Ποιος φοβάται το σκοτάδι;

Mike Will

"Το καλύτερο με τη φωτογράφιση σε χαμηλό φωτισμό", λέει ο Mike Will, "είναι ότι αποτελεί πρόκληση. Δεν είναι εύκολο να την κατακτήσεις και, άρα, είναι μια ευκαιρία να αποδείξω τη δημιουργικότητά μου".

Ο Mike φωτογραφίζει αστικά τοπία σε χαμηλό φωτισμό και νυχτερινά πορτραίτα στο Λονδίνο εδώ και πολλά χρόνια, και για εκείνον η πρόκληση δεν ξεπεράστηκε ποτέ: "Προτιμώ πάντα να φωτογραφίζω νύχτα αντί για ημέρα, και σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν οι αντιδράσεις των ανθρώπων στις εικόνες μου. Μπορώ να πάρω μια σκηνή δρόμου που τη βλέπουμε δέκα φορές τη μέρα, μια θέα που θεωρούμε δεδομένη, και να σας κάνω να δείτε κάτι εντελώς διαφορετικό και εκπληκτικό".

mike will sony alpha 7RIII 20 κτίριο στην οδό Φέντσερτς στο νυχτερινό Λονδίνο

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35 mm f/2,8 GM | 1,0 s σε f/4,0, ISO 100

Χωρίς αμφιβολία, οι σκηνές χαμηλού φωτισμού του Mike είναι εντυπωσιακές. Είναι ένας κομψός συνδυασμός εξαιρετικής σύνθεσης, ακρίβειας συγχρονισμού και καθηλωτικών χρωμάτων, που έχει ωριμάσει μέσα στα χρόνια φωτογράφισης. Αυτός ο συνδυασμός, μαζί με τις δυνατότητες των μηχανών χωρίς καθρέπτη της σειράς Alpha και το πάθος του να ξεπερνάει τις προκλήσεις της φωτογράφισης νυχτερινών πορτραίτων, τον έχουν οδηγήσει στη δημιουργία φωτογραφιών με χαμηλό φωτισμό, που είσαι μαγικές και ενδιαφέρουσες.

Ο Mike λέει ότι καταβάλλει συνειδητή προσπάθεια να βελτιώσει κάθε εικόνα, χρησιμοποιώντας στοιχεία που θα την κάνουν να ξεχωρίσει και να τραβήξει την προσοχή του θεατή.

 

mike will sony alpha 7RIII άντρας στέκεται πίσω από φώτα που περιστρέφονται, μπροστά από τον καθεδρικό του Αγίου Παύλου

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35 mm f/2,8 GM | 2,5 s σε f/8,0, ISO 160

Οπότε, πώς ακριβώς μπορεί μια φωτογραφία με χαμηλό φωτισμό να αναβαθμιστεί σε κάτι πέρα από τα συνηθισμένα; Πώς αποκτά συναισθηματική ένταση και ενδιαφέρον; Ο Mike χρησιμοποιεί διάφορα μέσα, ένα εκ των οποίων είναι κυριολεκτικά να φωτογραφίζει από υπερυψωμένο σημείο.

"Τα υπερυψωμένα σημεία είναι υπέροχα για τη θέα σε πόλεις όπως είναι το Λονδίνο", μας λέει. "Επιπλέον, έχεις μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας, μακριά από το επίπεδο του δρόμου, και πιο εκτεταμένη θέα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία, για να μη χάνεται η επαφή με το μέρος που φωτογραφίζουμε και να διατηρείται η ταυτότητά του".

Για παράδειγμα, σε αυτήν τη λήψη πάνω από το Μπανκ, η θέα από πιο ψηλά δίνει μια παραδοσιακή σύνθεση τοπίου, με έντονες γραμμές-οδηγούς, που μπορούν να καθοδηγήσουν το μάτι του θεατή.

mike will sony alpha 7RIII ίχνη κινούμενων οχημάτων μακράς έκθεσης σε δρόμο στο νυχτερινό Λονδίνο

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35 mm f/2,8 GM | 5,0 s σε f/11,0, ISO 125

Η κίνηση είναι ένα επίσης σημαντικό στοιχείο, αλλά όχι κάθε είδους κίνηση. Η μακρά έκθεση σε χαμηλό φωτισμό προκαλεί θόλωση κινούμενης εικόνας και εφέ ροής φωτός. Ωστόσο, ο Mike λέει ότι, και πάλι, πρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο. Μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιεί είναι ο συνδυασμός στατικών στοιχείων με θόλωση, όπως το εστιακό σημείο του στατικού λεωφορείου στη λήψη του από το Μπανκ, ή η χρήση μιας ακίνητης ανθρώπινης φιγούρας, για αντίθεση με την κίνηση.

"Και πάλι, πρόκειται για ένα πρόβλημα που χρειάζεται λύση", εξηγεί ο Mike. "Πρέπει να έχεις πάθος και να επενδύσεις πολύ χρόνο, συχνά μέσα στο κρύο, περιμένοντας τη σωστή στιγμή. Πρέπει να αναμετρηθείς με τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα για να πετύχεις τον σωστό συγχρονισμό, αλλά ακόμα κι αν χρειαστούν 20 ή 30 προσπάθειες, όταν ξέρεις ότι έχεις τη λήψη που θες, το συναίσθημα είναι υπέροχο".

mike will sony alpha 7RIII άντρας που στηρίζεται σε τηλεφωνικό θάλαμο τη νύχτα, καθώς τα ίχνη κινούμενων οχημάτων διαπερνούν τον δρόμο

