σκιέρ κατεβαίνει μια δύσκολη πλαγιά με ταχύτητα

Συναρπαστικά βουνά

Mine Kasapoğlu

Είναι Ιανουάριος του 2021 και η επαγγελματίας φωτογράφος Mine Kasapoğlu κοιτάζει έξω μια στριφογυριστή κορδέλα από πάγο και χιόνι, που περνάει ανάμεσα από δέντρα και βράχους. Αυτό είναι το Στράιφ, η πίστα κατάβασης του Παγκόσμιου Κυπέλλου Σκι ανδρών στο Χάνενκαμ στο Κίτσμπουελ των αυστριακών Άλπεων. Είναι μια αγωνιώδης κατάβαση 860 μέτρων, που θεωρείται η πιο απαιτητική στον κόσμο. Δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη.

"Είναι η πιο δύσκολη διαδρομή κατάβασης που υπάρχει" λέει η Mine. "Είναι τρελό, αλλά εκπληκτικό να παρακολουθείς τους αθλητές να δοκιμάζουν το θάρρος και την επιδεξιότητά τους σε μια κατάβαση μέχρι κάτω".

Είναι προφανής ο θαυμασμός που τρέφει η Mine για τους σκιέρ που αναμετριούνται με την πιο ύπουλη πίστα στο σκι. "Όταν φωτογραφίζω" λέει, "πάντα θέλω να τους δείχνω τέλειους και ηρωικούς, αν μπορώ. Δεν με ενδιαφέρει να απαθανατίζω τις πτώσεις, γιατί δεν είναι αυτό που με αφορά. Και πιστεύω ότι αυτή η προσέγγιση τους αξίζει, γιατί για εμένα είναι υπερήρωες και θέλω να δείχνω την προσπάθειά τους προς την τελειότητα. Αν ήμουν στο πλήθος, θα τους ζητωκραύγαζα, αλλά μπορώ να τους υποστηρίζω και με τις φωτογραφίες μου".

σκιέρ που γέρνει στο πλάι κατά την κατάβαση μια πίστας

© Mine Kasapoğlu | Sony α9 II + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/16000s @ f/3.2, ISO 800

Η προσέγγισή της περιλαμβάνει την εξερεύνηση της ανθρώπινης πλευράς του επαγγελματικού αθλητισμού, κάτι που μπορεί να ξεχνιέται όταν όλες οι λήψεις είναι μοναχικές φιγούρες που προσπαθούν να κατέβουν το βουνό. "Μου αρέσει να απαθανατίζω τους σκιέρ εν δράση, αλλά φυσικά, και η προετοιμασία είναι ανεκτίμητη" λέει. "Όπως μια φωτογραφία του Max Franz, από όταν είχε βρει ένα ήσυχο μέρος για να μελετήσει τη διαδρομή και να προβάρει τις στροφές και τις υψομετρικές διαφορές στο μυαλό του".

σκιέρ ξεκουράζεται στα μπαστούνια του

© Mine Kasapoğlu | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/3.2, ISO 400

Οι αγώνες ταχύτητας έχουν δυσκολίες τόσο για τους φωτογράφους όσο και για τους αθλητές. Αν δεν υπάρχει χώρος για λάθη για τους σκιέρ, δεν υπάρχει ούτε και εκείνους που τους απαθανατίζουν. "Είναι σημαντικό να επιλέξεις το σωστό σημείο" εξηγεί η Mine, "αλλά όπως και σε όλα τα σπορ στο ύπαιθρο, το φως και ο καιρός μπορούν να αλλάξουν τα πάντα. Στο Κίτσμπουελ, έχει φοβερές λήψεις στο τελευταίο άλμα, με το κοινό στο φόντο. Αλλά το 2021, δεν υπήρχε κοινό!

Φυσικά, είναι δύσκολη και η εστίαση και το καδράρισμα ενός θέματος που κινείται με 140 km/h, εκτός βέβαια, αν η λήψη γίνεται με Sony Alpha 9 II. Για αυτόν τον αγώνα, η Mine συνδύασε την Alpha 9 II με τον FE 400 mm f/2.8 GM OSS και ως συνήθως, έβγαλε μια σειρά εκπληκτικών λήψεων. "Ο συγχρονισμός είναι εξαιρετικά σημαντικός" λέει, "γιατί με τέτοια ταχύτητα, οι σκιέρ περνάνε από το πλάνο πριν καν το καταλάβεις. Η σύνθεση είναι αποτέλεσμα εμπειρίας και συγκέντρωσης, και πάντα υπάρχει κάτι που σε προϊδεάζει ότι ο σκιέρ θα μπει στο καρέ. Έρχονται ανά διαστήματα των 45 περίπου δευτερολέπτων, οπότε μπορείς να προετοιμαστείς. Και κάποιες φορές, βλέπεις τις τηλεοπτικές κάμερες να είναι στραμμένες επάνω τους, πριν να εμφανιστούν".

