Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Λεπτομέρειες ιστορίας Alpha Universe
Γύρισμα του
Number 6 με την Alpha 7S III 

António Morais 

Ονομάζομαι António Morais. Είμαι κινηματογραφιστής και Sony Ambassador από την Πορτογαλία. Από μικρή ηλικία, ο πατέρας μου με μύησε στις απεικονιστικές τέχνες, από τη ζωγραφική έως τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι η στατική εικόνα δεν ήταν αρκετή για να αποτυπώσει τις σκέψεις μου, ήξερα ότι ήθελα κάτι παραπάνω. Η αποτύπωση της στιγμής είχε μαγεία, δύσκολο όμως να επιβιώσει στις τέσσερις ακμές του κάδρου. Από την αποφοίτησή μου, δεν σταμάτησα τη τραβώ βίντεο, ενισχύοντας το πάθος μου για την κινηματογράφηση. Έχω ταξιδέψει σε πάνω από 30 χώρες, πάντα με τις μηχανές και τα αξεσουάρ μου. Όταν προκύπτουν δυσκολίες στο γύρισμα, ηρεμώ, και νιώθω προνομιούχος επειδή η δουλειά μου βοηθά τους ανθρώπους να ταξιδεύουν, παρουσιάζοντας τον πραγματικό κόσμο ή κάτι φανταστικό στις εικόνες που τραβώ. Πρόσφατα μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω γύρισμα με τη νέα Alpha 7SIII και αποφάσισα να τη δοκιμάσω για να γυρίσω το νέο μου έργο "Number 6". 

Number 6: Επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού για την Alpha 7S III

Για αυτήν την ταινία μικρού μήκους, επέλεξα μια απλή και ευέλικτη διαμόρφωση για κινητικότητα στη λήψη. Χρησιμοποίησα έναν κλωβό SmallRig, μια οθόνη Atomos Ninja V, μαζί με βάση, ράβδους και στήριγμα για την οθόνη εστίασης.

Για τα φώτα, επέλεξα LED. Τα προτιμώ επειδή είναι γρήγορα και βολικά στη συναρμολόγηση. Με τη βοήθεια του Filipe Ferraria (ηλεκτρολόγος) και του Pedro Teixeira (βοηθός φωτός) πετύχαμε περίπλοκες διαμορφώσεις φωτισμού παρά τις στενές προθεσμίες. Για να καταλάβετε πόσο δύσκολο ήταν, κάναμε γύρισμα στον τρούλο του πλανητάριου όπου έπρεπε να δουλέψουμε με το φως του προβολέα για τη βασική έκθεση που κατέληξε στα 24 fps 1/30 του δευτερολέπτου σε ISO 16.000. Το απίστευτο ήταν ότι κάποιες από τις πηγές φωτισμού ήταν μόλις μόνο στο 5 έως 10%!

Μια άλλη σημαντική πτυχή της δημιουργίας ταινιών είναι η επιλογή σωστού φακού. Χρησιμοποίησα τους G Masters καθώς έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να αξιοποιούν καλύτερα τις μηχανές Sony. Για διαφορετικές εμφανίσεις, επέλεξα τους 24 mm f/1.4 GM, 135 mm f/1.8 GM και 400 mm f/2.8 GM OSS.

Το ηχητικό μέρος έγινε αποκλειστικά στο post-production. Για την ανάπτυξη της ιστορίας, χρειαζόμασταν έναν ηχητικό σχεδιασμό που να ανταποκρίνεται σε μια ταινία μικρού μήκους. Ο Ricardo Teixeira, ο σκηνοθέτης, συνεργάστηκε στενά με τον Daniel Carvalho, τον μουσικοσυνθέτη μας, για να πετύχουν την ηχητική περιπλοκότητα που χρειαζόταν το κομμάτι.

Ο António Morais καδράρει μια λήψη με τη φωτογραφική μηχανή του

Number 6: Επιλογή των σωστών ρυθμίσεων στην Alpha 7S III

Γενικά, η Alpha 7S III ήταν πιο μεστή και ολοκληρωμένη από προηγούμενα μοντέλα Alpha 7S για ταινίες, όπως βλέπετε στο βίντεο. Έκανα γυρίσματα σε 4K (UHD) από 24P έως 120P και στην υψηλότερη ανάλυση με λιγότερο συμπιεσμένο κωδικοποιητή βίντεο (XAVC-S-I) 4:2:2 στα 10 bit για να αξιοποιήσω στο έπακρο την εικόνα σε όλες τις διαμορφώσεις φωτισμού.

Για το προφίλ εικόνας, επιλέξαμε το S-log3/S-gamut3 για καλύτερη δυναμική καθώς οι σκηνές είχαν αρκετή αντίθεση. Η ισορροπία λευκού ρυθμίστηκε για κάθε σκηνή. Για τη διαβάθμιση των χρωμάτων, συνεργαστήκαμε με τον Stéphane Sagaz, έναν colourist και DIT, και αναπτύξαμε ένα LUT για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη δυναμική περιοχή με το S-log3/S-gamut3, ώστε να δώσουμε σε όλους στο σετ μιας αίσθηση της τελικής λήψης που θέλαμε. Αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική προκειμένου όλο το συνεργείο να κατανοήσει την κατεύθυνση της ταινίας. Η εκ των προτέρων δημιουργία αυτού του LUT ήταν επίσης πολύ χρήσιμη για την επεξεργασία, ώστε να έχουμε μια καλή βάση.