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35 mm f/2,8 GM | 2,0 s σε f/10,0, ISO 320

Για τις πιο πρόσφατες λήψεις του από μνημεία και αξιοθέατα του Λονδίνου σε χαμηλό φωτισμό, ο Mike χρησιμοποίησε τις έμπιστες μηχανές του α7r III και α7 III. Δεν αγνοεί τα πλεονεκτήματα των μηχανών χωρίς καθρέπτη, αλλά, καθώς η α7 II ήταν η πρώτη του επαγγελματική μηχανή, τα χαρακτηριστικά που κάνουν τη φωτογράφιση σε χαμηλό φωτισμό πολύ πιο εύκολη συγκριτικά με το παρελθόν του φαίνονται όλα πολύ αυτονόητα. "Όταν ο κόσμος με ρωτάει για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τις DSLR, όπως την εστίαση στο σκοτάδι ή την τελειοποίηση της έκθεσης, μου φαίνονται όλα εντελώς ξένα", λέει ο ίδιος και συνεχίζει, "Και τους ρωτάω, γιατί δεν χρησιμοποιείτε απλώς την εστίαση με τονισμό περιγραμμάτων ή δεν κοιτάτε τι γίνεται από το εικονοσκόπιο; Και, τότε, με κοιτάζουν με απορία! Μετά από χρόνια δουλειάς με τον εξοπλισμό Alpha, μάλλον πλέον θεωρώ δεδομένες όλες αυτές τις δυνατότητες, που για μένα είναι εντελώς αυτονόητες".

mike will sony alpha 7RIII κοιτάζοντας κάτω από τη σκάλα έναν φωτισμένο δεινόσαυρο στο βρετανικό μουσείο

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35 mm f/2,8 GM | 1/80 s σε f/2,8, ISO 2000

Η φωτογράφιση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού επίσης σημαίνει ότι όταν ο Mike επιλέγει τον εξοπλισμό του, το μέγεθος είναι σημαντικός παράγοντας. "Οι μικρότερες, πιο ελαφριές μηχανές και φακοί διευκολύνουν τη δουλειά μου στην πόλη τη νύχτα", εξηγεί, "και μια DSLR με ποιότητα πλήρους καρέ ανάλογη του εξοπλισμού μου Alpha θα είχε σχεδόν το διπλάσιο βάρος".

Και οι φακοί; Ο Mike μάς λέει ότι και οι φακοί είναι ελαφριοί: "Χρησιμοποιώ τον GM FE στα 16-35 mm με F2,8 στο 90% περίπου της δουλειάς μου με χαμηλό φωτισμό και μακρά έκθεση. Για πορτραίτα, όπως η λήψη του κοριτσιού στην κούνια, χρησιμοποιώ τον Distagon T* ZA FE 35 mm με F1,4, και ξέρω ότι με τη λειτουργία αυτόματης εστίασης στα μάτια των φωτογραφικών μηχανών Alpha, μπορώ να είμαι απόλυτα σίγουρος για την ευκρίνεια, ακόμα και με εντελώς ανοιχτό διάφραγμα".

mike will sony alpha 7RIII κορίτσι σε παιχνίδι λούνα παρκ που κρατιέται γερά ενώ στριφογυρίζει

© Mike Will | Sony α7R III + FE 35 mm f/1,4 ZA | 1/320 s σε f/1,8, ISO 1000

Ωστόσο, η πιο σημαντική πρόκληση στις λήψεις σε χαμηλό φωτισμό είναι η ποιότητα εικόνας και η δυνατότητα αποτύπωσης των απαραίτητων χρωμάτων και λεπτομερειών που συναρπάζουν τον θεατή. Και εδώ πάλι, οι μηχανές Alpha έρχονται στο προσκήνιο, και ο Mike αφήνει την ισορροπία λευκού στο αυτόματο και, στη συνέχεια, κάνει μικρές αλλαγές στο Lightroom.

Η απόδοση ISO και το δυναμικό εύρος ανταποκρίνονται επίσης στην πρόκληση του χαμηλού φωτισμού. "Τα πορτραίτα μου σε χαμηλό φωτισμό έχουν τραβηχτεί με σχεδόν ISO 1000 ή υψηλότερο", εξηγεί ο Mike, "αλλά ο αισθητήρας συνεχίζει να αποδίδει υψηλή λεπτομέρεια και ποιότητα, και οι εικόνες είναι πολύ καθαρές. Στις σκηνές δρόμου με χαμηλό φωτισμό, φωτογραφίζω σε ISO 50 έως 500, και υπάρχει ένα απίστευτα δυναμικό εύρος για λεπτομέρειες στα φωτεινά σημεία και στις σκιές. Όλα αυτά με βοηθούν να ξεπεράσω την πρόκληση του χαμηλού φωτισμού".

Και ποιες είναι οι τελευταίες συμβουλές του Mike για φωτογράφους νυχτερινών λήψεων; "Δεν αρκεί μόνο να βγεις έξω και να φωτογραφίσεις νύχτα. Πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό".

Προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο

ILCE-7RM3

Φωτογραφική μηχανή α7R III πλήρους καρέ 35 mm με αυτόματη εστίαση

ILCE-7RM3

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL35F14Z

Distagon® T* FE 35 mm F1.4 ZA

SEL35F14Z

Σχετικά άρθρα

Mike Will
Alpha Universe

Mike Will

Ηνωμένο Βασίλειο

Ακολούθησε τα όνειρά σου, εξερεύνησε τον κόσμο και απόλαυσε τη διαδρομή βγάζοντας φωτογραφίες

Προβολή προφίλ


x