαν εμένα, είναι σαν παιδική χαρά! Είχε παντού εκπληκτικές εικόνες να τραβήξεις".
Ενώ το φυσικό τοπίο πρόσφερε το πανέμορφο φόντο, ο Albert εισήγαγε σε κάποιες φωτογραφίες ένα θέμα ως αντικείμενο εστίασης, στη μορφή ενός γιοτ με έντονο κόκκινο πανί. "Έχουμε πολλές φωτογραφίες με αυτό το σκάφος" μας λέει. "Ήμουνα στο ένα σκάφος και συνομιλούσα από τον ασύρματο με τον καπετάνιο του άλλου σκάφους, ζητώντας του να τοποθετήσει το κόκκινο σκάφος στην τέλεια θέση για τη λήψη".
Ωστόσο, πιστεύει ότι όλος αυτός ο προγραμματισμός κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δεν ακύρωσε τη δημιουργική πτυχή της φωτογράφισης. "Πρέπει να περιμένεις ώστε το σκάφος να φτάσει στο σωστό σημείο και η σελήνη να ανέβει στο σωστό ύψος στον ουρανό" εξηγεί. "Και πρέπει να το προγραμματίσεις και να είναι όλα τέλεια, αν θέλεις να τραβήξεις την τέλεια εικόνα. Και είναι πολύ δύσκολο να το πετύχεις όπως πρέπει".
Οι πιο πολλοί φωτογράφοι τοπίων τον περισσότερο καιρό βρίσκονται στην ξηρά, με τρίποδα στημένα σε στέρεο έδαφος και τα πάντα σταθερά τοποθετημένα στη θέση τους. Η φωτογράφιση από σκάφος είναι μια εντελώς διαφορετική εμπειρία, ειδικά όταν στο θέμα σου περιλαμβάνεται και ένα άλλο σκάφος.
"Η λήψη από σκάφος μόνο χαλαρωτική δεν είναι", λέει γελώντας ο Albert. "Οι συνθέσεις έρχονται και φεύγουν, και έτσι πρέπει να έχεις μια μηχανή που να μπορεί γρήγορα να εστιάσει, αλλιώς σε προσπερνάνε". Στην περίπτωση του Albert, ήταν σε ένα σκάφος και φωτογράφιζε ένα άλλο σκάφος, και επομένως, το άλλο σκάφος, η θάλασσα και τα παγόβουνα, μετακινούνταν όλα μαζί.
"Διαπίστωσα ότι σε αυτές τις συνθήκες, ήταν καλύτερα να χρησιμοποιώ τη λειτουργία λήψης ριπής της α7R IV και να φωτογραφίζω στα 10 fps με συνεχή αυτόματη εστίαση. Τραβούσα και 70 λήψεις αν ήταν απαραίτητο, και μετά στην επεξεργασία, διάλεγα την καλύτερη. Οπότε, δεν έχανα ποτέ την κρίσιμη στιγμή, και το καλύτερο ήταν ότι έβγαζα αυτές τις στιγμές με την πλήρη ανάλυση των 61 megapixel".
Στον Albert αρέσει να φωτογραφίζει με ακραίους φακούς. Ενώ συνήθως οι φωτογράφοι τοπίων χρησιμοποιούν ευρυγώνιο φακό 24 mm, ίσως σπάνια και 16 mm, ο Albert συνήθως φωτογραφίζει είτε με 12 mm είτε με 400 mm, στο εντελώς αντίθετο άκρο του φάσματος. Φυσικά, η φωτογράφιση τοπίων από σκάφος, με φακό 400 mm περιπλέκει τις συνθήκες στη φωτογράφιση με έναν εντελώς άλλο τρόπο.
"Χρησιμοποίησα τον φακό GM OSS FE 100-400 mm f/4-5,6" σημειώνει. "Αυτός ο φακός είναι τόσο ευκρινής! Έχει το ευκρινέστερο ζουμ που έχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Μαζί με τον αισθητήρα 61 megapixel στη μηχανή α7R IV αποτυπώνει και την παραμικρή λεπτομέρεια, κάτι που επίσης οφείλεται στη σταθεροποίηση του φακού και της μηχανής. Σε μία από τις φωτογραφίες, κατάφερα να βγάλω το φεγγάρι στα 400 mm και να πετύχω την κατάλληλη έκθεση με ταχύτητα κλείστρου στο 1/50ό και απόλυτη ευκρίνεια".
Γιατί λοιπόν ο Albert επέλεξε τη νέα Sony α7R IV για τα τελευταία του έργα; "Λατρεύω να φωτογραφίζω τοπία με πολλές λεπτομέρειες. Επομένως, μου φαίνεται φοβερή η υψηλότερη ανάλυση της Sony α7R IV", μας λέει, "όπως και το δυναμικό εύρος των 15 στοπ. Και επιπλέον, το σώμα της μηχανής έχει ελαφρώς ανανεωμένο σχεδιασμό και βελτιώσεις συγκριτικά με την υπάρχουσα μηχανή α7, σε απλά πράγματα, όπως καλύτερα καλύμματα για τις εξωτερικές θύρες. Αυτές οι φαινομενικά μικρές λεπτομέρειες μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά για μένα όταν φωτογραφίζω σε δύσκολες συνθήκες, όπως για παράδειγμα σε αυτό πρότζεκτ".
"Έχω εμμονή με τη λήψη της τέλειας φωτογραφίας."