Ονομάζομαι James Glancy και είμαι παρουσιαστής των δικών μου λήψεων και υπέρμαχος της προστασίας της άγριας ζωής. Πριν από επτά χρόνια έφυγα από τον βρετανικό στρατό και ξεκίνησα μια νέα σταδιοδρομία στην προστασία της φύσης και την τηλεόραση. Έχω παρουσιάσει και γυρίσει εκπομπές για το Discovery Channel και το National Geographic και έχω κάνει την παραγωγή μιας περιβαλλοντολογικής σειρά για το Mail Plus στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχω πάθος τόσο για τη χερσαία όσο και για τη θαλάσσια άγρια ζωή, και ενώ μου αρέσει να εργάζομαι σε παραγωγές φυσικής ιστορίας, ένιωσα την ανάγκη να αφηγηθώ παραστατικά τις ιστορίες της καταστροφής του περιβάλλοντος από την ανθρώπινη δραστηριότητα και να φωτίσω τους ανθρώπους αυτούς που προστατεύουν τον πλανήτη μας. Μόλις επέστρεψα από την Αμερική, όπου γύριζα ένα ντοκιμαντέρ για καρχαρίες για το National Geographic.
The Wilderness Nearby
Το 2020 υπενθύμισε σε πολλούς από εμάς πόσο έχουμε αποκοπεί από τον φυσικό κόσμο. Οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στη ζωή μας έδωσαν στον κόσμο την ευκαιρία να ανακαλύψει την ομορφιά της φύσης, που συχνά βρίσκεται τόσο κοντά στο σπίτι. Ανέδειξε τη σημασία της προστασίας της άγριας ζωής και του περιβάλλοντος, χωρίς τα οποία δεν μπορούμε να επιβιώσουμε. Ήθελα να κάνω μια ταινία μικρού μήκους που να αναδεικνύει τα εντυπωσιακά είδη άγριας ζωής, που σε πολύ κόσμο της Νότιας Αγγλίας πρόσφεραν μια ανάπαυλα στη φετινή πανδημία, η οποία θα λειτουργήσει και ως οπτική αναπαράσταση του πόσο σημαντική είναι η προστασία της κοντινής άγριας ζωής.
Πρώτες εντυπώσεις με τη Sony FX6
Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στο γύρισμα με τη Sony FX6 ήταν η δυνατότητα λήψης αργής κίνησης σε 4K και 120 fps. Είναι ιδανική για την αποτύπωση εντυπωσιακών στιγμών άγριας ζωής. Μπορείτε να αναλύσετε τις κινήσεις των ζώων και να προσθέσετε συναίσθημα στο περιεχόμενό σας.
Κάτι επίσης απαραίτητο στις εξορμήσεις λήψης άγριας ζωής είναι ότι το μέγεθος και το βάρος του εξοπλισμού πρέπει να είναι το ελάχιστο, καθώς απαιτούνται λήψεις από διαφορετικές γωνίες ψηλά στα δέντρα ή στο επίπεδο του εδάφους. Η FX6 είναι απίστευτα ανθεκτική και μικρή, ιδανική για γύρισμα εν κινήσει, και εξαιρετικά ελαφριά για μηχανή αυτού του βεληνεκούς. Θα περίμενες κάτι να θυσιάζεται στον βωμό του μικρού μεγέθους, αλλά η ποιότητα εικόνας είναι απίστευτη σε κάθε φως, χάρη στον αισθητήρα full-frame 4K.
Κάτι άλλο που εκτίμησα είναι η αρθρωτή σχεδίασή της, που επιτρέπει τη γρήγορη προσάρτηση διάφορων αξεσουάρ, όπως το gimbal, μια βάση οχήματος ή ένα τρίποδο. Κατά την κινηματογράφηση άγριας ζωής, δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στη λήψη, επομένως, είναι απαραίτητο στο δικό μου είδος φωτογράφισης.
Για τη συγκεκριμένη φωτογράφιση, χρησιμοποίησα διάφορους μακριούς φακούς, εξαιτίας της φύσης της άγριας ζωής. Για κάθε πολύ κοντινή λήψη άγριων ζώων, χωρίς να ενοχληθούν, χρησιμοποίησα κυρίως τους φακούς Sony 70-200 mm F/2.8 GM, 600 mm F/4 GM και 200-600 mm G. Ο τελευταίος είναι πολύ ευέλικτος ως τηλεφακός, προσφέροντας γρήγορη αλλαγή κάδρου στις λήψεις. Επίσης, χρησιμοποίησα πιο ευρυγώνιους φακούς, όπως τον Sony 16-35 mm f/2.8 GM, ώστε το πλαίσιο της αφήγησης να περιλαμβάνει περισσότερο από το περιβάλλον.
Συμβουλές λήψης με τη Sony FX6 και τελευταίες σκέψεις
Αρχικά, θεωρώ σημαντική τη χρήση εγγενών φακών Sony E-mount, για πλήρη αξιοποίηση των εξαιρετικών δυνατοτήτων αυτόματης εστίασης της FX6. Παρόλο που συνεχίζω να φωτογραφίζω συνδυάζοντας φακούς αυτόματης και μη αυτόματης εστίασης στις ταινίες μου, διαπίστωσα ότι το νέο σύστημα αυτόματης εστίασης είναι εξαιρετικό για παρακολούθηση άγριας ζωής.
Αν έχετε χρησιμοποιήσει τη Sony FS7, τα μενού θα σας είναι οικεία, αλλά η FX6 έχει πολλές επιλογές για αποθήκευση προεπιλεγμένων λειτουργιών. Αξίζει να αφιερώσετε χρόνο στη ρύθμισή τους για λήψεις εν κινήσει, όταν έχετε περιορισμένο χρόνο προετοιμασίας.
Σχετικά με τα αξεσουάρ, θα συνιστούσα να συμπεριλάβετε ένα gimbal χειρός, καθώς η FX6 είναι μικρή και ελαφριά. Χάρη στην ευέλικτη σχεδίασή της, μπορεί να τοποθετηθεί σε gimbal διαφορετικών κατασκευαστών. Επίσης, θα έπαιρνα κι ένα viewfinder, για την οθόνη της FX6.
Η FX6 είναι μια υπέροχη προσθήκη στην εκπληκτική σειρά Sony Alpha. Πιστεύω ότι η FX6 θα γίνει η στάνταρ κάμερα για τους κινηματογραφιστές ντοκιμαντέρ. Όπως και η FS7, διαθέτει ανθεκτική κατασκευή για χρήση σε δύσκολα περιβάλλοντα, αλλά είναι πολύ πιο μικρή και παρέχει πολύ υψηλότερη ποιότητα εικόνας.