Ένα πανοραμικό όραμα 

Dilian Markov

Ο Dilian Markov φωτογραφίζει σε σταθερή βάση για τις βουλγαρικές εκδόσεις μεγάλων διεθνών εντύπων, όπως το Elle, το Cosmopolitan και το Harper’s Bazaar, αλλά δεν σταματούν να τον γοητεύουν τα ταξίδια και οι εξερευνήσεις. Και λατρεύει τη δύναμη που μπορεί να έχει μια πανοραμική εικόνα. 

"Εκτός από τη δημιουργική μου δουλειά, το άλλο πάθος μου είναι τα ταξίδια. Λίγα χρόνια νωρίτερα, βρήκα μια μικρή φωτογραφική μηχανή με τρομερούς φακούς και ποιότητα εικόνας που μου επέτρεψε να βγω στον δρόμο και να τραβήξω την 'πραγματική ζωή', χωρίς μακιγιάζ και τεχνητό φως. Την ίδια χρονιά, έφυγα πολύ καιρό για διακοπές. Ακολουθώντας την έμπνευση της στιγμής, μετακομίσαμε με την οικογένειά μου σε ένα τροχόσπιτο και αρχίσαμε να ταξιδεύουμε για ενάμιση μήνα. Φωτογράφιζα καθημερινά την οικογένειά μου και τη ζωή που μας περιέβαλε στις εξερευνήσεις μας.

Ο Dilian στο ταξίδι του είχε τη Sony NEX-6, τη μηχανή που επηρέασε το είδος των φωτογραφιών που αποτύπωνε. Η μηχανή είχε μια λειτουργία που έδινε στον Dilian τη δυνατότητα να εξερευνήσει την πανοραμική φωτογραφία. Κάτι που πάντα τον συνάρπαζε, αλλά που ποτέ δεν είχε την υπομονή να κάνει.

dilian markov sony nex 6 ασπρόμαυρο ορεινό τοπίο στην ανδαλουσία της ισπανίας
© Dilian Markov | Sony NEX-6 + 55 mm f/1,8 ZA | 1/500 s με f/4,0 ISO 100

"Στη δουλειά μου είμαι πολύ δυναμικός. Σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιώ τρίποδο και είμαι πάντα σε κίνηση, αναζητώντας 'κάτι νέο' στο άτομο που φωτογραφίζω, όπως μια κίνηση, ένα χαμόγελο ή μια φυσική αντίδραση. Ακριβώς το ίδιο κάνω και στην ταξιδιωτική φωτογραφία."

"Σέβομαι την ακρίβεια και την υπομονή των συναδέλφων που χρησιμοποιούν τρίποδο για να τραβήξουν πανοραμικές φωτογραφίες καρέ-καρέ, αλλά εγώ δεν είμαι έτσι. Απλά δεν έχω την υπομονή και δεν είναι αυτός ο τρόπος φωτογράφισης που μου αρέσει. Από τη στιγμή που ανακάλυψα τη λειτουργία πανοραμικών λήψεων, είμαι πολύ ευχαριστημένος με την ευκαιρία λήψης φωτογραφιών που μου προσφέρει."

Για τους αμύητους, η λειτουργία πανοραμικής λήψης των μηχανών Sony επιτρέπει στους φωτογράφους να δημιουργούν την πανοραμική εικόνα με μια απλή κίνηση σάρωσης της μηχανής. Καθώς η μηχανή τραβάει τις φωτογραφίες, ταυτόχρονα τις συνενώνει, δημιουργώντας μία ενιαία πανοραμική άποψη, απαλλάσσοντας τον φωτογράφο από τον κόπο λήψης ανάλογων εικόνων.

 

dilian markov sony nex 6 ασπρόμαυρο ορεινό τοπίο στην ανδαλουσία της ισπανίας
© Dilian Markov | Sony α6500 + 10-18 mm f/4 | 1/250 s με f/11 ISO 100

"Η πανοραμική φωτογραφία πάντα μου ασκούσε έλξη, ενστικτωδώς, χωρίς συγκεκριμένο λόγο. Λατρεύω τα ανοιχτά, διευρυμένα τοπία, με πολύ χώρο. Και το νερό και το φως με έχουν επίσης επηρεάσει πολύ. Τέτοια μέρη ανανεώνουν την ενέργειά μου και την επιθυμία μου να φωτογραφίζω. Όταν στέκομαι μπροστά σε ανάλογα τοπία, ο μόνος τρόπος να εκφράσω αυτό που βλέπουν τα μάτια μου και αυτό που νιώθει η καρδιά μου είναι να τραβήξω πανοραμικές φωτογραφίες."

 

dilian-markov-sony-alpha-6000-girl-gazes-at-ocean-in-cannes-panoramic
© Dilian Markov | Sony α6000 + 16-50 mm f/3,5-5,6 | 1/320 s με f/13 ISO 100

Αν και θα περίμενε κανείς ότι οι περισσότερες πανοραμικές φωτογραφίες του Dilian θα ήταν τοπία, συχνά αντιμετωπίζει το μεγάλο φορμά ως έναν τρόπο παρουσίασης μιας εναλλακτικής οπτικής.

