“Γιατί ξεκίνησα να φωτογραφίζω αυτοκίνητα;”, επανέλαβε γελώντας ο Frederic Schlosser όταν τον ρωτήσαμε. “Για να είμαι ειλικρινής, το ξεκίνησα, γιατί σκέφτηκα ότι αν φωτογραφίσω μια Lamborghini, για παράδειγμα, θα μπορούσα να καθίσω για λίγο στο εσωτερικό της! Και μετά όλα πήραν τον δρόμο τους”.
Αν και βγάζει και πιο συμβατικές φωτογραφίες με αυτοκίνητα, το στιλ που έκανε γνωστό τον Frederic έχει, όπως ο ίδιος λέει, “επίκεντρο τη διάθεση. Κάνω πολλή διαφήμιση και προφανώς οι πελάτες θέλουν να δουν το προϊόν τους στο τέλος, αλλά αυτό που με εμπνέει πραγματικά, και που θέλει σήμερα ο πελάτης, είναι η ατμόσφαιρα. Σε μια τέλεια λήψη αυτοκινήτου, το αμάξι δεν είναι στο επίκεντρο της εικόνας, αλλά κομμάτι της. Παρουσιάζεις ένα lifestyle στο οποίο θέλεις να ανήκεις. Τα αυτοκίνητα προορίζονται για οδήγηση και απόλαυση. Το να κάθονται απλώς ακίνητα δεν έχει τίποτα το συναρπαστικό”. Για να μεταδώσει την ατμόσφαιρα, πρέπει να κινείται γρήγορα και να αξιοποιεί το φως και τον καιρό όπως είναι κάθε δεδομένη στιγμή. Κάτι που σημαίνει ότι ο Frederic πλέον βασίζεται στις μικρές, ελαφριές, ανθεκτικές και με προηγμένες λειτουργίες μηχανές Sony Alpha, με έναν συνδυασμό των Alpha 7R, 7R II και 7R III. “Σε μεγάλο μέρος της εμπορικής δουλειάς μου, είχα μηχανή μεγάλου-μεσαίου φορμά, αλλά ο εξοπλισμός Alpha με βοήθησε να εργάζομαι με πιο αυθόρμητο και δημιουργικό τρόπο”, εξηγεί.
“Αν η μηχανή είναι αργή”, λέει ο Frederic, “η ρύθμιση μπορεί να απαιτεί πολλή ώρα και να χάσεις τη στιγμή. Δεν επιτρέπει την αυθόρμητη λήψη. Σε μια πρόσφατη φωτογράφιση στη Βαρκελώνη, είχαμε σχεδόν δύο ώρες καλού φωτός για 10 διαφορετικές λήψεις. Αλλά τα σώματα Alpha έχουν ό,τι χρειάζεται για γρήγορη λήψη υπέροχων φωτογραφιών. Είναι πάντα έτοιμα, με τέλεια αυτόματη εστίαση. Το δυναμικό εύρος προσφέρει λεπτομέρεια αδύνατη προηγουμένως, ενώ, με την ανάλυσή της, έχω επιλογές από κοντινή περικοπή μέχρι τεράστια μεγέθυνση. Όλα αυτά σημαίνουν ότι μπορώ να πετύχω πολλές τυχαίες στιγμές που παλιότερα δεν θα δοκίμαζα καν. Είναι μια μηχανή που προσφέρει εκπληκτικές επιλογές”. Αυτές οι “τυχαίες” στιγμές είναι κάτι που ο Frederic έχει πλέον αγαπήσει στις φωτογραφίσεις του και λέει ότι “στην πραγματικότητα, η ατέλεια είναι τελειότητα. Όταν ξεκίνησα, τα πάντα έπρεπε να είναι τέλεια, τα πάντα ήταν σχεδιασμένα. Ήθελα να φωτίζω κάθε στοιχείο, έβαζα τη μηχανή σε τρίποδο… Τώρα, όμως, πιστεύω ότι ο ρεαλισμός είναι πολύ καλύτερος και το ίδιο ισχύει και για τα τοπία”.
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα περιλαμβάνεται σε μια αγαπημένη συλλογή φωτογραφιών του Frederic, όπου μια BMW M2 περνάει κάτω από μια γέφυρα του Λος Άντζελες. “Ήμουν στο Λος Άντζελες για μια δουλειά”, εξηγεί, “και ένας φίλος είχε αυτό το αυτοκίνητο, οπότε για δική μας διασκέδαση, περάσαμε δυο ώρες βγάζοντας αυτές τις φωτογραφίες. Η τοποθεσία έχει υψηλή αντίθεση, που επιτρέπει στον θεατή να ξεχωρίσει το αμάξι από τα σχήματα και τις σκιές και να βλέπει πόσο το απολαμβάνει ο οδηγός”.
Ένα άλλο σετ φωτογραφιών περιλαμβάνει τη νυχτερινή λήψη μιας BMW i8, μέσα στη βροχή. Σταγόνες σε αποεστίαση καλύπτουν τον φακό και διαπερνούν τις καθαρές γραμμές του αυτοκινήτου, αλλά είναι καθοριστικές για τη δημιουργία της αίσθησης της βραδινής οδήγησης μέσα στην καταιγίδα. “Ο κόσμος νομίζει ότι αυτές οι σταγόνες προστέθηκαν με Photoshop, αλλά όλες είναι ενιαίες λήψεις”, εξηγεί, “και όλο το φως προέρχεται από αυτοκίνητα που περίμεναν πίσω μας, επειδή νόμιζαν ότι περιμέναμε στο φανάρι! Ήταν λίγο βιαστικό, αλλά είχε πολύ πλάκα”.
Ο Frederic θεωρεί ότι η μηχανή του σειράς α7R είναι κρίσιμη για τη λήψη ανάλογων φωτογραφιών. “Όταν έχω μια σύνθεση όπως εκείνη με την BMW i8 στη γέφυρα, δεν θέλω να σκέφτομαι ότι η μηχανή μπορεί να κινδυνεύει από τη βροχή, θέλω απλώς να τραβήξω τη λήψη. Η μηχανή πρέπει σίγουρα να δουλέψει και, χάρη στην αδιαβροχοποίηση της Alpha, δεν είχα ποτέ τέτοια προβλήματα”.
Μια άλλη αγαπημένη του συλλογή παρουσιάζει μια Mercedes-Benz EQC στην ανατολή του ηλίου, πάνω από τις σουηδικές ακτές. Και πάλι, η ατμόσφαιρα της εικόνας ταιριάζει απόλυτα με την καμπάνια. “Αυτό ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mercedes και το σλόγκαν έλεγε ότι ξημερώνει μια νέα εποχή. Οπότε, φωτογραφίζαμε κόντρα στο φως και κόντρα στον χρόνο, για να αποτυπώσουμε αυτήν την ατμόσφαιρα… είχαμε 10 με 15 λεπτά για το τέλειο φως και, σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν μπορείς να σπαταλάς χρόνο στη μηχανή. Αλλά με τη σειρά Alpha 7R, δεν χάνεται ούτε στιγμή και είναι απλώς τέλεια για κάθε περίσταση”.
"Με κίνητρο την τέλεια στιγμή."