Ονομάζομαι Chris Schmid και είμαι Ελβετός φωτογράφος, εξερευνητής του National Geographic και κινηματογραφιστής. Ειδικεύομαι στη φυσική ιστορία σε απομακρυσμένες τοποθεσίες και κυρίως στα μεγάλα αιλουροειδή. Ο βασικός στόχος μου είναι πάντα ο ίδιος: να προσεγγίζω απευθείας την καρδιά της φύσης, για να ενημερώνω τον κόσμο σχετικά με το πόσο εύθραυστη είναι η γη μας και να εμπνέω δράσεις για την προστασία της.
Είμαι βαθιά αφοσιωμένος στην προστασία της άγριας ζωής και συνεργάζομαι στενά με τη WildAid, μια περιβαλλοντική οργάνωση με έδρα το Σαν Φρανσίσκο και στόχο τη μείωση της ζήτησης παράνομων προϊόντων άγριας ζωής. Το 2019 ίδρυσα το Stay·Wild, ένα διαδικτυακό κατάστημα κοσμημάτων, όπου το 50% των κερδών δωρίζονται σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για την υποστήριξη δράσεων προστασίας της άγριας ζωής.
Ήσασταν ένας από τους πρώτους επαγγελματίες φωτογράφους που δοκίμασαν τη Sony Alpha 1. Ποιες ήταν οι πρώτες εντυπώσεις σας και ποιες λειτουργίες ξεχώρισαν;
Την πρώτη φορά που άκουσα για αυτήν τη μηχανή, εντυπωσιάστηκα που επιτέλους θα είχα την επιλογή να τραβάω σε υψηλή ταχύτητα (έως 30 fps) και σε υψηλή ανάλυση (50 MP), ταυτόχρονα. Με την Alpha 1, μπορώ επιτέλους να έχω μια μηχανή που κάνει τα πάντα, χωρίς να θυσιάζω το ένα για το άλλο. Όταν βγαίνω για φωτογράφιση, δεν γίνεται να πηγαινοέρχομαι συνέχεια στο αυτοκίνητο ούτε να κουβαλάω δύο μηχανές σε κάποιες περιπτώσεις. Είναι μεγάλη βελτίωση να μπορώ να χρησιμοποιώ την ίδια μηχανή για όλες τις διαφορετικές λήψεις που θέλω. Μια ακόμη βελτίωση για εμένα είναι το βελτιωμένο σύστημα αυτόματης εστίασης. Είναι ήδη καλό και σε άλλες μηχανές, αλλά σε αυτή είναι απίστευτα γρήγορο. Ειδικά η παρακολούθηση αυτόματης εστίασης στα μάτια στα μεγάλα αιλουροειδή είναι πολύ καλύτερη από οτιδήποτε έχω χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής. Και οι λειτουργίες του βίντεο φαίνονται επίσης εκπληκτικές, κάτι εξίσου σημαντικό για την κινηματογραφική δουλειά μου.
Με ποιον τρόπο θεωρείτε ότι αυτές οι τεχνολογικές βελτιώσεις βοηθάνε την εργασία και τη δημιουργικότητά σας;
Όπως είπα, έχοντας ταχύτητα και ανάλυση στην ίδια μηχανή, τα πράγματα γίνονται εύκολα κατά την προετοιμασία λήψης. Ξέρω ότι με την Alpha 1 θα έχω την απαραίτητη ταχύτητα για να αποτυπώσω μια μοναδική στιγμή, αλλά και αρκετή ανάλυση για να περικόψω την εικόνα, αν χρειαστεί. Το δυναμικό εύρος του αισθητήρα είναι επίσης καλό, ώστε το καρέ μου να έχει όσο το δυνατόν περισσότερη λεπτομέρεια, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες φωτισμού. Ένα καλό παράδειγμα είναι οι εικόνες με οπίσθιο φωτισμό. Μου αρέσει πολύ να δημιουργώ εικόνες με οπίσθιο φωτισμό και πολύ υψηλή αντίθεση, αλλά χρειάζεται καλό δυναμικό εύρος για να διατηρηθούν οι λεπτομέρειες στις σκιές ή στα φωτεινά σημεία και η Alpha 1 έχει εξαιρετική απόδοση σε αυτόν τον τομέα.
