εναποθέσεις αλατιού σε ένα σπήλαιο

Αποτυπώνοντας το υπέδαφος

Massimo Siragusa

Όλοι έχουμε ακούσει τη φράση «αξίζει το αλάτι του» – μια αρχαία έκφραση που σημαίνει ότι κάποιος χαρακτηρίζεται από εργατικότητα και ειδικές γνώσεις. Ο Massimo Siragusa χρειάστηκε και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά σε υψηλό επίπεδο κατά το πρόσφατο πρότζεκτ του, το οποίο αποτυπώνει τα σπηλαιώδη αλατωρυχεία της Σικελίας με τη χρήση της Alpha 7R IV της Sony.

μοτίβα εναποθέσεων αλατιού σε ένα σπήλαιο

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 24mm f/2.8 G | 15s @ f/22, ISO 400

«Αυτά τα αλατωρυχεία βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές πόλεις, Racalmuto, Petralia και Agrigento», εξηγεί ο Massimo, «τα φωτογράφισα στο πλαίσιο ενός μεγαλύτερου πρότζεκτ για το ποικιλόμορφο τοπίο του νησιού. Τα αλατωρυχεία αυτά παρέχουν αλάτι τόσο για μαγειρική όσο και βιομηχανική χρήση, αλλά αυτό που είναι απίστευτο είναι το μέγεθός τους. Είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη».

κοιτάζοντας μέσα από ένα φαρδύ τούνελ σε ένα αλατωρυχείο

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 5s @ f/20, ISO 400

Η αποτύπωση αυτών των εντυπωσιακών σχηματισμών ενείχε αρκετές προκλήσεις. «Σε ένα τόσο περίπλοκο περιβάλλον ήταν αδύνατο να κινηθώ ανεξάρτητα», θυμάται ο Massimo, «οπότε ένας υπάλληλος των αλατωρυχείων με συνόδευε στη δουλειά μου. Ταξιδέψαμε με ένα όχημα 4x4 διανύοντας περίπου 30 χιλιόμετρα την ημέρα και σταματώντας οπουδήποτε διέκρινα τη δυνατότητα να τραβήξω μια καλή φωτογραφία. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής αυτής, από τη στάθμη του εδάφους κατεβήκαμε σε βάθη περίπου 800 μέτρων.»

Ο Massimo εξήρε τα οφέλη που πρόσφερε ο σχεδιασμός και η κατασκευή της Alpha 7R IV της Sony κατά τη διάρκεια αυτού του πρότζεκτ. «Είναι μια ανθεκτική, ελαφριά φωτογραφική μηχανή, που μπορεί να προσαρμόζεται σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις – και δεν υπάρχει πιο «διαφορετική» κατάσταση από το να βρίσκεσαι σε ένα αλατωρυχείο βάθους 800 μέτρων», λέει γελώντας ο Massimo. «Το μέγεθος και το βάρος της φωτογραφικής μηχανής εξάλειψαν την ανάγκη για μεγάλο τρίποδο, πράγμα που σήμαινε ότι μπορούσα να εργαστώ πιο γρήγορα και κουβαλώντας λιγότερο εξοπλισμό, ενώ η αυτόματη εστίαση λειτούργησε θαυμάσια στο σκοτάδι, ακόμα και όταν τραβούσα πορτρέτα των αλατωρύχων».

χειριστής γερανού σε αλατωρυχείο

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 1/50s @ f/5.6, ISO 1600

«Η φωτογράφιση σε αλατωρυχεία είναι πολύ δύσκολη, εν μέρει επειδή είναι τόσο ενεργά», συνεχίζει ο Massimo, «παρόλο που υπάρχουν μεγάλα συστήματα εξαερισμού, ο αέρας είναι γεμάτος αλατόσκονη. Όταν οι τεράστιοι εκσκαφείς σκάβουν τους τοίχους, υπάρχει τόση πολλή σκόνη που δεν μπορείς να αναπνεύσεις. Στο τέλος μιας συνεδρίας φωτογράφισης οκτώ ή εννέα ωρών είσαι ευγνώμων που αναδύεσαι ξανά στην επιφάνεια. Είναι ένα καταπληκτικό περιβάλλον, αλλά η ανακούφιση που νιώθεις μοιάζει με την ανακούφιση που νιώθει ένας δύτης που αναδύεται στην επιφάνεια για να πάρει αναπνοή.»

μεγάλο σκαπτικό μηχάνημα σε αλατωρυχείο

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 0.6s @ f/20, ISO 400

Με όλο αυτό το αλάτι στον αέρα, «μπήκε στο παιχνίδι» και η διάταξη στεγανοποίησης της φωτογραφικής μηχανής για προστασία από τις καιρικές συνθήκες. «Βασίζομαι πάντα στα άριστα συστήματα προστασίας από τη σκόνη που διαθέτουν οι φωτογραφικές μηχανές και οι φακοί της Sony», αποκαλύπτει ο Massimo. «Τελικά, δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω κανένα επιπλέον σύστημα προστασίας του φωτογραφικού εξοπλισμού στα αλατωρυχεία. Υιοθέτησα απλά μια προσέγγιση με βάση την κοινή λογική και άλλαζα φακούς μόνο στο όχημα – όμως ακόμα και τότε έκανα την αλλαγή μόνον όταν η σκόνη είχε επικαθίσει στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Η διαδικασία αυτή ήταν κάπως χρονοβόρα, αλλά ήταν ζωτικής σημασίας για ένα σύστημα εναλλάξιμων φακών σε αυτό το περιβάλλον».