Για την αυτόματη εστίαση, ρύθμισα την ευαισθησία ταχύτητας και παρακολούθησης για να μιμηθώ μια χειροκίνητη εστίαση. Η μηχανή είχε άψογη συμπεριφορά κάθε φορά, εκτός αν η σκηνή ήταν θεοσκότεινη. Για αυτές τις ειδικές συνθήκες φωτισμού, κλείδωνα εύκολα την εστίαση σε μια συγκεκριμένη θέση και περίμενα να ανάψει ξανά το φως για να ξαναεστιάσω σε ένα πρόσωπο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, χρησιμοποίησα χειροκίνητη εστίαση με τη λειτουργία υποβοήθησης εστίασης, η οποία είναι εύχρηστη χάρη στο νέο ηλεκτρονικό viewfinder και την οθόνη LCD. Για την οθόνη, η λειτουργία αφής και το νέο μενού κατέστησαν τη μηχανή ακόμα πιο εύχρηστη. Η διάρκεια της μπαταρίας και η απαγωγή θερμότητας είναι επίσης πολύ εντυπωσιακές, ειδικά για 16ωρη λήψη.

Number 6: Η διαδικασία post-production

Το post-production είναι σημαντική διαδικασία στην Golpe Filmes. Χρησιμοποιούμε το Adobe Premiere Pro και το Davinci Resolve συνδυαστικά. Στο συγκεκριμένο έργο διακωδικοποιήσαμε το υλικό λήψης σε πιο εύχρηστο αρχείο για επεξεργασία στο Premiere και το συνδέσαμε με τα αρχικά αρχεία για τελική διαβάθμιση. Σε αυτήν την τελική διαδικασία, ο κωδικοποιητής 4:2:2 στα 10 bit έκανε τα πάντα πιο ευχάριστα και δημιουργικά.

Για την επεξεργασία, ο σκηνοθέτης συνεργάστηκε με την Ana Moreira, βοηθό σκηνοθέτη, και τον Stéphane Sagaz, colourist. Δεν επιλέξαμε παστέλ χρώματα που είναι mainstream αυτή την εποχή. Πήγαμε κόντρα στην τάση. Επιλέξαμε πιο έντονες εικόνες με αντίθεση χρησιμοποιώντας αναλογίες φωτισμού και αντίθεση χρωμάτων στο σετ και κάνοντας βελτιώσεις στο post-production για ανάδειξη του φωτός και των χρωμάτων. Ανέκαθεν μου άρεσε το έντονο στυλ και θαυμάζω DP που ακολουθούν αυτή την προσέγγιση. Εμπνέομαι από τον Roger Deakins ASC και τον Vittorio Storaro ASC, καθώς και οι δύο εργάζονται εντός αυτών των ορίων φωτός και χρώματος.

Ο António Morais εστιάζει μια λήψη με τη φωτογραφική μηχανή του

Τα αρχεία από την Alpha 7S III είναι πολύ καλύτερα από τα προηγούμενα μοντέλα. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι φυσικά ο κωδικοποιητής 4:2:2 στα 10 bit, αλλά υπάρχει και κάτι άλλο. Νομίζω ότι η Sony έκανε κάποιες αλλαγές στην τεχνολογία των χρωμάτων, στοχεύοντας σε πιο φυσικούς και καθαρούς τόνους δέρματος, το οποίο είναι πολύ καλό. Για να μην παρεξηγηθώ, τα προηγούμενα μοντέλα ήταν πολύ καλά, αλλά περιορίζονταν από τον κωδικοποιητή των 8 bit.

Μια άλλη σημαντική πτυχή της λήψης ταινίας μικρού μήκους είναι οι ταχύτητες μεταφοράς αρχείων. Οι νέες κάρτες CFExpress Type A είναι ταχύτατες! Αντιγράψαμε μια πλήρη κάρτα 160 GB σε λιγότερο από 3 λεπτά στο σετ. Για παράδειγμα, θυμάμαι ότι παραδώσαμε την κάρτα στον Francisco (1η AD) και την ξαναλάβαμε εν ριπή οφθαλμού μεταξύ στησιμάτων. Ρώτησα τον Stéphane αν μπορούσα να είναι ασφαλές να την φορμάρω και μου είπε ναι, την είχε αντιγράψει δύο φορές! Αυτό λέει τα πάντα για την τεχνολογία αυτών των καρτών.

Τελικές σκέψεις για τη χρήση της Alpha 7S III στο σετ

Όπως ανέφερα προηγουμένως, πρόκειται για μια ολοκληρωμένη και μεστή μηχανή επαγγελματικής χρήσης. Η εμπειρία μου στο σετ ήταν άρτια και η μηχανή δεν με πρόδωσε ποτέ. Με αυτό το είδος μηχανής, χρειάζομαι πιστότητα και αξιοπιστία και αυτό ακριβώς μου έδωσε η Alpha 7S III. Δεν μπορώ να σπαταλώ ούτε λεπτό αμφισβητώντας τον εξοπλισμό μου. Χρειάζομαι όλο τον χρόνο που έχω διαθέσιμο για να είμαι δημιουργικός.

Προϊόντα που παρουσιάζονται
ILCE-7SM3
α7S III με επαγγελματικές δυνατότητες για βίντεο/στατικές εικόνες

ILCE-7SM3

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL135F18GM
FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL400F28GM
FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

Σχετικά άρθρα