Η εικόνα είναι το παν 

 Peter Neill

Δεν είναι τυχαίο ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά είδη φωτογραφίας, η φωτογραφία συναυλιών, αποτελεί και έναν από τους πιο δύσκολους χώρους για να καθιερωθεί κανείς. Με σκληρή δουλειά και επιμονή, ο Peter Neill έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους φωτογράφους συναυλιών.

Ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνει τους καλλιτέχνες τον έχει οδηγήσει σε συνεργασίες με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής σκηνής, όπως οι The Script, ο Rick Astley, ο Will.I.am και ο Justin Timberlake.

peter-neill-sony-alpha-7RIII-rock-star-with-gibson-hummingbird-guitar
© Peter Neill | Sony α7R III + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/320 s σε f/2,8 ISO 1600

Παρά τον αυθορμητισμό που χαρακτηρίζει ορισμένες από τις φωτογραφίες αυτών των εκπληκτικών ζωντανών ερμηνειών, μπορεί να κρύβεται μεγάλη έρευνα και σχεδιασμός πίσω από τις φωτογραφίες που βλέπουμε τελικά.

"Όταν συνεργάζομαι με κάποιον καλλιτέχνη για πρώτη φορά, κάνω έρευνα για να μάθω τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για τα οποία είναι γνωστός. Για παράδειγμα, ο Nicky Wire (μπασίστας των Manic Street Preachers) κάνει πάντα κάποιο τρελό ακροβατικό στην πίστα, ενώ ο Danny από τους The Script ανεβαίνει συχνά πάνω στα ντραμς και κάνει άλμα στο τέλος της συναυλίας. Πρέπει να είσαι πάντα έτοιμος να απαθανατίσεις αυτές τις στιγμές." 

peter-neill-sony-alpha-7SII-the-band-elbow-in-concert-2018
© Peter Neill | Sony α7S II + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/320 s σε f/2,8 ISO 5000

 "Ένα από τα πράγματα που μου αρέσει να κάνω για έναν καλλιτέχνη με τον οποίο δεν έχω συνεργαστεί ποτέ, είναι να εξερευνώ το YouTube για βίντεο που έχουν τραβήξει οι θαυμαστές του από τις συναυλίες του. Πρόκειται για έναν καλό τρόπο να μάθει κανείς τι πρόκειται να συμβεί. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχετε δημοσιογραφικό πάσο για τρία μόνο τραγούδια και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τραγουδιού όλοι οι φωτογράφοι που βρίσκονται στον χώρο του Τύπου πηγαίνουν δεξιά, επειδή ο μπασίστας έρχεται στην άκρη της σκηνής. Ωστόσο, γνωρίζω ότι αυτό που θα συμβεί στο τρίτο τραγούδι είναι ακόμη καλύτερο καθώς ο τραγουδιστής θα πάει και θα κάνει κάτι στα αριστερά. Μπορώ να είμαι εκεί και να τραβήξω τη φωτογραφία που δεν θα καταφέρει να τραβήξει κανείς άλλος." 

peter-neill-sony-alpha-7RIII-the-script-lead-singer-with-gibson-acoustic-in-concert

© Peter Neill | Sony α7R III + 24-70mm f/2,8 GM | 1/800s @ f/2,8 ISO 1250

Όπως με τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, ο Peter προσπαθεί να αναπτύσσει σχέσεις με τους ανθρώπους που συνεργάζεται. Το ζητούμενο δεν είναι να τραβά κανείς φωτογραφίες με κάθε ευκαιρία.

"Μερικές φορές, οι καλύτερες φωτογραφίες είναι αποτέλεσμα εμπιστοσύνης και του να γνωρίζεις πότε να κλείνεις τη φωτογραφική μηχανή. Πριν μερικά χρόνια, ήμουν στο παρασκήνιο σε μια συναυλία του Gary Barlow και είχα πιάσει κουβέντα με τον μάνατζέρ του, όταν ξαφνικά εμφανίστηκε η οικογένεια του Gary τρέχοντας προς το καμαρίνι του. Εκείνη τη στιγμή, έβαλα ενστικτωδώς το καπάκι στον φακό της μηχανής."

"Μερικές ώρες μετά, ο Gary μου είπε, 'Είδα που έβαλες το καπάκι στον φακό και το εκτιμώ ιδιαίτερα'. Αυτές οι μικρές στιγμές μπορεί να έχουν μεγάλη σημασία. Όσες φορές έχω δει τον Gary έκτοτε, είναι πολύ συνεργάσιμος, καθώς κατάφερα να του εμπνεύσω εμπιστοσύνη από νωρίς".

ter-neill-sony-alpha-7SII-guy-garvey-elbow-in-concert
© Peter Neill | Sony α7S II + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/500 s σε f/2,8 ISO 640

Τα τελευταία χρόνια, ο Peter δουλεύει τόσο στο στούντιο όσο και δίπλα στη σκηνή, αλλά η σχέση του με τους καλλιτέχνες είναι αυτό που τον βοηθά να τραβά τις φωτογραφίες που θέλει.

