Καλυμμένο με ένα πέπλο χιονιού, το τοπίο αποπνέει μια αίσθηση ηρεμίας. Οι μεγάλες πέτρες, τα κλαδιά και τα φθινοπωρινά φύλλα που αποσπούν την προσοχή εξαφανίζονται μέσα σε αυτό το λευκό πέπλο. Το τοπίο αυτό μου παρέχει έναν απολύτως κενό καμβά για να εργαστώ. Το ιδανικό σκηνικό για μένα είναι να επικεντρώνω την προσοχή μου στα θέματά μου και να τα φωτογραφίζω με μινιμαλιστικό τρόπο.
Μάθετε καλά το κιτ σας
Για να το κάνω αυτό χρησιμοποιώ τη Sony Alpha 1 και τη Sony Alpha 9. Και οι δύο φωτογραφικές μηχανές διαθέτουν υπέροχα συστήματα αυτόματης εστίασης και υψηλούς ρυθμούς καρέ, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χάνω ποτέ καμία λήψη. Συνδυάζω τις φωτογραφικές μηχανές με τους φακούς 400 mm f/2.8 GM OSS, FE 200-600 mm f/5.3-6.3 G OSS και FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM OSS της Sony. Έχω πάντα μαζί μου αυτούς τους τρεις φακούς όταν φωτογραφίζω άγρια ζωή.
Κατά τη φωτογράφιση σε αυτό το χιονισμένο περιβάλλον, ένα χαρακτηριστικό που με βοηθά πολύ να δημιουργώ αυτές τις εικόνες είναι η δυνατότητα να βλέπω την έκθεση που χρησιμοποιώ προτού πατήσω το κλείστρο. Με το ηλεκτρονικό σκόπευτρο μπορώ να ελέγξω την έκθεση και να διασφαλίσω ότι έχω δημιουργήσει ένα απόλυτα λευκό φόντο στο μέτρο του εφικτού. Μπορώ να βλέπω τις μεταβολές του φωτός και να χρησιμοποιώ το ιστόγραμμα για να ρυθμίζω την ταχύτητα κλείστρου ή την ευαισθησία ISO, ενώ παράλληλα διατηρώ την προσοχή μου στη φωτογραφική μηχανή, έτοιμος για τη λήψη.
Να είστε προετοιμασμένοι
Κατά τη φωτογράφιση άγριας ζωής τα πάντα εξαρτώνται από το κατά πόσον είσαι σε θέση να περνάς όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μαζί με το θέμα σου και τον χειμώνα αυτό είναι πιο δύσκολο. Χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό δεν θα μπορούσα να μείνω τόσο πολύ χρόνο έξω στην ύπαιθρο τραβώντας φωτογραφίες. Συνήθως αφιερώνω μερικές ημέρες σε κάθε φωτογράφιση άγριας ζωής, οπότε το πιο σημαντικό εξάρτημα του εξοπλισμού μου είναι η αντιανεμική σκηνή διανυκτέρευσης που μπορεί να αντέξει μέχρι και σε τυφώνα. Οι καιρικές συνθήκες είναι τόσο ευμετάβλητες ώστε πρέπει να διαθέτεις έναν χώρο για να προφυλαχθείς.
Σύνθεση
Το τοπίο δεν είναι πάντα απόλυτα λευκό και καλυμμένο με χιόνι. Πρέπει να βρίσκομαι πάντα στο κατάλληλο σημείο, στη σωστή γωνία, στη σωστή απόσταση και να διαθέτω φακό με τη σωστή εστιακή απόσταση. Συχνά, αυτό σημαίνει ότι κάνω λήψεις από χαμηλά στο χιόνι, ώστε να κρύβω τα στοιχεία που αποτελούν περισπασμούς, όπως οι μεγάλες πέτρες που προεξέχουν από το έδαφος. Συχνά φωτογραφίζω με μέγιστο διάφραγμα ώστε το προσκήνιο να θολώνει όσο το δυνατόν περισσότερο, πράγμα που βοηθά επίσης στην απόκρυψη μικρών στοιχείων που αποσπούν την προσοχή και δημιουργεί ένα καθαρό φόντο. Αφού γίνουν όλα αυτά, τα πάντα εξαρτώνται από τη θέση και τη στάση του ζώου.
Μπορώ να βλέπω τις μεταβολές του φωτός και να χρησιμοποιώ το ιστόγραμμα για να ρυθμίζω την ταχύτητα κλείστρου ή την ευαισθησία ISO, ενώ παράλληλα έχω την προσοχή μου στη φωτογραφική μηχανή, έτοιμος για τη λήψη.
Για να τραβήξω τη φωτογραφία ρύθμισα την Alpha 1 και την Alpha 9 σε εστίαση του πίσω κουμπιού (Back button focus). Με τον τρόπο αυτό μπορώ να χρησιμοποιώ την εστίαση παρακολούθησης, γνωρίζοντας ότι τη στιγμή που θα πατήσω το κλείστρο θα έχω μια ιδανικά εστιασμένη λήψη. Εάν έχω τη δυνατότητα να ανασυνθέσω μια εικόνα, τότε μπορώ απλά να κλειδώσω το θέμα και να αλλάξω τη θέση του ζώου στο κάδρο. Ωστόσο, με το κάδρο ρυθμισμένο έτσι ώστε να αποτελεί αυτόν τον λευκό καμβά χιονιού, συχνά δεν μπορώ να μετακινήσω τη φωτογραφική μηχανή διότι ενδέχεται να εισαγάγω ένα στοιχείο στο κάδρο που αποσπά την προσοχή. Οπότε, αντί γι' αυτό, «κλειδώνω» το ζώο και, στη συνέχεια, περιμένω υπομονετικά μέχρι αυτό να μετακινηθεί σε μια καλή θέση στο κάδρο. Τα συστήματα εστίασης της Alpha 1 και της Alpha 9 μού επιτρέπουν να επικεντρώνομαι στο θέμα και τη σύνθεση, γνωρίζοντας ότι το θέμα θα είναι απόλυτα ευκρινές.
"Οι διαρκείς αλλαγές στη φύση κάνουν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τη φωτογραφία φύσης. Μπορεί να επισκέπτεσαι την ίδια τοποθεσία καθημερινά και να επιστρέφεις με μια διαφορετική φωτογραφία κάθε φορά."