brendan de clercq sony alpha 6600 άδειος δρόμος με δύο ποδηλάτες και τις επιμηκυμένες σκιές τους δίπλα σε λεωφορειολωρίδα

Ματιά στην απομόνωση

Brendan de Clercq

Την άνοιξη του 2020, η Ολλανδία, όπως και μεγάλο μέρος του υπόλοιπου κόσμου, τέθηκε σε καθεστώς περιορισμού κυκλοφορίας. Τα μέτρα αντιμετώπισης της COVID-19 επέβαλαν πολλούς περιορισμούς στην κανονική ζωή. Για πολλούς φωτογράφους, αυτοί οι πρωτόγνωροι περιορισμοί έπρεπε να καταγραφούν. Ο ειδικός στα πορτραίτα και τη φωτογραφία δρόμου Brendan de Clercq λέει ότι οι περιορισμοί τού έδωσαν έμπνευση, όσον αφορά στη φωτογραφία δρόμου. Έτσι, κατά τη διάρκεια των περιορισμών κυκλοφορίας δεν του απέμεινε παρά μία επιλογή: Να τη μετατρέψει σε φωτογραφικό πρότζεκτ, χρησιμοποιώντας τη μηχανή του α6600.

brendan de clercq sony alpha 6600 εγκαταλελειμμένη γέφυρα και έντονα σύννεφα

© Brendan de Clercq | Sony α6600 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/200s @ f/8.0, ISO 200

"Επί της ουσίας, είμαι φωτογράφος δρόμου", εξηγεί ο Brendan, "και μου αρέσει πολύ να μου βάζω εργασίες. Αυτό είναι που κάνει τη φωτογραφία διασκεδαστική και που πραγματικά εμπνέει τη δημιουργικότητά μου. Έτσι, ως απάντηση στους περιορισμούς κυκλοφορίας που ίσχυαν εν μέρει στην Ολλανδία, φωτογράφιζα τους ερημωμένους δρόμους του Άλκμααρ, που είναι η πόλη μου, και του Άμστερνταμ, που βρίσκεται δίπλα. Είναι τόσο περίεργο, γιατί οι δρόμοι κανονικά θα ήταν ασφυκτικά γεμάτοι από τουρίστες και ντόπιους".

brendan de clercq sony alpha 6600 άδειες καρέκλες έξω από ένα καφέ στο Άμστερνταμ

© Brendan de Clercq | Sony α6600 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/60s @ f/8.0, ISO 125

Οι δρόμοι, άδειοι από ανθρώπους, σίγουρα προσφέρουν ένα παράξενο θέαμα. Αλλά για να το κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον, ο Brendan αποφάσισε να φωτογραφίσει τότε που κανονικά θα ήταν η ώρα αιχμής.

"Αυτή η αντίθεση προσθέτει στις εικόνες μια επιπλέον αίσθηση. Χρησιμοποίησα διάφορες τεχνικές για να συλλάβω το κλίμα της ανησυχίας στους δρόμους", εξηγεί. "Φωτογράφισα με ευρυγώνιο φακό E 10-18 mm f/4 OSS αντί για 35 mm, που είναι συνήθως η επιλογή μου για τον δρόμο, επειδή ήθελα να δείξω το κενό. Οι περισσότερες φωτογραφίες τραβήχτηκαν από το επίπεδο του εδάφους, από ψηλά ή υπό γωνία, που δεν είναι η συνήθης προσέγγιση για φωτογράφιση δρόμου. Δεν είναι η κανονική προοπτική. Αλλά αυτό ήθελα, επειδή ούτε αυτοί είναι κανονικοί καιροί."
brendan de clercq sony alpha 6600 οικοδομικές εργασίες έξω από άδεια καταστήματα στο Άμστερνταμ

© Brendan de Clercq | Sony α6600 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/200s @ f/8.0, ISO 200

Η κεκλιμένη οθόνη αφής της α6600 ήταν καίρια για μερικές από αυτές τις λήψεις, καθώς o Brendan φωτογραφίζει άνετα από το έδαφος. "Γενικά είναι μια εξαιρετική μηχανή για φωτογράφιση δρόμου. Η οθόνη σε κάνει πιο δημιουργικό μερικές φορές, επειδή βλέπεις την τελική εικόνα καθαρά, με ένα πλαίσιο γύρω της. Περιστρέφω και δίνω κλίση στην οθόνη όπως θέλω. Στα πορτρέτα, θέλω να έχω επαφή με το θέμα μέσα από το εικονοσκόπιο, αλλά εδώ χρησιμοποιώ αυτή τη μεγάλη, φωτεινή οθόνη."

