"Για εμένα", λέει ο Dennis Schmelz, "το να κάνεις μια ταινία σημαίνει να δημιουργήσεις μια ιστορία και να προκαλέσεις συναισθήματα. Μπορείς να κάνεις τον κόσμο να γελάσει ή κλάψει, μόνο με εικόνες και ήχο. Είναι ένα τόσο υπέροχο μέσο, που ακόμα με συναρπάζει καθημερινά".
Ο Dennis άρχισε να χρησιμοποιεί μηχανές Sony το 2017 και ένα από τα αγαπημένα του έργα στα οποία έχει δουλέψει από τότε είναι ένα ταξιδιωτικό βίντεο που παρουσιάζει τη Γροιλανδία. "Το ταξίδι ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία ζωής", λέει. "Η χώρα με εντυπωσίασε από τις πρώτες στιγμές, γιατί είναι τόσο απομονωμένη από τον υπόλοιπο κόσμο".
Ο Dennis γύρισε την ταινία με δύο μηχανές Sony, την Alpha 7S II, για αποτύπωση απίστευτης λεπτομέρειας ακόμα και σε χαμηλό φως, και την Alpha 6500, την οποία χρησιμοποίησε με gimbal, χάρη στο μικρό μέγεθος.
Καταρχάς, ο Dennis προσάρμοσε φακούς της παλιάς του DSLR, για χρήση με την Alpha 7S II, και είχε τους Sony 10-18 mm και 35 f/1.8 με την Alpha 6500. "Οι δύο Sony E mount APS-C είναι πολύ μικροί και ελαφριοί, τέλειοι για gimbal".
Ο Dennis έχει πλέον στραφεί αποκλειστικά στους φακούς Sony και χρησιμοποιεί τους FE 16-35 mm f/2.8, FE 24-70 mm f/2.8, FE 70-200 mm f/2.8, FE 100-400 mm f/4.5-5.6 και FE 24 mm f1.4 –όλοι Sony G Master, κάτι που του έκανε τεράστια διαφορά. "Η αυτόματη εστίαση σε συνδυασμό με τους φακούς Sony είναι απλώς απίστευτη", λέει, "και δεν θέλω ποτέ να γυρίσω σε DSLR!"
"Μου αρέσει ιδιαίτερα η παρακολούθηση εστίασης κι η αυτόματη εστίαση στα μάτια", λέει ο Dennis, "είναι απίστευτα καλή. Αλλά μου αρέσει και η μη αυτόματη εστίαση, για να πειραματίζομαι και να έχω μια φυσική αίσθηση. Οι Sony διαθέτουν πολλά εργαλεία για γρήγορη εστίαση ακριβείας, όπως την εστίαση με τονισμό περιγραμμάτων και τη μεγέθυνση".
"Το ταξίδι με όλον τον εξοπλισμό βίντεο είναι δύσκολο, αλλά ο Dennis έχει μια χρήσιμη συμβουλή: "Μου αρέσει το ζουμ ευκρινούς εικόνας", εξηγεί. "Σου επιτρέπει να περικόψεις την εικόνα, με σχεδόν μηδέν απώλεια ποιότητας. Έτσι, μπορώ να πάω 1,5 φορές πιο κοντά σε 4K και έως 2 φορές πιο κοντά σε Full HD και συχνά ταξιδεύω με λίγους επιλεγμένους φακούς εστίασης".
Παρά τις κρύες θερμοκρασίες της Γροιλανδίας, ο Dennis λέει ότι δεν έχει προβλήματα με τις μηχανές και τον εξοπλισμό. Ωστόσο, "μια βασική συμβουλή προστασίας του εξοπλισμού σε τόσο κρύο είναι να έχεις τις μπαταρίες κοντά στο σώμα σου, ώστε να παραμένουν ζεστές".
Ο Dennis έχει και εξοπλισμό ηχογράφησης, στον οποίο περιλαμβάνεται το Sony ECM-B1M για εγγραφή ήχου από τη μηχανή. Το B1M συνδέεται στην υποδοχή πολλαπλών συνδέσεων (Mi), δεν χρειάζεται να συνδεθεί κάποιο καλώδιο στην υποδοχή μικροφώνου της μηχανής, άρα ένα αντικείμενο λιγότερο. Για πιο περίπλοκους ήχους, ο Dennis χρησιμοποιεί εξωτερική συσκευή εγγραφής ήχου και, καθώς στα ταξίδια του έχει ηχογραφήσει πολλούς θορύβους περιβάλλοντος, έχει χτίσει μια τεράστια βιβλιοθήκη για τα έργα του.
"Η μουσική είναι καίρια στις ταινίες μου", λέει ο Dennis. "Βρίσκω μουσικές από πολλά μέρη, αλλά στο τελευταίο ταξιδιωτικό φιλμ μικρού μήκους, το White Angels of Camargue – Europe’s last Cowboys, συνεργάστηκα με έναν συνθέτη που έγραψε το σάουντρακ αποκλειστικά για το φιλμ, μια εντελώς διαφορετική διαδικασία. Συνήθως όμως, για βίντεο όπως της Γροιλανδίας, αφιερώνω ώρες σε πολλές πλατφόρμες μουσικής και δοκιμάζω πολλά τραγούδια, μέχρι να βρω το σωστό".
Η σωματική και πνευματική προετοιμασία για λήψη σε δύσκολο κλίμα είναι καίρια, αλλά εξίσου καίρια είναι η δημιουργική προετοιμασία. "Πριν το ταξίδι, έχω μια γενική ιδέα για το είδος του ταξιδιωτικού φιλμ που θα κάνω", λέει ο Dennis. "Κάνω πολλή έρευνα, αλλά είναι σημαντικό να αφήνεις περιθώριο στον αυθορμητισμό".
Και τι θα συμβούλευε ο Dennis για το γύρισμα ανάλογων ταξιδιωτικών φιλμ; "Απλώς κάν' το! Η προετοιμασία είναι απαραίτητη, ειδικά σε χώρες όπως είναι η Γροιλανδία, αλλά πρέπει να υπάρχει χώρος για δημιουργικότητα και αυθορμητισμό. Πάντα μπορείς να πεις μια ιστορία και να ανακαλύψεις μια φρέσκια οπτική".
"Πάντα υπάρχει μια νέα ιστορία και μια διαφορετική άποψη στα πράγματα"