Όταν ξεκίνησα τη φωτογραφία, μου άρεσε να φωτογραφίζω πορτραίτα και να διηγούμαι τις ιστορίες των δικών μου ανθρώπων και αυτό εξακολουθεί να μου αρέσει μετά από 17 χρόνια.
Παρουσίαση του θέματος
Οι φωτογράφοι πορτραίτων πρέπει να σκεφτόμαστε με διαφορετικό τρόπο όσον αφορά την προσέγγιση των θεμάτων μας. Όταν είσαι φωτογράφος τοπίου ή φωτογράφος μάκρο, το θέμα σου παραμένει το ίδιο. Το έργο, όμως, του φωτογράφου πορτραίτου σχετίζεται με τα θέματά του και, συνεπώς, πρέπει να κατανοούμε τις ανθρώπινες συμπεριφορές. Κάθε φορά που κάνω φωτογράφιση πορτραίτου, συνομιλώ με το άτομο που φωτογραφίζω και του κάνω ερωτήσεις για τα συναισθήματα, την καριέρα, τους έρωτες, τις λύπες ή τις ελπίδες του. Όταν έχω επίγνωση του ποιον φωτογραφίζω και έχω μάθει πράγματα για τη ζωή του, μπορώ να τον απεικονίσω καλύτερα στην τελική σύνθεση και φωτογραφία.
Σύνθεση της εικόνας
Επί του παρόντος φωτογραφίζω τα θέματά μου με μια Alpha 7R IV της Sony. Αυτή η φωτογραφική μηχανή έχει μια απίστευτη ανάλυση 61 εκατομμυρίων pixel, πράγμα φανταστικό για τη φωτογράφιση εμπορικών εικόνων και προσωπικών πρότζεκτ. Η ανάλυση είναι εξαιρετική όταν χρειάζεται να κάνω κροπάρισμα σε μια εικόνα για να την καδράρω εκ νέου για κάποια συγκεκριμένη χρήση, για μια διαφήμιση σε διαφορετικά μεγέθη ή αναλογίες. Μου επιτρέπει να επινοώ δημιουργικές συνθέσεις κατά το μοντάζ των φωτογραφιών.
Εστίαση
Όταν κάνω φωτογράφιση πορτραίτου ή μόδας, ένα από τα πράγματα που λατρεύω σε αυτή τη φωτογραφική μηχανή είναι η λειτουργία αυτόματης εστίασης στα μάτια. Έχω πάντα ενεργοποιημένη αυτή τη λειτουργία οπότε μπορώ απλά να βγάλω την Alpha 7R IV από την τσάντα και να αρχίσω αμέσως να φωτογραφίζω. Στη συνέχεια, μπορώ να επικεντρωθώ στη συζήτηση και την επικοινωνία με το θέμα μου, χωρίς να ανησυχώ ποτέ αν τα μάτια θα είναι εστιασμένα.
Δημιουργικότητα με το φως
Ο πιο σημαντικός τρόπος με τον οποίο διατηρώ τη δημιουργικότητά μου και την τάση μου για πειραματισμό είναι να παίζω με τον φωτισμό. Εδώ και 17 χρόνια πειραματίζομαι με το φως και μαθαίνω πάντα καινούρια πράγματα. Διαθέτω πολλά και διαφορετικά μέσα φωτισμού, συμπεριλαμβανομένων των φώτων LED, των φακών και πολλών προσαρμογέων φωτός (light modifier). Τα τελευταία δύο χρόνια, εργάζομαι σε ένα πρότζεκτ στο οποίο χρησιμοποιώ φωτισμό και μέικ απ υπεριώδους ακτινοβολίας. Στο πρότζεκτ αυτό, το ίδιο το μέικ απ μετατρέπεται σε φωτισμό καθώς είναι ορατό μόνο υπό φως υπεριώδους ακτινοβολίας. Αγοράζω πάντα νέα είδη φωτισμού για το στούντιό μου, καθώς ο πειραματισμός με το φως μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά και να αναδείξει νέους δημιουργικούς τρόπους φωτογράφισης.