«Εκτός από τη σκόνη, η ορατότητα ήταν πολύ χαμηλή διότι δεν υπάρχει φυσικό φως όταν βρίσκεσαι τόσο βαθιά κάτω από τη γη», συνεχίζει ο Massimo. Παρόλα αυτά, ο Massimo προτίμησε να χρησιμοποιήσει το διαθέσιμο φως, συμπεριλαμβανομένων των φώτων ασφαλείας, των προβολέων του οχήματος και των δικών του LED τσέπης, για να παρέχει λίγο φωτισμό. «Δεν μου αρέσει πολύ να χρησιμοποιώ επαγγελματικό φλας ή μεγάλα φώτα, καθώς αυτά μπορούν να αλλάξουν την αίσθηση ενός μέρους».

μεγάλο σκαπτικό μηχάνημα στο πίσω μέρος ενός σπηλαίου

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 1s @ f/20, ISO 400

Για να αντιμετωπίσει την έλλειψη φωτός, ο Massimo χρησιμοποίησε ένα μικρό τρίποδο από πολυανθρακικό και έκανε φωτογράφιση με ρυθμίσεις πολύ μεγάλης έκθεσης, που έφταναν μερικές φορές έως και τα δύο λεπτά, χρησιμοποιώντας τις ρυθμίσεις λαμπτήρων των φωτογραφικών μηχανών Alpha 7R IV της Sony και ένα ξεχωριστό φωτόμετρο. «Με τη φωτογραφική μηχανή σταθερή», εξηγεί ο Massimo, «μπορείς να χρησιμοποιήσεις λάμπες για να φωτίσεις διαφορετικές περιοχές ή να τις μετακινείς κατά τη διάρκεια της έκθεσης για να δημιουργήσεις ενδιαφέροντα εφέ.»

«Χρησιμοποίησα δύο Alpha 7R IV της Sony στα αλατωρυχεία», θυμάται ο Massimo, «το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό τους είναι η εξαιρετική ποιότητα των αρχείων που μπορούν να δημιουργήσουν. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η Alpha 7R IV βασίζεται αποκλειστικά στην ανάλυση, αλλά κατά τη διάρκεια αυτού του πρότζεκτ αναδείχθηκε και το εκπληκτικό δυναμικό εύρος του αισθητήρα της. Αυτό μου επέτρεψε να φωτίζω τη σκηνή με πολύ διαφορετικούς τρόπους στο ίδιο καρέ, χωρίς να ανησυχώ ότι τμήματα του πλάνου θα χαθούν στα φωτεινά σημεία ή στις σκιές.»

κυκλικό μοτίβο αλατιού σε ένα σπήλαιο

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 2s @ f/22, ISO 400

Μαζί με τις Alpha 7R IV, ο Massimo επέλεξε να χρησιμοποιήσει μια τριάδα μικρών, ελαφριών και γρήγορων φακών της σειράς G της Sony. «Χρησιμοποίησα τους φακούς FE 24 mm f/2.8 G, FE 40 mm f/2.5 και FE 50 mm f/2.5 G», λέει ο Massimo. «Αυτό μου παρείχε ένα υπέροχο μείγμα συλλογής φωτός με χαμηλό βάρος, πράγμα που ήταν ιδανικό σε αυτό το περιβάλλον.»

Παρά το αντίξοο περιβάλλον, η επιτυχία του πρότζεκτ προήλθε από τη δοκιμασμένη ερευνητική προσέγγιση του Massimo. «Για μένα η φωτογραφία είναι αφήγηση ιστοριών» και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να μάθεις καλά την ιστορία», καταλήγει ο Massimo. «Η δημιουργία μιας όμορφης εικόνας δεν είναι αυτοσκοπός. Θέλω να αποτυπώνω τα συναισθήματα που εκπέμπει ένας τόπος, οπότε πρέπει να εκφράζω ανοιχτά τα δικά μου συναισθήματα στην εκάστοτε τοποθεσία. Στη συνέχεια, επιλέγω απλά τα βέλτιστα εργαλεία για την αποτύπωση αυτών των συναισθημάτων.»

Προϊόντα που παρουσιάζονται

Massimo Siragusa

Massimo Siragusa | Italy

"Η φωτογραφία για μένα πάνω από όλα είναι ένα μέσο έκφρασης"

Σχετικές ιστορίες

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο του α Universe

Συγχαρητήρια! Γραφτήκατε με επιτυχία στο ενημερωτικό δελτίο του α Universe

Εισαγάγετε μια έγκυρη διεύθυνση email

Μας συγχωρείτε! Παρουσιάστηκε πρόβλημα.

Συγχαρητήρια! Γραφτήκατε με επιτυχία.