"Μέχρι στιγμής, όλοι όσοι έχουν περάσει από το στούντιό μου ήταν άνθρωποι που γνώριζα ήδη για κάποιο διάστημα και αυτό βοηθά στο να γνωρίζεις καλύτερα την προσωπικότητά τους. Για παράδειγμα, ο Rick Astley έχει πολύ ευχάριστο και ιδιαίτερο χαρακτήρα, γι' αυτό όταν ήρθε στο στούντιο, του ζήτησα να κάνει κάποια πράγματα, ώστε να αναδείξει αυτήν την πλευρά του. Αν δεν τον ήξερα, απλώς δεν θα είχα καν τη δυνατότητα να του το ζητήσω."

peter-neill-sony-alpha-7SII-rick-astley-in-the-studio-posing-for-portrait

© Peter Neill | Sony α7S II + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/250 s σε f/3,2 ISO 400

Για τον Peter, η επεξεργασία φωτογραφιών στο στούντιο είναι συνεργατική διαδικασία. Ο ίδιος, όμως, πιστεύει επίσης ότι ο ρόλος του ως φωτογράφος είναι εξίσου δημιουργικός και δεν περιορίζεται μόνο στη χρήση της φωτογραφικής μηχανής.

"Έχω πάντοτε την τάση να ζητάω από τον καλλιτέχνη να μου δείξει μερικές φωτογραφίες από τα πράγματα που του αρέσουν. Την ίδια στιγμή, όταν ο καλλιτέχνης προσλαμβάνει κάποιον που έχει δημιουργικό ρόλο, το κάνει ακριβώς για να είσαι δημιουργικός. Στην πραγματικότητα, πρέπει να βρίσκεις την κατάλληλη ισορροπία, δηλαδή να προσπαθείς να καλύψεις τις ανάγκες του καλλιτέχνη και ταυτόχρονα να σκέφτεσαι τι θα μπορούσε να γίνει ακόμη καλύτερα και πώς να βγουν οι φωτογραφίες πραγματικά ξεχωριστές. Γι' αυτό πρέπει να πιστεύεις στον εαυτό σου ως ειδικός επί της φωτογραφίας."

peter-neill-sony-alpha-7SII-coldabank-in-the-studio-portrait

© Peter Neill | Sony α7S II + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/250 s σε f/8,0 ISO 50

Για όλες τις λήψεις του, ο Peter βασίζεται σε δύο φωτογραφικές μηχανές, τη Sony α7R III και τη Sony α7S II. Κάθε φωτογραφική μηχανή τού προσφέρει ελαφρώς διαφορετικές δυνατότητες, ώστε να καλύπτει τις εκάστοτε ανάγκες του. 

"Η ευελιξία που παρέχουν οι δύο φωτογραφικές μηχανές είναι φανταστική. Και οι δυο τους είναι εξαιρετικές τόσο για φωτογραφίες όσο και για βίντεο. Για παράδειγμα, αν θέλω να βγάλω καταπληκτικές φωτογραφίες ή βίντεο σε χαμηλό φωτισμό, η α7S II έχει απίστευτες επιδόσεις. Από την άλλη, αν θέλω την καλύτερη δυνατή ανάλυση, χρησιμοποιώ την α7R III. Οι δυο βασικοί φακοί μου είναι ο φακός 24-70 mm f/2,8 G Master και ο φακός 70-200 mm f/2,8 G Master. Επίσης, έχω νοικιάσει πολλές φορές τον φακό 85 mm f/1,4 G Master. Λατρεύω το χειροκίνητο διάφραγμα σ' αυτόν τον φακό και είναι ο επόμενος που θα αγοράσω!"

Για όσους θέλουν να ακολουθήσουν τα βήματα του Peter, η συμβουλή του είναι να είναι αποφασισμένοι και να μην το βάζουν κάτω.

"Θα φας πολλά χαστούκια πριν την πρώτη σου επιτυχία. Πρέπει να έχεις αποφασιστικότητα, γιατί οι περισσότεροι τα παρατάνε. Τα καταφέρνουν αυτοί που είναι αποφασισμένοι. Το σημαντικότερο όλων είναι να έχεις τη σωστή νοοτροπία."

Χρήσιμες συμβουλές από τον Peter, για καλύτερες φωτογραφίες

Γνωρίστε το θέμα σας. Μάθετε πώς συμπεριφέρεται στη σκηνή και τι πρέπει να περιμένετε από τη σκηνική παρουσία του σε συγκεκριμένα κομμάτια.

Κατά τη λήψη πορτραίτων στο στούντιο, επικοινωνήστε και συνδεθείτε με το θέμα σας. Θα σας βοηθήσει να το κατανοήσετε καλύτερα και ως αποτέλεσμα, θα βγάζετε πιο καλές φωτογραφίες. 

Να ξέρετε πότε πρέπει να αφήσετε τη μηχανή. Εάν σας ευνοήσει η τύχη και έχετε πάσο για τα παρασκήνια, πρέπει να καταλαβαίνετε πότε τελειώνει το σόου και πότε πρέπει να σταματήσετε να φωτογραφίζετε τον καλλιτέχνη. 

Μάθετε να χειρίζεστε τη μηχανή σας με κλειστά μάτια. Θα χρειαστεί να βρείτε όλα αυτά τα κουμπιά σε σκοτεινούς χώρους, χωρίς φως.

Δοκιμάστε τη μη αυτόματη εστίαση. Χρησιμοποιήστε την προβολή μεγέθυνσης και την εστίαση με τονισμό περιγραμμάτων, για γρήγορα αποτελέσματα ακριβείας.

 Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο 

ILCE-7SM2

Φωτογραφική μηχανή E-mount α7S II με αισθητήρα πλήρους καρέ

ILCE-7RM3

Φωτογραφική μηχανή α7R III πλήρους καρέ 35 mm με αυτόματη εστίαση

SEL2470GM

FE 24 - 70mm f/2,8 G Master

TEST
Peter Neill
Alpha universe

Peter Neill

Ηνωμένο Βασίλειο 

Ο Peter Neill είναι ο καλύτερος φωτογράφος που έχουμε βρει. Δεν χρησιμοποιούμε κανένα άλλον πια. - Mark Sheehan, The Script.

Προβολή προφίλ


x