Συνήθως, όσοι βλέπουν τις λεπτεπίλεπτες εικόνες των παγωμένων λουλουδιών του Albert Dros θεωρούν ότι είναι πανέμορφες. Και πώς θα μπορούσε να μην είναι έτσι; Αυτά τα πρώτα ανοιξιάτικα μπουμπούκια και λαμπερά λουλούδια αποτυπώνονται τυλιγμένα σε απόλυτα κρυστάλλινο πάγο, σαν να έχει σταματήσει ο χρόνος. Κομψά καδραρισμένα και υπέροχα λεπτομερή, αποτελούν μακροφωτογραφία της φύσης στην πιο έντεχνη και συναρπαστική της μορφή. Αλλά δεν βλέπουν όλοι μόνο την ομορφιά.
«Πολλοί άνθρωποι λυπούνται πραγματικά πολύ», γελάει ο Albert, «επειδή νομίζουν ότι τα λουλούδια πεθαίνουν. Αλλά αυτό δεν είναι καθόλου αλήθεια, καθώς στην πραγματικότητα ο πάγος τα προστατεύει.» Πράγματι, τα άνθη, που αποτυπώνονται σε φρουτοκαλλιέργειες στην περιοχή Neder-Betuwe της Ολλανδίας είναι πολύ καλά φροντισμένα. «Την άνοιξη, όταν ανθίζουν για πρώτη φορά, η θερμοκρασία μπορεί να πέσει πολύ απότομα κατά τη διάρκεια της νύχτας», εξηγεί ο Albert. «Έτσι, οι καλλιεργητές το προσέχουν αυτό και αν πρόκειται να υπάρξει έντονο ψύχος, ψεκάζουν τα φυτά με νερό για να τα βοηθήσουν να σχηματίσουν τελικά ένα στρώμα πάγου. Εάν δεν προστατεύονται από τον πάγο, ο παγετός είναι αυτός που θα τα σπάσει.»
Στην πραγματικότητα, λοιπόν, η φυτοκομική φροντίδα είναι κέρδος για τη φωτογραφία! Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τον Albert, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι χαίρει μεγάλου σεβασμού για τις υπέροχες εικόνες τοπίων και φύσης, μόλις πρόσφατα άρχισε να εξερευνά τη μακροφωτογραφία. «Κατά τη διάρκεια των lockdown του COVID, έψαχνα νέα πράγματα να φωτογραφίσω πιο κοντά στο σπίτι μου», εξηγεί, «και έτσι πήρα τον φακό Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS για να χρησιμοποιήσω με την Alpha 7R IV. Εκεί ήταν που ξεκίνησε το ταξίδι της ανακάλυψης –ένα κοντινό ταξίδι μόλις λίγα μέτρα μέσα στον κήπο μου, αλλά ένα ταξίδι που θα πρότεινα σε κάθε φωτογράφο να κάνει.»
Ωστόσο, τα λουλούδια δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο γι' αυτόν. «Συχνά τα φωτογράφιζα ως φόντο σε ευρύτερες εικόνες τοπίου ή τα έκανα πορτρέτα χρησιμοποιώντας τους τηλεφακούς μου», εξηγεί, «αλλά το να φτάσω τόσο κοντά ήταν κάτι διαφορετικό για μένα και 'κόλλησα'. Έτσι, όταν ένας φίλος μού είπε για τα παγωμένα λουλούδια στο Betuwe, πήγα εκεί στη στιγμή.»
Παρ' όλα αυτά, η εύρεση των παγωμένων λουλουδιών δεν είναι ποτέ μια εύκολη ή γρήγορη διαδικασία. «Όπως και η μακροφωτογραφία γενικότερα, είναι μια επάξια αργή διαδικασία προσεκτικής επιλογής και σύνθεσης», λέει ο Albert. «Εκτός αυτού, ο απαιτούμενος συνδυασμός των παγωμένων πρωινών και της ανάπτυξης των δέντρων σημαίνει ότι μπορούν να βρεθούν μόνο για λίγες εβδομάδες το χρόνο. Και όταν είσαι εκεί, πρέπει επίσης να βρεις κάτι καλό, γιατί στη μεγέθυνση ενός φακού macro, κάθε μικρή ατέλεια μπορεί να είναι κραυγαλέα!»
