Ο Josef Bollwein είναι συνηθισμένος να φωτογραφίζει ανθρώπους που ζουν στα άκρα, αλλά συνήθως η φωτογράφιση αυτή αφορά αθλητές που ακροβατούν στη λεπτή γραμμή που χωρίζει τη νίκη από την ήττα ή φτάνουν στα όρια της φυσικής αντοχής τους. Ο Josef είναι εξάλλου επαγγελματίας φωτογράφος με εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα extreme sports. Τι τον έκανε, λοιπόν, να ξεκινήσει αυτό το πρότζεκτ που έχει έναν σαφώς πιο ταξιδιωτικό χαρακτήρα;
«Είχα μια έντονη επιθυμία να εξερευνήσω κάτι καινούριο», εξηγεί ο Josef, οπότε η φωτογράφιση στη Βρετάνη με την Alpha 7R V αποδείχθηκε μια πολύ ευπρόσδεκτη αλλαγή όσον αφορά το θέμα. Ήθελα να δοκιμάσω τις δεξιότητές μου σε ένα διαφορετικό πλαίσιο και να αποτυπώσω νέες προοπτικές.» Έχω μια βαθιά αγάπη για τη φύση και την εξερεύνηση, και η Βρετάνη παρέχει πολλές ευκαιρίες για να απολαύσει κανείς και τα δύο. Οι άγριες παραλίες, οι γκρεμοί και η μοναδική ατμόσφαιρα αυτής της περιοχής μου ασκούσαν πάντα μια ξεχωριστή γοητεία.»
Δεν ήταν, όμως, μόνο η φυσική γεωγραφία που προσπάθησε να καταγράψει ο Josef στο 10ήμερο ταξίδι του στις περιοχές της Γαλλίας που βρέχονται από τον Ατλαντικό – το πρότζεκτ αυτό του παρείχε επίσης τη δυνατότητα να γνωρίσει τον πολιτισμό και τους ανθρώπους αυτής της περιοχής. «Παρόλο που πολλά πράγματα ήταν καινούργια για μένα, υπήρχαν ομοιότητες και με την προηγούμενη δουλειά μου», συνεχίζει ο Josef, «διότι μεγάλο μέρος του ταξιδιού μου περιελάμβανε την αποτύπωση της κίνησης και της δράσης, είτε επρόκειτο για ατρόμητους σέρφερ της περιοχής είτε για την αδιάκοπη φουσκοθαλασσιά.»
Μιλώντας για τη φωτογραφική μηχανή Alpha 7R V που χρησιμοποίησε, ο Josef σημειώνει ότι «η υψηλή της ανάλυση μου επέτρεψε να αποτυπώσω τη φυσική ομορφιά κατά μήκος της ακτογραμμής της Βρετάνης σε όλο της το μεγαλείο και η εξαιρετική, ενσωματωμένη λειτουργία σταθεροποίησης εικόνας (IBIS) του μοντέλου αποδείχτηκε ανεκτίμητη για την δημιουργία εικόνων υψηλής ευκρίνειας, ακόμη και στις απαιτητικές συνθήκες που επικρατούν στην ακτή.»
Βασιζόμενος στην ικανότητα της φωτογραφικής μηχανής να διατηρεί ευκρινείς ακόμη και τις λήψεις με αργή ταχύτητα κλείστρου, κατά τη φωτογράφιση της θάλασσας, ο Josef προτιμούσε συχνά να κάνει λήψεις με το χέρι και να διατηρεί την ταχύτητα σε ρυθμίσεις όπως 1/15 του δευτερολέπτου ή 1/4 του δευτερολέπτου, αποτυπώνοντας τα νερά με μεγαλύτερη υφή και ενέργεια, οι οποίες θα είχαν εξομαλυνθεί αν οι λήψεις είχαν γίνει με χρήση τρίποδου, πράγμα που συνεπάγεται μεγαλύτερη έκθεση. «Ήθελα να αποδώσω την ομορφιά και τη δύναμη της φύσης κατά μήκος αυτής της ακτής όπου τα κύματα σκάνε με πάταγο», επεξηγεί ο Josef, «και η λειτουργία IBIS βοήθησε πραγματικά, εξασφαλίζοντας ευκρινείς λήψεις ακόμα και εν μέσω της βοής των κυμάτων και των θυελλωδών ανέμων».
