Όταν φωτογραφίζεις στον περιορισμένο χώρο ενός αλιευτικού, δεν έχεις πολύ ελεύθερο χώρο για να τραβήξεις τη λήψη που θέλεις. Στην ανοικτή θάλασσα σου φαίνεται ότι έχεις στη διάθεσή σου πολύ χρόνο, αλλά οι στιγμές δράσης έρχονται ξαφνικά και γι' αυτό πρέπει να είμαι πάντα έτοιμος με την Alpha 1 μου ώστε να αποτυπώσω αυτές τις στιγμές.
Το έργο μου μέσα σε αλιευτικά αποτελεί μέρος ενός πρότζεκτ στο οποίο έχω εργαστεί μετά από μια ευρεία πρόσκληση υποβολής προτάσεων με την ονομασία «Ακτινογραφία της Γαλλίας» και το οποίο υποστηρίζεται από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος έχουν δοθεί επιχορηγήσεις σε επιλεγμένους φωτογράφους-ντοκυμαντερίστες για να αποτυπώσουν διαφορετικές πτυχές της ζωής στη σύγχρονη Γαλλία.
Φωτογραφίζω νεαρά άτομα που εκπαιδεύονται για να γίνουν ψαράδες. Πολλοί από αυτούς έχουν ταξιδέψει στη Γαλλία ως μετανάστες. Η κυβέρνηση θέλει να τους δώσει μια ευκαιρία να αναπτύξουν την ανεξαρτησία τους, οπότε είναι πρόθυμοι να εργαστούν και έχουν το κίνητρο για να ξεκινήσουν μια νέα ζωή.
Η ζωή στο σκάφος είναι σκληρή. Μπορεί να εργάζονται για οκτώ ή εννέα ώρες την ημέρα συνεχόμενα, οπότε για να τραβήξω τις ιδανικές ντοκιμαντερίστικες λήψεις, πρέπει να περιμένω και να παρατηρώ ώστε όταν συμβεί κάτι να είμαι έτοιμος να βγω μπροστά και να συνθέσω το πλάνο με την αξιόπιστη Alpha 1 της Sony και τον φακό 35 mm f/1.8 που χρησιμοποιώ. Στη συνέχεια, αποχωρώ γρήγορα ώστε να μην τους εμποδίζω. Χρειάζονται χώρο για να δουλέψουν, οπότε πρέπει να είμαι σε συνεχή κίνηση και να τους παρακολουθώ διαρκώς ώστε να είμαι έτοιμος να τραβήξω ένα πλάνο χωρίς να τους ενοχλήσω.
Μου αρέσουν τα μεγάλα αρχεία που δημιουργεί ο αισθητήρας 50 megapixel της Alpha 1. Υπάρχει μια ποιότητα στις εικόνες που τις κάνει να φαίνονται σαν τις εικόνες που δημιουργούσα όταν έκανα λήψεις με φιλμ. Οι εικόνες αυτές έχουν επίσης έναν χαρακτήρα που είναι διαφορετικός σε σύγκριση με τις άλλες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές.
Όσον αφορά τους φακούς, δεν μου αρέσει να περιπλέκω τα πράγματα. Χρησιμοποιώ σχεδόν πάντα τον φακό FE 35 mm f/1.8 όταν βρίσκομαι στο σκάφος. Είναι ευκρινής, ελαφρύς και γρήγορος στη χρήση. Στον περιορισμένο χώρο του σκάφους, χρειάζομαι τον φακό 35 mm για να αποτυπώνω όλα όσα θέλω στο πλάνο. Επίσης, δεν θέλω να αλλάζω φακούς σε ένα περιβάλλον με τόση υγρασία και νερό. Παρ' όλ' αυτά δεν πήρα καθόλου προφυλάξεις κατά τη χρήση της Alpha 1. Περιστασιακά, σκέπαζα τη φωτογραφική μηχανή με το πανωφόρι μου ώστε να μη γίνει μούσκεμα, όμως, κατά τα άλλα, έκανα φωτογράφιση σε όλες τις συνθήκες.
Στη στεριά, χρησιμοποιώ τον φακό 55 mm f/1.8 για ντοκιμαντερίστικα πορτρέτα. Ο φακός είναι ευκρινής, αλλά δημιουργεί επίσης όμορφη αποεστίαση φόντου (bokeh) και το διάφραγμα f/1.8 με βοηθά να κάνω λήψεις σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Δεν φοβάμαι να ωθήσω την ευαισθησία της Alpha 1 σε ρυθμίσεις ISO έως και 2.500, πράγμα που συχνά χρειάζεται καθώς οι ψαράδες εργάζονται επίσης και τη νύχτα.
Οι ώρες εργασίας είναι πολλές και είναι σύνηθες για τα μέλη του πληρώματος να κοιμούνται στη διάρκεια της ημέρας καθώς, όπως είναι αναμενόμενο, είναι τελείως εξαντλημένα από την κούραση. Πρέπει να συνηθίσουν να τους παίρνει γρήγορα ο ύπνος - μέσα σε πέντε λεπτά - γιατί μπορούν να κοιμηθούν μόνο λίγες ώρες όποτε βρίσκουν ευκαιρία και χρειάζονται κάθε λεπτό ξεκούρασης για να είναι αποδοτικοί στην εργασία τους.
Καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος, πρέπει να σέβεσαι τους ανθρώπους που φωτογραφίζεις. Ένα από τα θέματα του πρότζεκτ μου ήταν ένας νεαρός από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Ντρεπόταν που τον είχε πιάσει ναυτία, αλλά ήθελε να το αποτυπώσω κομψά διότι ήταν ένα από τα πράγματα που προσπαθούσε να ξεπεράσει. Δεν υπάρχει μέρος να κρυφτείς όταν κάτι τέτοιο σου συμβαίνει πάνω στο σκάφος.
Η Alpha 1 με βοηθά να φωτογραφίζω διακριτικά χάρη στην Αθόρυβη λειτουργία και την αρθρωτή οθόνη, την οποία χρησιμοποιώ αντί για το σκόπευτρο. Αυτά τα δύο πράγματα με κάνουν να περνώ απαρατήρητος ενώ τραβώ φωτογραφίες, οπότε ο καθένας συνεχίζει να εργάζεται χωρίς να έχει το άγχος ότι βρίσκομαι εκεί.
Επίσης, μπορώ να εμπιστευτώ τη λειτουργία αυτόματης εστίασης ώστε οι λήψεις μου να είναι πολύ ευκρινείς. Η νέα γενιά αυτόματης εστίασης στις φωτογραφικές μηχανές της Sony είναι υπέροχη. Όταν ακολουθώ ένα άτομο, η φωτογραφική μηχανή εστιάζει στα μάτια ή στο πρόσωπό του. Ανεξάρτητα αν κινείται ή όχι, θα είναι εστιασμένο. Ακόμη και αν υπάρχουν άλλα άτομα στο κάδρο, αφότου η εστίαση έχει κλειδώσει, η φωτογραφική μηχανή συνεχίζει να εστιάζει στα άτομα που θέλω, πράγμα που με απαλλάσσει από μια πρόσθετη έγνοια.
Είμαι τόσο χαρούμενος από τον τρόπο που εξελίχθηκε αυτό το πρότζεκτ. Παρά τις υγρές συνθήκες, γνωρίζω ότι το κιτ της Sony που χρησιμοποιώ μπορεί να αντιμετωπίσει τα πάντα και να αποτυπώσει εντυπωσιακές εικόνες.