Μια απαιτητική τεχνική, όπου ο Albert αφιερώνει χρόνο για να βρει το τέλειο θέμα, αλλά αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση το τέλος της διαδικασίας. «Στη συνέχεια, θα αφιερώσω περίπου 20 λεπτά για να βρω τη σωστή γωνία, και ένα μεγάλο μέρος από αυτό αφορά το φόντο, το οποίο είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο σημαντικό από το θέμα. Η επιλογή του σωστού φόντου είναι εκείνο που θα κάνει ένα μοναχικό λουλούδι να ξεχωρίσει.»
Ο Albert πειραματίζεται συνεχώς με τις συνθέσεις του, αλλά συχνά επιλέγει να φωτογραφίζει με το φως της αυγής πίσω από το θέμα για να «πετύχει αυτόν τον όμορφο, απαλό, λαμπερό φωτισμό», λέει. «Αλλά μία από τις αγαπημένες μου λήψεις τραβήχτηκε περίπου τρεις ώρες μετά την ανατολή του ήλιου, επειδή μου επέτρεψε να αντιπαραβάλω το κίτρινο των λουλουδιών με τον καταγάλανο ουρανό. Ωστόσο, δεν μπορείς να το αφήσεις για πολύ ώρα, αλλιώς ο πάγος θα λιώσει τελείως.»
«Σε συνδυασμό με την FE 90mm Macro, η καθαρή λεπτομέρεια που μπορώ να πετύχω σε αυτά τα περίπλοκα θέματα είναι αφάνταστα συναρπαστική. Είναι εθιστικό και σε κάνει να θέλεις να τραβάς όλο και περισσότερο.» Φυσικά, όπως και σε κάθε θέμα macro, αυτή η λεπτομέρεια εξαρτάται από την ακριβή εστίαση, κάτι για το οποίο ακολουθεί μια ειδική μέθοδο με το σώμα της Alpha.
«Αυτό που κάνω», εξηγεί, «είναι να χρησιμοποιώ την οθόνη αφής για να ορίζω το γενικό σημείο εστίασης, και στη συνέχεια έχω ένα κουμπί στο σώμα προσαρμοσμένο ώστε να εμφανίζεται ο μεγεθυντικός φακός εστίασης της Alpha 7R IV. Αυτό προσθέτει ένα σταυρόνημα, όπως ακριβώς σε ένα σκοπευτικό όπλου σε ένα βιντεοπαιχνίδι, το οποίο τοποθετώ πάνω από το ακριβές σημείο που θέλω να έχει τη μεγαλύτερη ευκρίνεια – συνήθως στους στήμονες των λουλουδιών. Είναι μια απίστευτα απλή και αποτελεσματική μέθοδος που προσφέρει αυτή η φωτογραφική μηχανή.»
Ένας άλλος σπουδαίος παράγοντας για την ευκρίνεια κατά τη λήψη με το χέρι είναι η τεχνολογία SteadyShot της Sony, η οποία βρίσκεται τόσο σύμμαχος του αισθητήρα της Alpha 7R IV όσο και εντός του φακού Macro 90mm. «Αυτός ο φακός δίνει όμορφα απαλές και ονειρικές περιοχές εκτός εστίασης, ενώ όλα τα υπόλοιπα σημεία εστίασης είναι εξαιρετικά ευκρινή. Το Optical SteadyShot και η οπτική σταθεροποίηση εικόνας 5 αξόνων εντός του σώματος συμβάλλει σημαντικά σε αυτό», εξηγεί. «Δοκίμασα να τραβήξω χωρίς αυτό και πραγματικά, η διαφορά είναι εκπληκτική», συνεχίζει ο Albert.
«Μπορείς να περάσεις ώρες φωτογραφίζοντας ένα παρτέρι με λουλούδια, ερευνώντας, τελειοποιώντας τη σύνθεσή σου και γνωρίζοντας ότι το αποτέλεσμα θα αξίζει τον κόπο. Η μακροφωτογραφία μετατρέπει το συνηθισμένο σε εξαιρετικό, αλλά αν χρησιμοποιείς εξοπλισμό κακής ποιότητας, η διαδικασία μπορεί εξίσου να απογοητεύσει όσο και να ενθουσιάσει, γι' αυτό χαίρομαι που έχω την Alpha 7R IV στη διάθεσή μου για να με βοηθήσει να το πραγματοποιήσω.»
"Έχω εμμονή με τη λήψη της τέλειας φωτογραφίας."