Και συνεχίζει, "Σε αντίθεση με την α7R IV που έχει κεντρικό εικονοσκόπιο, το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο της α6600 βρίσκεται αριστερά, ως κλασικό τηλέμετρο. Έτσι, χρησιμοποιείς και τα δύο μάτια για να δεις τι πρόκειται να μπει στο καρέ. Αν σου αρέσει να δουλεύεις έτσι, αυτή η μηχανή βοηθάει. Παρόλο που είναι μικρή και ελαφριά, διαθέτει πολλές δυνατότητες που βρίσκουμε στις μηχανές πλήρους καρέ, όπως τα μενού και την αντιστοίχιση των πιο συχνών ρυθμίσεων σε κουμπιά Fn. Μπορώ να αλλάξω φακούς και να πετύχω όμορφα αποτελέσματα, ενώ έχει ακόμη και υψηλού επιπέδου δυνατότητες, όπως αυτόματη εστίαση με παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο. Γενικά έχει πολλά όμορφα στοιχεία!"

brendan de clercq sony alpha 6600 άδειος δρόμος με δύο ποδηλάτες που έχουν επιμηκυμένες σκιές

© Brendan de Clercq | Sony α6600 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/200s @ f/8.0, ISO 800

Αυτή είναι μία από τις αγαπημένες λήψεις του Brendan από το έργο, που συνδυάζει πολλά από τα στοιχεία που θέλει να δείξει, σε μια κλασική φωτογραφία δρόμου. "Είναι η άποψη ενός δρόμου που κανονικά είναι γεμάτος αυτοκίνητα", εξηγεί, "αυτή η διαφορά είναι εμφανής, αλλά, επίσης, φαίνονται οι γραμμές του δρόμου. Αυτοί είναι οι περιορισμοί, αλλά υπάρχει ακόμα το πνεύμα της ανθρώπινης παρουσίας, με τις σκιές να διασχίζουν τις γραμμές και κάποιος να έχει γράψει στο οδόστρωμα the show must go on".

brendan de clercq sony alpha 6600 ζωγραφισμένος κάδος απορριμάτων έξω από ένα εγκαταλελειμμένο κατάστημα mcdonalds

© Brendan de Clercq | Sony α6600 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/160s @ f/9.0, ISO 125

Μπορείς να δεις αυτούς τους φυσικούς περιορισμούς στις φωτογραφίες του Brendan με πληθώρα πυλών και περιφράξεων, που μας κλείνουν τη θέα στους δρόμους. "Μια άλλη αγαπημένη μου είναι αυτή η φωτογραφία των McDonald's", λέει, "επειδή ο κάδος μοιάζει σαν κάποιον που στέκεται απ' έξω μόνος του. Φαίνεται σαν να θέλει να μπει μέσα. Ο κάδος είναι εμείς."

brendan de clercq sony alpha 6600 άδειες σχάρες ποδηλάτων έξω από γήπεδο

© Brendan de Clercq | Sony α6600 + E 10-18mm f/4 OSS | 1/320s @ f/9.0, ISO 160

Σημείωση: Για τη λήψη του ρεπορτάζ, ο Brendan ακολούθησε τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης, σύμφωνα με τις συστάσεις της ολλανδικής κυβέρνησης για τον περιορισμό κυκλοφορίας. Ακολουθήστε τους κανόνες περιορισμού κυκλοφορίας που ισχύουν στη χώρα σας και προσέχετε την υγεία σας.

Προϊόντα που παρουσιάζονται

Brendan de Clercq

Brendan de Clercq | Ολλανδία

"Κάποια μέρα θα τραβήξω το τέλειο πορτραίτο. Εκείνο που θα αποτυπώνει απόλυτα το συναίσθημα. Αυτός είναι ο λόγος που ανεβάζω τον πήχη των προσδοκιών στις φωτογραφίες μου κάθε μέρα."

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο του α Universe

Συγχαρητήρια! Γραφτήκατε με επιτυχία στο ενημερωτικό δελτίο του α Universe

Εισαγάγετε μια έγκυρη διεύθυνση email

Μας συγχωρείτε! Παρουσιάστηκε πρόβλημα.

Συγχαρητήρια! Γραφτήκατε με επιτυχία.