Σε κάποιες από αυτές τις λήψεις σε φουρτουνιασμένη θάλασσα, «ήθελα να καδράρω τους διάσημους φάρους της Βρετάνης εν μέσω καιρικής αναταραχής», λέει ο Josef. «Γνώριζα ότι η χρήση μεγαλύτερων εστιακών αποστάσεων θα πλαισίωνε τα μοναχικά κτίρια με απειλητικά νερά τριγύρω, δείχνοντας την αντοχή αυτών των κτιρίων, που είναι εντελώς εκτεθειμένα στα στοιχεία της φύσης, στις άσχημες καιρικές συνθήκες», συνεχίζει ο Josef, «αλλά φυσικά οι μεγεθυμένες λήψεις μπορεί να υπόκεινται σε περισσότερους κραδασμούς, οπότε ξανά η λειτουργία IBIS της φωτογραφικής μηχανής και η οπτική σταθεροποίηση του φακού έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της σταθερότητας των λήψεων.» Ο Josef συνεχίζει εξηγώντας τον τρόπο με τον οποίο ο «τηλεμετατροπέας 2x σε συνδυασμό με τον φακό 70-200 mm βοήθησαν στην αποτύπωση αυτών των μακρινών λεπτομερειών που πραγματικά ζωντανεύουν τις φωτογραφίες.»
Ο Josef συνδύασε την Alpha 7R V με την ZV-E1 της Sony για το ταξίδι. Οι λειτουργίες timelapse της ZV-E1 επέτρεψαν στον Josef να τραβήξει αρκετά κλιπ που αποτυπώνουν τη συναρπαστική ζωή στις ακτές της Βρετάνης. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιεί τον χρονομετρητή διαστήματος (Interval Timer) της φωτογραφικής μηχανής, ρυθμίζοντάς τον να τραβάει μια φωτογραφία κάθε λίγα δευτερόλεπτα και, στη συνέχεια, να συνδυάζει τα αποτελέσματα για να απεικονίζει πανέμορφα την κίνηση των σύννεφων στον ουρανό, τα μεγάλα κύματα που πλησιάζουν στην ακτή και τους ανθρώπους που κινούνται μέσα στο κάδρο. Ο Josef πρόσθεσε επίσης μια μικρή κίνηση στη φωτογραφική μηχανή σε όλη την ακολουθία, πράγμα που την κάνει να φαίνεται ακόμα καλύτερη.
Οι φακοί του για το ταξίδι αυτό ήταν ο φακός FE 12-24 mm f/2.8 GM και ο φακός FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II, για τους οποίους ο Josef λέει ότι «έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του πρότζεκτ». Αυτό το σετ μού παρείχε όλες τις εστιακές αποστάσεις που χρειαζόμουν για να αφηγηθώ την ιστορία των ακτών της Βρετάνης και το έκανε με εκπληκτική ποιότητα. Η διάταξη στεγανοποίησης της φωτογραφικής μηχανής για προστασία από τις καιρικές συνθήκες σήμαινε επίσης ότι αυτές οι φωτογραφικές μηχανές ήταν σε θέση να αντέξουν σε αυτό το αντίξοο περιβάλλον. Παράλληλα, τα γρήγορα μέγιστα διαφράγματα των φακών μού επέτρεψαν να δημιουργώ μικρό βάθος πεδίου ή υψηλότερες ταχύτητες κλείστρου όταν το θεωρούσα απαραίτητο».
«Αυτό το πρότζεκτ με έκανε να νιώσω μια βαθιά σύνδεση με τη φύση», καταλήγει ο Josef, «και να εκτιμήσω πραγματικά την ομορφιά των εκπληκτικών ακτών της Βρετάνης. Με έκανε να θέλω να εξερευνήσω και άλλες ακτές – όχι μόνο για τη φυσική ομορφιά, αλλά και για την ευκαιρία να συναντήσω και να μιλήσω με τους ανθρώπους που ζουν εκεί. Μερικές από τις αγαπημένες μου στιγμές κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ ήταν οι συναντήσεις με ντόπιους κατοίκους οι οποίοι μοιράστηκαν τις ιστορίες τους για την περιοχή και το πώς είναι να ζεις εκεί. Κάθε μέρος του ταξιδιού ήταν και μια έμπνευση και χαίρομαι που ο εξοπλισμός της Sony ήταν μαζί μου για να με βοηθήσει να αφηγηθώ αυτήν την ιστορία.»
"Το αδύνατο δεν υπάρχει."