σκιέρ σε άλμα στον αέρα

© Mine Kasapoğlu | Sony α9 II + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter| 1/10000s @ f/4.0, ISO 640

Το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο χωρίς υποέκθεση της Alpha 9 II διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία, λέει η Mine, και σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό κλείστρο και τον ρυθμό καρέ, είναι ένα τέλειο εργαλείο για δράση. "Η μηχανή άλλαξε πραγματικά τον τρόπο με τον οποίο μπορώ να φωτογραφίζω στις πίστες" εξηγεί, "γιατί μπορώ να ακολουθώ το θέμα πολύ εύκολα, να τραβάω σε 20 fps και να ξέρω ότι κάθε φωτογραφία είναι σε εστίαση. Μάλιστα, το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο είναι απίστευτο και έξω στο χιόνι. έχει τόσο φως που οι φωτογραφίες στην κεντρική οθόνη δεν φαίνονται, αλλά με την Alpha 9 II, ξέρω ότι όλες θα είναι ευκρινείς".

"Τις περισσότερες φορές χρησιμοποιώ λειτουργία Real Time Tracking, που κλειδώνει πάνω στον σκιέρ και τον κρατάει σε τέλεια εστίαση, και αν γίνεται, θα το κάνω από την προηγούμενη πύλη, ώστε να τους ακολουθεί για περισσότερο χρόνο ενώ έρχονται προς τα εμένα. Βοηθάει που η αντίθεση ανάμεσα στον σκιέρ και το χιόνι είναι τόσο ψηλή, αλλά λειτουργεί τέλεια και σε λιγότερο τέλειες συνθήκες".

Αλλά το πάγωμα της κίνησης σε τόσο μεγεθυμένη προβολή έχει επίσης να κάνει με τις ταχύτητες κλείστρου που μπορείτε να πετύχετε και εδώ, η Mine εμπιστεύεται το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο της Alpha 9 II και την υψηλή απόδοση ISO, χρησιμοποιώντας ρυθμίσεις έως και 1/16.000 δευτερόλεπτα. "Πάντα χρησιμοποιώ το ηλεκτρονικό εικονοσκόπιο πλέον" εξηγεί. "Θεωρώ ότι υπερέχει απόλυτα. Παίρνω περισσότερα καρέ, πιο ευκρινείς εικόνες και είναι απόλυτα αθόρυβο, οπότε κανένας άλλος φωτογράφος φωτογράφοι γύρω μου δεν ξέρει ακριβώς πότε φωτογραφίζω, και αυτό μου αρέσει πολύ!"

σκιέρ σε υψηλή ταχύτητα σε κατηφόρα

© Mine Kasapoğlu | Sony α9 II + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/10000s @ f/3.2, ISO 800

Στο τέλος, πρέπει να υπάρχει νικητής. Ο Πρωταθλητής κατάβασης του Χάνεκαμ το 2021 ήταν ο Ελβετός, Beat Feuz, που ολοκλήρωσε τον αγώνα σε 1:53.77, κοντά στο ρεκόρ. Για τους φωτογράφους, η επιτυχία έρχεται με διαφορετικούς τρόπους. Για τη Mine, "όλα έχουν να κάνουν με την επιτυχημένη μετάδοση του συναισθήματος. Θέλω η καρδιά του θεατή να σκιρτήσει όταν δουν τη φωτογραφία μου, όπως σκίρτησε και η δική μου όταν την τράβηξα. Μπορεί να είναι το βλέμμα του αθλητή, η γλώσσα του σώματός του ή ο τρόπος με τον οποίο παίρνουν μια στροφή. Το μόνο που θέλω είναι να με συναρπάζει".

Προϊόντα που παρουσιάζονται

Mine Kasapoğlu

Mine Kasapoğlu | Turkey

"Αναζητάει φως, ενέργεια και συναίσθημα, για να τα αποτυπώσει ακριβώς την κατάλληλη στιγμή."

Σχετικές ιστορίες

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο του α Universe

Συγχαρητήρια! Γραφτήκατε με επιτυχία στο ενημερωτικό δελτίο του α Universe

Εισαγάγετε μια έγκυρη διεύθυνση email

Μας συγχωρείτε! Παρουσιάστηκε πρόβλημα.

Συγχαρητήρια! Γραφτήκατε με επιτυχία.