Κατά τη γνώμη σας, ποιες άλλες λειτουργίες ξεχωρίζουν και σε ποιες περιστάσεις;
Ήμουν πολύ περίεργος να δοκιμάσω το νέο σύστημα αυτόματης εστίασης, ειδικά την αυτόματη εστίαση στα μάτια των ζώων. Δεν είχα πειστεί απόλυτα όταν τη δοκίμασα στο παρελθόν, αλλά εντυπωσιάστηκα με τις βελτιώσεις στη συγκεκριμένη μηχανή και τώρα είναι κάτι στο οποίο μπορώ να στηριχτώ απόλυτα. Έχω βρεθεί σε πολλές περιστάσεις όπου ένα λιοντάρι, για παράδειγμα, περπατάει στο ψηλό χορτάρι. Με προηγούμενες μηχανές Alpha, διαπίστωνα ότι η αυτόματη εστίαση, όταν κάποιες φορές προσπαθούσε να εστιάσει, "πήδαγε" σε ένα φύλλο γρασιδιού μπροστά από το ζώο. Με την αυτόματη εστίαση στα μάτια της Alpha 1, η εστίαση παρέμενε κλειδωμένη άψογα στα μάτια του ζώου, κάτι που είναι εκπληκτικό.
Οι φακοί και τα αξεσουάρ είναι άλλο ένα βασικό στοιχείο της φωτογραφίας και του βίντεο. Τι φακούς και αξεσουάρ χρησιμοποιήσατε στην αρχική δοκιμή σας και γιατί;
Για τη φωτογράφιση, χρησιμοποίησα τον Sony FE 400 mm f/2.8 GM. Πιστεύω ότι το 70% των λήψεών μου τραβήχτηκαν με αυτόν τον φακό. Κάποιες φορές, πρόσθετα έναν μετατροπέα x1,4 για να φτάνω πιο μακριά, αν χρειαζόταν, και δεν είδα κάποιο σημάδι απώλειας ευκρίνειας ή ταχύτητας στην αυτόματη εστίαση. Αγαπάω τον Sony 400 mm, γιατί μπορώ να κρατάω απόσταση από τα ζώα, ώστε να μην αλλοιώνεται η φυσική συμπεριφορά τους, αλλά επίσης μου επιτρέπει να συμπεριλάβω το περιβάλλον στις εικόνες μου. Εκτός από αυτόν τον φακό, χρησιμοποίησα τον FE 70-200 mm f/2.8 GM και τον FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM. Αυτοί οι δύο φακοί μού επιτρέπουν να φωτογραφίζω κάπως πιο ευρυγώνια και να περιλαμβάνω μεγαλύτερο κομμάτι από το περιβάλλον. Επίσης, χρησιμοποιούσα τον 16-35 mm f/2.8 GM. Θα έλεγα ότι λιγότερο από το 5% των λήψεών μου είναι τραβηγμένες με ευρυγώνιο φακό, αλλά, όταν τον χρειάζομαι, τον χρειάζομαι πραγματικά και πάντα δίνει φανταστικό αποτέλεσμα.
Ποια συμβουλή θα δίνατε στους επίδοξους φωτογράφους που θέλουν να ακολουθήσουν τα βήματά σας;
Αν θα έδινα μια συμβουλή, ίσως η πιο σημαντική για εμένα είναι να σκέφτεστε πριν να πατήσετε το κλείστρο. Σκεφτείτε τι θα θέλατε να δημιουργήσετε και να πετύχετε με ό,τι έχετε μπροστά σας. Να είσαστε επιλεκτικοί στη δουλειά σας και, αν δεν νιώθετε ότι υπάρχει συναίσθημα, τότε ίσως να είναι καλύτερα να κρατήσετε τη στιγμή για τον εαυτό σας. Μη δημιουργείτε εικόνες μόνο για την ομορφιά τους. Δημιουργήστε εικόνες που μεταδίδουν έναν μήνυμα και το συναίσθημα που θέλετε να μοιραστείτε.
Κάποια τελευταία σκέψη, ευχαριστία ή συμβουλή για τους αναγνώστες μας;
Να είσαστε ο εαυτός σας, να αναπτύξετε το δικό σας ύφος και όραμα για τον κόσμο. Κάθε ένας από εμάς έχει διαφορετική ματιά στα πράγματα και οι φωτογραφίες μας πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικές του τρόπου που εμείς βλέπουμε τον κόσμο, όχι κάποιος άλλος.
«Η εικόνα είναι πανίσχυρη. Μία μόνο λήψη μπορεί να αποτυπώσει ή να πυροδοτήσει ένα συναίσθημα»