Ονομάζομαι James Matthews. Είμαι κινηματογραφιστής, Youtuber και πρεσβευτής της Sony, από το Έσσεξ του Ηνωμένου Βασιλείου. Η δημιουργία ταινιών ήταν το πάθος μου από την ηλικία των 14 ετών και καθώς περνούσαν τα χρόνια, διαπίστωνα ότι εμπνέομαι από συναισθηματικούς παράγοντες, όπως η φύση, οι άνθρωποι και η μουσική. Αν ένας συνδυασμός αυτών των πραγμάτων μου δίνει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα, τότε οι ταινίες μου είναι το εργαλείο για να το εκφράσω στον κόσμο.
Sky on Fire
Στην ταινία μικρού μήκους μου «Sky on Fire», οδηγώ τους θεατές σε ένα εντυπωσιακό και περιπετειώδες ταξίδι, μέσα από την αναβίωση μιας εμπειρίας από τον κεντρικό χαρακτήρα, τον Luke. Το να βιώνεις μοναδικές εμπειρίες στη φύση, σημαίνει ότι βιώνεις και μοναδικά φυσικά τοπία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ακολουθούμε τον Luke, ενώ έρχεται αντιμέτωπος με το δύσκολο αλλά και όμορφο περιβάλλον της Μαδέρα, όπου φτάνει στην κορυφή του νησιού και βλέπει τον ουρανό να φλέγεται.
Πρώτες εντυπώσεις με τη Sony FX6
Το αγαπημένο μου χαρακτηριστικό στην FX6 σίγουρα είναι το μεταβλητό φίλτρο ND και η επιλογή μη αυτόματης λειτουργίας του. Έπαιξε βασικό ρόλο στο ομοιόμορφο ύφος της ταινίας, χωρίς να χρειάζονται εκπτώσεις στην ποιότητα για να επιτευχθεί η σωστή έκθεση. Με το μεταβλητό φίλτρο ND, η ταχύτητα κλείστρου και το βάθος πεδίου μπορούν να παραμένουν σταθερά και να αποδίδεται η συνέπεια που ήθελα.
Κάτι άλλο που εκτίμησα ήταν η τεχνολογία χρώματος. Πρέπει να είναι ό,τι καλύτερο έχω δει, εκτός από τις κορυφαίες κινηματογραφικές κάμερες Sony, Venice και FX9. Η ακρίβεια χρώματος είναι απίστευτη και γίνεται πιο απίστευτη με το προφίλ εικόνας S-Cinetone, ενώ έχει και εσωτερικό βάθος χρώματος 10 bit, για καλύτερη πτώση φωτεινών σημείων (π.χ. δεν κόβονται τα σύννεφα στον φωτεινό ουρανό) και μεγαλύτερη ευελιξία στο post production.
Η τελευταία ευχάριστη βελτίωση για εμένα είναι η απόδοση κυλιόμενου κλείστρου. Είμαι μεγάλος θαυμαστής της χειροκίνητης λειτουργίας για πολλές κινήσεις και τεχνικές περιστροφής. Το εφέ κυλιόμενου κλείστρου σχεδόν δεν υφίσταται στη συγκεκριμένη κάμερα και, έτσι, μπορώ να τη χειρίζομαι με σιγουριά, χωρίς να ανησυχώ για παραμόρφωση υπερβολικά πολλών ευθειών στο φόντο της λήψης.
Ύφος εικόνας και φακοί που χρησιμοποιήθηκαν στη λήψη
Για κάποια είδη ύφους, χρειάζονται συγκεκριμένοι φακοί με διαφορετικές εστιακές αποστάσεις που εκφράζουν διαφορετικά συναισθήματα και αφηγούνται την ιστορία. Για αυτήν την ταινία μικρού μήκους, χρησιμοποίησα τον Sony G Master FE 16-35 mm f/2.8 στα 35 mm για πολλές λήψεις. Ήθελα να πετύχω αυτήν τη μεσαία απόσταση, όπου βλέπεις τον χαρακτήρα από κοντά, αλλά επίσης τον βλέπεις και στο περιβάλλον του, καθώς αυτό ήταν σημαντικό στην ιστορία μας. Στα κοντινά του κεντρικού χαρακτήρα, χρησιμοποίησα τον Sony FE 85 mm f/1.8 για να απομονώσω τον χαρακτήρα από το φόντο και σε συγκεκριμένες σκηνές, να εστιάσω στις εκφράσεις και τα συναισθήματά του. Με το γρήγορο κλείστρο του f/1.8, μαζί με τον αισθητήρα πλήρους καρέ της Fx6 και το εσωτερικό φίλτρο ND, το ύφος που κατάφερα να πετύχω, μου έδωσε την επιλογή να έχω υπερβολικά ρηχό βάθος πεδίου όταν ήθελα να απομονώσω τον χαρακτήρα, χωρίς να αλλάζω τη ματιά μου. Ήταν σημαντικό να μπορώ να εναλλάσσω αυτούς τους δύο φακούς, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την εξέλιξη των συναισθημάτων του χαρακτήρα και το μεταβαλλόμενο περιβάλλον στο οποίο βρισκόταν.
Συμβουλές λήψης με τη Sony FX6 και τελευταίες σκέψεις
Μια γρήγορη συμβουλή σε κάποιον που τραβάει με τη Sony FX6 θα ήταν να εμπιστεύεται το νέο μεταβλητό φίλτρο ND. Αν έχετε ένα συγκεκριμένο όραμα ή εμφάνιση στο μυαλό σας, μη νιώθετε ότι θα πρέπει να συμβιβαστείτε για να είναι σωστή η έκθεση. Το μεταβλητό φίλτρο ND υποστηρίζει την αυξημένη δημιουργικότητα και προσφέρει μεγαλύτερη ευκαιρία σε κάθε φωτογραφικό στιλ. Η κάμερα αυτή είναι απίστευτο εργαλείο για εμάς τους κινηματογραφιστές. Είναι πλήρους καρέ, αποδίδει εξαιρετικά σε χαμηλό φωτισμό, έχει μεταβλητό ND και υπέροχη τεχνολογία χρώματος 10 bit. Είναι σχεδιασμένη για να μας βοηθάει να γυρίζουμε υπέροχα φιλμ και να πετυχαίνουμε το προσωπικό μας ύφος. Απλώς στήστε τα φώτα και ξεκινήστε το γύρισμα!
"Στη δουλειά μου, εμπνέομαι από το συναίσθημα. Θέλω ο θεατής να νιώθει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα όταν παρακολουθεί τις ταινίες μου, και να βιώνει το ταξίδι".