Ο φωτισμός με βοηθά να διηγηθώ τις ιστορίες των θεμάτων μου. Τράβηξα μια φωτογραφία ενός μοντέλου με έναν τρόπο που θα χαρακτήριζα «κρύο look», δημιουργώντας τη φωτογραφία με ένα φως Fresnel το οποίο φώτισε μόνο το επάνω μισό του προσώπου του μοντέλου. Ήθελα να απαλείψω κάποιες από τις λεπτομέρειες της εικόνας για να μελετήσω μόνο το συγκεκριμένο μέρος του προσώπου της. Οπότε, δημιούργησα ένα κοντράστ μεταξύ του κρύου μπλε, σχεδόν μαύρου, φόντου και των πορτοκαλί και κίτρινων τόνων στο πρόσωπο και το μέικ απ της. Αυτό δημιούργησε μια αίσθηση κοντράστ τόσο με το χρώμα όσο και με τον φωτισμό.
Επιλογή φακού
Είμαι τυχερός που, ως χρήστης φωτογραφικού εξοπλισμού Sony, έχω στη διάθεσή μου πολλούς συναρπαστικούς και διαφορετικούς τύπους φακών. Χρησιμοποιώ λίγους αγαπημένους φακούς για τις λήψεις πορτραίτων και η πρώτη μου επιλογή είναι ο φακός FE 85 mm f/1.4 mm G Master, ο οποίος δημιουργεί μια εξαιρετικά κρεμώδη αποεστίαση φόντου (bokeh) κατά τη φωτογράφιση με τελείως ανοιχτό διάφραγμα. Είναι υπέροχος όταν φωτογραφίζω σε εξωτερικό χώρο, επιτρέποντάς μου να ξεχωρίζω το θέμα από το φόντο.
Λατρεύω επίσης εξίσου τον φακό FE Sonnar T* 55 mm f/1.8 ZA όταν φωτογραφίζω ολόσωμα πορτραίτα ή πορτραίτα από τη μέση και πάνω. Προσφέρει ένα άριστο επίπεδο κοντράστ και ευκρίνειας. Η δεύτερη επιλογή μου είναι ο φακός FE 24-70 mm f/2.8 G Master, ο οποίος είναι ένας πολυχρηστικός φακός όταν κάνω φωτογράφιση σε εξωτερικό χώρο ή σε τοποθεσία γυρισμάτων και δεν έχω αρκετό χρόνο στη διάθεσή μου. Το ζουμ μου επιτρέπει να αλλάζω γρήγορα τη σύνθεση.
Ο τελευταίος φακός που χρησιμοποιώ, και ο οποίος ίσως προξενεί έκπληξη, είναι ο FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS της Sony. Τον χρησιμοποιώ πολύ σε λήψεις για εμπορική φωτογράφιση, καθώς είναι ένας από τους πιο ευκρινείς φακούς που κυκλοφορούν στην αγορά. Συχνά, τον χρησιμοποιώ σε λήψεις πορτραίτων, αλλά και όταν χρειάζεται να κάνω κάποιες κοντινές λήψεις ή λήψεις μάκρο, ίσως για φωτογράφιση μέικ απ ή κοσμημάτων. Διαθέτει άριστη εστιακή απόσταση για τυπικές λήψεις πορτραίτου και η ελάχιστη απόσταση εστίασης είναι πολύ μικρή, οπότε το μόνο που χρειάζεται για να τραβήξω τη φωτογραφία με τις λεπτομέρειες είναι να πλησιάσω το θέμα μου.
Διατήρηση της ροής
Τέλος, ένα άλλο χρήσιμο χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης της Alpha 7 IV της Sony. Μεταδίδω την εικόνα της οθόνης της φωτογραφικής μηχανής στο tablet, ώστε ο πελάτης ή ο καλλιτεχνικός διευθυντής να μπορούν να βλέπουν τι φωτογραφίζω και να προσφέρουν ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο. Αυτό διευκολύνει τη διατήρηση της ροής της φωτογράφισης, χωρίς να χρειάζεται να σταματώ και να ελέγχω τις εικόνες.
Αυτά τα πρακτικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν οι φωτογραφικές μηχανές της Sony μού προσφέρουν δημιουργική ελευθερία. Εάν μπορούσα να δώσω μια συμβουλή σε κάποιον που επιθυμεί να ξεκινήσει ένα πρότζεκτ πορτραίτου για εμπορικούς σκοπούς, θα του έλεγα να μάθει πώς να χειρίζεται το φως, αλλά να γνωρίζει ακόμη καλύτερα πώς να χειρίζεται τις σκιές. Αυτός που φοβάται τη σκιά, δεν γνωρίζει το φως!
"Η φωτογραφική μου μηχανή είναι το μόνο μου εργαλείο που μου επιτρέπει να επικοινωνώ στη γλώσσα του φωτός με τον κόσμο και τους ανθρώπους που φωτογραφίζω".