"Με την ταξιδιωτική φωτογραφία, μπορούμε να δούμε εκπληκτικά μέρη στον κόσμο, ενώ είμαστε μακριά" λέει ο İlkin Karacan Karakuş, "αλλά η πραγματικά καλή ταξιδιωτική εικόνα θα κάνει τον θεατή να θέλει να κλείσει μια πτήση για εκεί".
Παρόλο που ο Ilkin έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο για τη δουλειά του, το μέρος που γνωρίζει καλύτερα και έχει τραβήξει κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες του είναι η γενέτειρά του, η Κωνσταντινούπολη. Καθώς φωτογραφίζει στους ιστορικούς δρόμους της πόλης για πολλά χρόνια, η δουλειά του İlkin αποδεικνύει ότι η οικειότητα με ένα μέρος προσφέρει ακόμα πιο ελκυστικές εικόνες.
"Μαθαίνω τα χαρακτηριστικά ενός μέρους και πώς ανταποκρίνεται στο φως και τις εποχές" εξηγεί ο İlkin. "Για παράδειγμα, το ιστορικό Τζαμί Ορτάκιοϊ ή η Γέφυρα Ατατούρκ είναι κατάλληλα για ηλιοβασίλεμα ή μήπως φαίνονται καλύτερα στην ανατολή; Μόνο μετά από αξιολόγηση αυτών των παραγόντων" εξηγεί, "θα βρεθείς εκεί τη σωστή στιγμή και με τον σωστό εξοπλισμό. Και τότε, μπορεί να έχεις μια ευκαιρία να συγκινήσεις πραγματικά τον θεατή".
Εξαιρετικό δείγμα αυτής της μελετημένης προσέγγισης είναι η εικόνα time-lapse του İlkin, ενός ματωμένου φεγγαριού που βυθίζεται πίσω από τον Πύργο Γαλατά. Το ματωμένο φεγγάρι συμβαίνει κάθε 149 χρόνια. Για να καδράρει τον πύργο στα 200 mm, αλλά η σελήνη να έχει χώρο να κινηθεί κατά μήκος της εικόνας προς τη δύση της, ο İlkin χρησιμοποίησε τη λειτουργία λήψης σε διαστήματα της Alpha 7R III και ρύθμισε το κλείστρο ώστε να ενεργοποιείται κάθε λίγα λεπτά. "Οι εικόνες συνδυάστηκαν αργότερα, στην επεξεργασία" εξηγεί, "αλλά, φυσικά, το πραγματικό μυστικό ήταν η παρουσία μου εκεί τη σωστή στιγμή, ώστε να τραβήξω τις κατάλληλες εικόνες. Έκανα έρευνα πολύ νωρίτερα, για να κατανοήσω την τοποθεσία. Πήγα πολλές φορές, φωτογραφίζοντας άλλα φεγγάρια, ώστε να δω τι συμβαίνει και πού πρέπει να είμαι. Όταν ξύπνησα την άλλη μέρα, είδα ότι πολλά τοπικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης είχαν χρησιμοποιήσει τις εικόνες μου και ένιωσα πολλή χαρά", θυμάται. "Κυρίως, επειδή είχα την ευκαιρία να δείξω στον κόσμο το μέρος όπου γεννήθηκα, μεγάλωσα και συνεχίζω να ζω".
"Στις όμορφες, ζωντανές πόλεις όπως στην Κωνσταντινούπολη" παραδέχεται ο İlkin "δεν είναι δύσκολο να βρεις υπέροχα θέματα στους δρόμους. Μπορεί να είναι ένας πωλητής καλαμποκιών, παιδιά που παίζουν ποδόσφαιρο ή το αστικό τραμ που περνάει μέσα στη βροχή... Η πρόκληση όμως, ώστε αυτές οι λήψεις να γίνουν ενδιαφέρουσες για τον θεατή είναι να βρεις το σωστό φως ή τις σωστές περιστάσεις. Και η ανατολή και η δύση του ηλίου σίγουρα προσφέρονται ιδανικά. Όταν ο ήλιος είναι χαμηλά δημιουργεί απίστευτα εφέ διάθλασης του φωτός όταν αντανακλάται στην αρχαία πέτρα ή σε φωτεινά πορτραίτα ή όταν αποκαλύπτει τον καπνό από τις ψησταριές των εστιατορίων, που υψώνεται σαν ομιχλώδες παραπέτασμα στους δρόμους της πόλης".
Η ανατολή και η δύση του ηλίου όμως, είναι επίσης στιγμές όπου μπορεί να είναι δύσκολη η έκθεση ακριβείας, και τότε ο İlkin εμπιστεύεται το εξαιρετικό δυναμικό εύρος και το βάθος bit της Sony α7R III. "Πάντα προτιμάω να φωτογραφίζω σε μη αυτόματη λειτουργία, έχοντας ως οδηγό μου το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο" εξηγεί, "και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά. Επίσης όμως, φωτογραφίζω σε λειτουργία Raw, που σημαίνει ότι μπορώ να ελέγξω τα φωτεινά σημεία και τις σκιές ακόμα πιο εύκολα κατά την επεξεργασία. Με τη χρήση ασυμπίεστων αρχείων Raw 14 bit, καταγράφονται κάθε τύπου δεδομένα, και έτσι, εξαρτάται από εσένα και δεν υπάρχει περιορισμός στο είδος της επεξεργασία που θέλεις να κάνεις".
"Με τέτοιο εξοπλισμό" συνεχίζει, "αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχημένης λήψης των φευγαλέων στιγμών στον δρόμο που ποτέ δεν ξαναβλέπεις, όπως είναι η συγκεκριμένη. Βελτιώνει τα αντανακλαστικά σου και έχεις την καλύτερη ευκαιρία για τεχνικά άψογα αποτελέσματα. Και καθώς τα σώματα των μηχανών Sony είναι τόσο μικρά και λεπτά, τα έχω πάντα μαζί μου στον δρόμο, και μπορώ εύκολα να μεταφέρω δύο μηχανές με προσαρτημένους φακούς. Για παράδειγμα, έχω τον ZA OSS 16-35 mm f/4 στη μία και τον GM 24-70 mm f/2.8 στην άλλη, για να μη χάνω χρόνο αλλάζοντας φακούς και να έχω τη δυνατότητα να αλλάζω προβολή στη στιγμή".