"Ταξίδευα για επαγγελματικούς λόγους στις Κάννες, για μια πολυεθνική εταιρεία χημικών. Είχα δύο ώρες ελεύθερες. Περπατούσα με τη μηχανή μου στην παραλιακή. Ήταν μεσημέρι και ο ήλιος έλαμπε. Κατά κανόνα, αυτή η ώρα δεν είναι κατάλληλη για φωτογράφιση. Έφτασα στο τέλος του δρόμου, πίσω από πλήθη τουριστών στην παραλία, και ξαφνικά το βλέπω μπροστά μου: ένα νεαρό κορίτσι να κοιτάζει με λαχτάρα τα πλοία στην προβλήτα. Σήκωσα τη μηχανή και τράβηξα ενστικτωδώς, χωρίς να σκέφτομαι. Ήξερα ότι θα είχα μόνο μία ή δύο ευκαιρίες. Το κορίτσι γύρισε το κεφάλι της προς τη μηχανή, με κοίταξε και έφυγε. Αλλά εγώ είχα ήδη τραβήξει τη φωτογραφία που ήθελα. Δεν ήταν μια τυπική πανοραμική, αλλά το αποτέλεσμα ήταν μαγικό.

dilian markov sony alpha 7II η αγορά του ιούλιου καίσαρα στη ρώμη πανοραμική στο ηλιοβασίλεμα
© Dilian Markov | Sony α7 II + 35 mm f/2,8 | 1/60 s με f/4,0 ISO 125

Όσο για τον λόγο που ο Dilian συνεχίζει να τραβάει πανοραμικές φωτογραφικές, είναι πολύ απλός: "Έχω πανέμορφες φωτογραφίες από διαφορετικά μέρη ανά τον κόσμο, σε κλασικό φορμά 2/3 και 1/1. Όταν όμως παρουσιάζω μια πανοραμική σε μήκος 2,50 m, η εντύπωση που δημιουργεί είναι εντελώς διαφορετική. Αν σταθείς μπροστά της, πρέπει να γυρίσεις το κεφάλι σου για να δεις ολόκληρη την εικόνα. Εκείνη τη στιγμή, βλέπω στα μάτια των θεατών τον τρόπο με τον οποίο όλοι μεταφέρονται νοητικά στο μέρος που έχω φωτογραφίσει. Η επίδραση που έχει είναι κάτι μοναδικό!"

dilian-markov-sony-alpha-7II-idyllic-beach-in-cuba-showing-tree-branches-sticking-out-of-water
© Dilian Markov | Sony α7 II + 35 mm f/2,8 | 1/500 s με f/16 ISO 100

 "Οι πανοραμικές λήψεις με έκαναν να αντιληφθώ ότι όταν φωτογραφίζω με την καρδιά μου, μπορώ να αγγίξω την ψυχή των ανθρώπων."

Χρήσιμες συμβουλές του Dilian:

Βγάλτε φωτογραφίες με την καρδιά σας, τη στιγμή που σας λέει να τραβήξετε.

Τραβήξτε από διαφορετικές γωνίες, με διαφορετικούς φακούς, μέχρι να βρείτε την τέλεια εικόνα. Μην ικανοποιείστε με την πρώτη λήψη.

Κατά την επεξεργασία φωτογραφιών, προσέξτε πολύ τα χρώματα και την αντίθεση στην εικόνα. Πρόκειται για μια πολύ ευαίσθητη διαδικασία και μπορεί είτε να καταστρέψει την εικόνα είτε να την κάνει ιδιαίτερα εντυπωσιακή.

Πριν από τη δημοσίευση μιας φωτογραφίας, περιμένετε λίγες μέρες μετά την επεξεργασία. Κοιτάξτε τη με φρέσκια ματιά, πριν να αποφασίσετε εάν η επεξεργασία είναι τέλεια ή εάν θα θέλατε να αλλάξετε κάτι.

Στις πανοραμικές φωτογραφίες, μην κοιτάζετε μόνο το προφανές θέμα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ακόμα και ανθρώπους στις φωτογραφίες σας για να προσθέσετε κάτι διαφορετικό.

 Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο 

ILCE-6500

Φωτογραφική μηχανή E-mount APS-C α6500

ILCE-6000

Φωτογραφική μηχανή α6000 E-mount με αισθητήρα APS-C

ILCE-7M2

Φωτογραφική μηχανή α7 II E-mount με αισθητήρα πλήρους καρέ

TEST
SELP1650


E PZ 16-50 mm F3,5-5,6 OSS

Dilian Markov
Alpha universe

Dilian Markov

Βουλγαρία

Για μένα, ο λόγος για να φωτογραφίζει κανείς είναι για να αγγίξει την ψυχή άλλων ανθρώπων.

Προβολή προφίλ


x